سخنگوی نیروهای مسلح یمن:

به زودی همه را شگفت زده خواهیم کرد

سرهنگ شرف لقمان، سخنگوی ارتش یمن به عربستان هشدار داد در صورت تداوم تجاوز به زیرساخت‌ها ازجمله فرودگاه‌ها و بنادر یمن، همه زیرساخت‌های نظامی‌ عربستان و فرودگاه‌های این کشور هدف حملات ارتش یمن وکمیته‌های مردمی‌ قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۲۸۹۹۵

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری رسمی‌ یمن ( سبا)، لقمان با صدور بیانیه‌ای از غیرنظامیان عربستانی ساکن استان ابها خواست از نزدیک شدن به مکان‌های نظامی ‌و فرودگاه‌ها خودداری کنند. وی تاکید کرد، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی ‌آن در صورت تداوم تجاوز وحشیانه عربستان به یمن و مداخله در امور داخلی این کشور، مصمم به مقابله به مثل هستند. لقمان با اشاره به سکوت محافل بین‌المللی نسبت به جنایت‌های رژیم آل‌سعود در یمن بویژه طی روزهای اخیر گفت: این امر موجب شد تا گزینه‌های استراتژیک برای پاسخگویی به تجاوز اجرا شود .

از سوی دیگر، علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور سابق یمن از مردم این کشور خواست در برابر تجاوز نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، ایستادگی کنند و به نبرد علیه متجاوزان ادامه دهند. وی در صفحه فیسبوک خود با هشدار به عربستان خاطرنشان کرده است « شرایط علیه متجاوزان تغییر خواهد کرد. واکنش به آنها به گونه‌ای خواهد بود که حتی فکرش را هم نخواهند کرد.» وی عربستان را دشمن و عامل خرابی‌های یمن دانست و تاکید کرد، تجاوز عربستان و نیروهای ائتلاف تحت رهبری این کشور به اهداف خود نخواهد رسید. همچنین کمیته عالی انقلابی وابسته به جنبش انصارالله از ملت یمن خواست در محکومیت تجاوزگران، در میدان باب الیمن صنعا تظاهرات برپا کنند.

درگیری‌های یمن درحالی ادامه دارد که گفته می‌شود طی روزهای گذشته عربستان سعودی دچار خسارت‌های سنگینی شده است. در فاصله دو روز دو بالگرد آپاچی وابسته به عربستان و امارات در یمن سقوط کرده است. روز گذشته نیز خبر کشته شدن یک سرلشکر سعودی اعلام شد. به گزارش خبرگزاری رسمی ‌عربستان، سرلشکر عبدالرحمان بن سعد الشهرانی، فرمانده لشکر ۱۸ عربستان در حمله ارتش و نیروهای مردمی‌یمن در مناطق مرزی عربستان کشته شده است. الشهرانی که به‌منظور بازدید از نیروهای نظامی ‌سعودی و گشتزنی در مرز یمن به مناطق جنوبی عربستان رفته بود، هدف تیر اندازی ارتش و کمیته‌های مردمی‌ یمن قرار گرفت. جنگنده‌های متجاوز عربستان نیز مناطق مسکونی استان صعده در شمال یمن بویژه منطقه مران را صد بار بمباران کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها