انگلیسی ها بیشترین مبلغ را درمهلت نقل و انتقالات خرج کردند

بریز و بپاش به وقت تابستان

بازار نقل و انتقالات فوتبال اروپا همچنان ادامه دارد؛ هر چند اگر روند طی شده در این بازه زمانی را مانند یک نمودار در نظر بگیریم، نوک پیکان این نمودار پس از رسیدن به اوج در حال پایین آمدن است؛ اما اگر انتقال احتمالی دخیا به رئال مادرید به واقعیت تبدیل شود و البته انتقال توماس مولر از بایرن مونیخ به منچستریونایتد شکل بگیرد و از سوی دیگر پل پوگبا هم از یوونتوس جدا شود، این نمودار دوباره به اوج می‌رسد.
کد خبر: ۸۲۹۲۷۶

پس از این اتفاقات، دیگر ستاره قابل توجهی قرار نیست انتقال پر سر و صدایی را تجربه کند. عمده خریدهای تابستانی بین دو تا هفت میلیون یورو هزینه در بر داشتند. مانند تابستان سال گذشته، لیگ برتر انگلیس رکورددار جابه‌جایی‌های پرهزینه است. البته در این میان در لالیگای اسپانیا، لوشامپیونه، سری آ و حتی بوندسلیگا انتقال‌های پرسر و صدا و پرهزینه کم انجام نشد. با هم مروری داریم بر پرهزینه‌ترین نقل و انتقالات تابستانی. چه کسی قهرمان فصل نقل و انتقالات است؟!

انگلیسی‌ها باز هم در رتبه اول

همان طور که ذکر شد لیگ برتر انگلیس مانند تابستان سال گذشته در زمینه انجام خریدهای پرسر و صدا یکه تاز است. میلیون‌ها یورو تا امروز برای خرید بازیکن جدید در این لیگ هزینه شده است. فصل گذشته آنخل دی ماریا با پیوستن به منچستریونایتد، گران‌ترین بازیکن فصل بود و این فصل نیز باز هم یک بازیکن از این لیگ گران‌ترین بازیکن تابستان است. در این میان سهم قدرت‌های برتر فوتبال جزیره یعنی چلسی، منچسترسیتی، لیورپول و منچستریونایتد از همه بیشتر است. پرسروصداترین و پرهزینه‌ترین انتقال تابستانی مربوط به رحیم استرلینگ بود؛ ستاره 20 ساله فصل‌های گذشته لیورپول که در ازای 4/69 میلیون یورو به منچسترسیتی پیوست. نیکلاس اوتامندی آرژانتینی هم با انتقال 45 میلیون یورویی از والنسیا به منچسترسیتی پیوست تا رتبه دوم گران‌ترین‌های جزیره باز هم مربوط به من‌سیتی باشد. روبرتو فیرمینوی برزیلی هم با 41 میلیون یورو از هافنهایم به لیورپول آمد تا سومین گرانقیمت نقل و انتقالات باشد. پس از این سه به مورگان اشنایدرلین فرانسوی می‌رسیم که با 35 میلیون یورو حاضر شد ساوتهمپتون را ترک کند و به منچستریونایتد برود. ممفیس دمپای هلندی با هزینه 34 میلیون یورویی دیگر خرید گرانقیمت شیاطین سرخ بود که از آیندهوون هلند آمد. در نهایت می‌رسیم به باستین شواین‌اشتایگر که در ازای 25/20 میلیون یورو از بایرن مونیخ راهی منچستریونایتد شد. چلسی هم دو خرید 26 و 27 میلیون یورویی به نام بابا رحمان و پدرو رودریگوئز داشت.

رقابت‌اتلتیکو، بارسلونا و رئال

در اسپانیا همه خریدهای گرانقیمت مربوط به سه باشگاه بارسلونا، رئال مادرید و بخصوص آتلتیکومادرید می‌شود. بارسلونا و اتلتیکومادرید هر دو تا امروز خریدهایی 35 میلیون یورویی داشته‌اند. اتلتیکومادرید، جکسون مارتینز کلمبیایی را از میلان خریده و بارسلونا نیز همین مبلغ را برای خرید ستاره ترک اتلتیکومادرید یعنی آردا توران هزینه کرده است. البته توران تا ابتدای سال آینده نمی‌تواند برای تیمش به میدان برود. اخباری هم درباره فسخ قرارداد این بازیکن با بارسلونا به گوش می‌رسید که تکذیب شد. اتلتیکو البته بتازگی یک مدافع برزیلی به نام فیلیپ لوئیز را با 2/21 میلیون یورو از چلسی خریده است. الکسیس ویدال هم خرید 20 میلیون یورویی بارسلوناست.

انگلیس رکورددار جابه‌جایی‌های پرهزینه است.‌ البته در لالیگا‌اسپانیا، لوشامپیونه، سری آ و حتی بوندسلیگا انتقال‌های پرسر و صدا و پرهزینه کم انجام نشد

اما تنها خرید قابل توجه رئال مادرید در فصل نقل و انتقالات، دانیلو مدافع برزیلی فصل گذشته پورتو بوده است که 2/31 میلیون یورو برای تیم مادریدی هزینه در بر داشته است. تحرک کم رئال‌مادرید در فصل نقل و انتقالات تابستانی برای بسیاری باعث تعجب است. این تیم اصولا در مهلت نقل و انتقالات تابستانی خریدهای قابل توجه و گرانقیمتی انجام می‌دهد و اصولا حد و مرزی هم قائل نیست، اما تا اینجای نقل و انتقالات امسال تحرک قابل توجهی نداشته است.

فقط میلان و یوونتوس

در فوتبال ایتالیا همه چیز به آرامی پیش می‌رود. این لیگ در زمینه نقل و انتقالات تب و تاب لیگ برتر انگلیس و لالیگا را ندارد. خبری از خریدهای بالای 26 میلیون یورویی نیست و بیشتر خریدها قیمتی کمتر از چهار میلیون یورو دارند و حتی به مرز 50 هزار یورو هم می‌رسند. در واقع باشگاه‌های ایتالیایی بیشتر از حد تصور در تنگنای مالی قرار دارند و به همین دلیل معمولا در فصل نقل و انتقالات آنچنان با قدرت ظاهر نمی‌شوند و اصلا توانایی رقابت با لیگ‌هایی همچون انگلیس و اسپانیا را ندارد. بدهکاری‌های برخی باشگاه‌های ایتالیایی نیز مزید بر علت است، اما با تمام این اوصاف گران ترین خریدهای کشور چکمه‌ای، مربوط به دو باشگاه میلان و یوونتوس است.

یوونتوس، آلکس ساندروی برزیلی را با 26 میلیون یورو از پورتو خرید و میلانی‌ها نیز برای خرید آندره‌آ برتولاکی از رم 20 میلیون یورو هزینه کردند. مسلم است که یوونتوس در این فصل باز هم مدعی نخست قهرمانی بود و هیچ تیمی به پای آنها نمی‌رسد.

ویدال، تنها ستاره گرانقیمت

آلمانی‌ها اما از ایتالیایی‌ها دست و دلبازترند و جدول نقل و انتقالات تابستانی باشگاه‌های این لیگ پر از خریدهای 5 تا 12 میلیون یورویی است، اما با این حال این لیگ هرگز مانند اسپانیا و آلمان برای ستاره‌ها پول خرج نمی‌کند. در واقع این لیگ بیشتر از آن که ستاره بخرد، ستاره می‌سازد و به لیگ‌های دیگر می‌فروشد. در میان همه خریدهای این فصل بوندسلیگا فقط یکی قابل توجه بود؛ آرتورو ویدال.

ستاره شیلیایی فصل‌های گذشته یوونتوس در حالی که قرار بود سر از تیم‌هایی همچون رئال مادرید یا آرسنال و چلسی دربیاورد به قهرمان فوتبال آلمان یعنی بایرن مونیخ پیوست تا فصل متفاوتی را پیش رو داشته باشد. خرید آرتورو برای بایرن مونیخ 37 میلیون یورو هزینه در برداشت که مبلغ بسیار قابل توجهی در فوتبال آلمان است. غیر از ویدال خریدهای دیگر بوندسلیگا به مرز 20 میلیون یورو هم نرسیدند.

منبع: ساکرنیوز‌

هیلدا حسینی‌خواه

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها