کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» گفت: تمام تلاش مان بر این بوده است که قرائت درستی از اسلام داشته باشیم.
کد خبر: ۸۲۷۷۷۳
معرفی اسلام واقعی در فیلم محمد رسول الله (ص)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجید مجیدی افزود: سعی کردیم در این اثر همان نگاه رحمت للعالمینی را که از پیامبر اسلام وجود داشته است به نمایش بگذاریم، این فیلم قطره ای از اقیانوس بیکران رحمت پیامبر(ص) را نشان می دهد.

وی گفت: در این اثر تلاش شده که چهره ای رئوف و مهربانی از اسلام را به دنیا معرفی کنیم، برخلاف آنچه که از خشونت، ترور و خون و خون ریزی مطرح بوده است که هیچ نسبتی با اسلام واقعی ندارد.

کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» افزود: اسلام دروغینی که امروز در دنیا رواج پیدا کرده متأسفانه چهره مقدس اسلام را مخدوش کرده است، این فیلم می خواهد تلاش کند که از چهره غلطی که از اسلام به جهانیان نشان داده شده است، غبارزدایی کند.

مجیدی گفت: این فیلم با محوریت کودکی پیامبر(ص) ساخته شده اما پیامی که در این فیلم است از شعب ابی طالب و از زمانی است که پیامبر مبعوث شدند و در حصر سه ساله به سر می بردندکه 30 دقیقه قصه به آن اختصاص دارد.

وی افزود: برای این است که بگوییم چه ضرورتی داشت‌ اسلام به وجود آمد و اینکه شخصیت پیامبر می تواند الگوی بسیار مناسبی برای همه انسان ها به خصوص نسل کودک و نوجوان ما قلمداد شود.

کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» درباره نمایش چهره پیامبر (ص) در این اثر ادامه داد: چهره ای از پیامبر (ص) تصویر نشده است و فیزیک پیامبر را از پشت سر نشان داده ایم.

مجیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این اثر می تواند شروعی برای ساخت فیلم های اینچنینی باشد گفت: اصلاً ما با همین نگاه فیلم را شروع کردیم، شهرک سینمایی پیامبر اعظم برای یک فیلم ساخته نشده و قرار است فیلم های بسیاری در جهان اسلام در این زمینه ساخته شود.

وی درباره ساخت قسمت های بعدی این اثر افزود: اگر توفیق باشد دوست دارم بسازم اما بیشتر امیدوارم زمینه ای باشد برای همه فیلمسازان کشور و خارج از کشور که کار کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» با اشاره به صرف هشت سال از عمرش برای ساخت این فیلم،آن را دستاورد و توفیق بزرگی دانست و گفت: اگر هنر را یک رسالت بدانیم، چه رسالتی بالاتر از پرداختن به زندگی یگانه عالم هستی و برای خود من اتفاق خیلی خوبی بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها