در عملیات جدید پلیس، صدها نفر از اراذل و اوباش از خیابان ها و پارک های سطح شهر تهران جمع آوری شدند.
کد خبر: ۸۲۸۱۸۰
دستگیری اراذل خالکوبی شده + فیلم + عکس

برخی اراذل و اوباش سعی می کنند سطح دانش و عمق نگاهشان را در خالکوبی ها به نمایش بگذارند و از متن ها و طرح هایی استفاده می کنند که هزار معنی و مفهوم حکیمانه داشته باشد.


یکی از نکاتی که درحاشیه این عملیات مورد توجه قرار گرفت؛ آثار خودزنی و خالکوبی های بازداشت شدگان بود.



خط های باقیمانده از خراشیدن پوست که بدون نیاز به چاقو و تیزی و با گوشه یک ناخن شکسته هم می توان آنها را ایجاد کرد، به عنوان آثار "خودزنی" و برای نشان دادن "اعصاب خراب" به نمایش گذاشته می شود که روی ساعد و بازوی اغلب بازداشت شدگان قابل مشاهده بود.

خالکوبی که زمانی با تحمل چندین ساعت درد و مشقت، روی بدن مدعیان اوباشگری نقش می بست، از آنجایی که لیزری شده و دیگر درد ندارد و رنج و مشتقش از خوردن یک شکلات تلخ 75 درصدی هم کمتر است و هر دختر و پسر تینیجر و عاشق پاستیلی هم می توانند بدنشان را پر از تتو و خالکوبی کنند، با طرح ها و متن های مختلفی روی بازوهای مدعیان اوباشگری و بازداشت شدگان عملیات اخیر پلیس نیز دیده می شود.

کلمه هایی به خط ژاپنی یا چینی با عکس اژدها و اسکلت و مار و عقرب را اوباش پارک ها با وسواس از روی ژورنال و مجموعه مدهای پیشنهادی خالکوب ها انتخاب می کنند، اما برخی ترجیح می دهند متن یا طرح پیشنهادی شخصی خود را سفارش دهند که از دید خودشان بسیار پرمعنی و عمیق و فلسفی است و از یک سرگذشت تلخ یا یک عمر تجربه به دست آمده و پیام و مفهوم عمیقی را در بر دارد.

از دید روانشناسان و محققان مسائل اجتماعی، خالکوبی و تظاهر به داشتن روحیه تهاجمی و پاتوق زدن در کوچه و خیابان و پارک ها، همجنس همان ابرو برداشتن و تظاهر به ظریف و لطیف بودن و پارتی گرفتن در سوله ها و باغ هاست و ریشه هر دو رفتار، ابتلا به برخی مشکلات روحی و روانی و کمبودهای شخصیتی و نقائص تربیتی است.

لات های پارک ها و تینیجرهای پارتی ها به خیال نشان دادن چهره متفاوتی با آنچه که هستند و شاخص بودن در جمع، پوستشان را خالکوبی یا تتو می کنند و نمی دانند که مردم با دیدن همین شاخصه ها و علامت ها از ضعف شخصیتی و کمبودهای آنها مطلع می شوند و این جوانان را بسیار ضعیف تر و کمتر از آنچه هستند می بینند. بااین وجود اغلب آنها بعد از سپری شدن این دوران، تلاش می کنند با کوبه باری از حسرت و "خاطرات بد" به دنیای آدم های عادی بازگردند.

درحالی که جنس رفتار این بچه های مشکل دار، چه خالکوبی کنند و چه تتو، یکسان است، اما آسیب های اجتماعی بچه های گروه اول بیشتر است و چون در محیط خود، امنیت فیزیکی و اجتماعی انسان های سالم را نیز تهدید می کنند، پلیس ناچار است با آنها برخورد مستقیم داشته باشد.

سردار ساجدی نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره عملیات اخیر پلیس در تهران گفت: در این عملیات تعدادی از اراذل و اوباشی را که سابقه قبلی و پرونده داشتند و نیز کسانی که برای مردم مزاحت ایجاد می کردند بازداشت شدند.



وی افزود: این طرح موقتی نیست و برای حراست از امنیت اجتماعی مردم در اماکن عمومی بصورت مداوم اجرا خواهد شد.

منبع: شبکه خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
۰
۱
جمیعا متاسفم براتون !!!!
دایی احمد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
۳
۱
این عراظل فكر میكنند كه هرچقدر خالكوبی بیشتری داشته باشند یك سرگردن از دیگرعراظل بزرگترند غافل ازاینكه درافكار عمومی این كاراینها كارپسنددیده ای نیست وهمه بچشم دزدوخلافكاربه آنها نگاه میكنند آن خدایی كه من و پرنده رنگارنگی راخلق كرد نمیتونست نفاشیهایی روی بدنمان بیافرینه چرا كه نه پس اوماهارو همین كه هستیم خلق كرد كه نشان بده ما انسان هستیم نه حیوان كه خال ورنگ دربدنش موجودهست خداوند به دادتان برسد زیرا بدن خالكوبی شده دفترنقاشی شیطان هست وسلام
مهدی54
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
۰
۲
سلام چه فایده داره امروز میگیرن فردا ازادشون میكنن به جای این موشو گربه بازیها فضای كسب وكاروفرهنگ سازی روتوجامعه برای جوانان محیاكنید ضمنا خیلی ازاین اراذل اوباش برای خود نیروی انتظامی شدن مخبر
من
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
۱
۰
عكس اخر برای 3 سال پیشه الانم به جرم قتل زندانه دروغ ننویسید
آقا بهزاد
-
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
۰
۴
هه...خالكوبی مثل كفتر بازیه.یعنی چی.یعنی عشق بازیه .شما یه آدم كفتر بازو هركار كنی بازم كفتربازی تو ذاتشه.حالا اونایی كه از خالكوبی خوششون نمیاد نظر شخصی خودشونه

نیازمندی ها