رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت خارجه:

ویزای 30 روزه فعلا در فرودگاه‌ها صادر نمی‌شود

با وجودیکه هیأت وزیران دو هفته قبل «روادید فرودگاهی 30 روزه» را با قابلیت تمدید 15 روز اضافی تصویب کرد، اما این مصوبه هنوز به دفاتر گذرنامه و روادید وزارت خارجه مستقر در فرودگاه‌ها ابلاغ نشده و به مرحله اجرا نرسیده است.
کد خبر: ۸۲۶۹۸۸
ویزای 30 روزه فعلا در فرودگاه‌ها صادر نمی‌شود

مجتبی کریمی، رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت خارجه این فاصله زمانی را غیر طبیعی ندانست و گفت: ابلاغ مصوبه روال خاص خود را دارد و معمولا از زمان تصویب تا ابلاغ، مراحل قانونی را باید طی کند که کمی زمان می‌برد. ما به محض دریافت ابلاغیه، آن را به دفاتر گذرنامه و روادید وزارت خارجه در فرودگاه‌های مربوطه ارجاع می‌دهیم تا این مصوبه سریع‌تر اجرا شود.

وی با ابراز اشتیاق برای دریافت سریع‌تر این مصوبه، افزود: ویزای فرودگاهی 30 روزه ابزار کار ما به حساب می‌آید، برای همین مشتاقیم هرچه زودتر ابلاغ آن را از ریاست جمهوری دریافت کنیم. این طرح یکی از پیشنهادهای وزارت خارجه بود که در کمیسیون دولت هم از آن دفاع کردیم و مدت‌ها منتظر تصویب‌اش بودیم‌، اما ابلاغ این مصوبه نیاز دارد روال قانونی را طی کند.

کریمی در عین حال گفت: ویزای فرودگاهی در طول سال بدون محدودیت برای اتباع خارجی صادر می‌شود، یعنی یک گردشگر خارجی در هر بار سفر به ایران بدون هیچ محدودیتی می‌تواند ویزای فرودگاهی دریافت کند و این ویزا فقط یک‌بار صادر نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، همچنین براساس اعلام سامانه‌ی امور کنسولی و ایرانیان وزارت خارجه‌، با توجه به مصوبه هیأت وزیران، از این پس دفاتر گذرنامه و روادید وزارت خارجه مستقر در فرودگاه‌های امام خمینی(ره) مهرآباد‌، مشهد‌، شیراز و تبریز برای دارندگان گذرنامه‌های معتبر‌، رواید گردشگری صادر می‌کنند.

اتباع کشورهایی چون جمهوری آذربایجان‌، آلبانی‌، آلمان‌، اتریش‌، ارمنستان‌، ازبکستان‌، اسپانیا‌، استرالیا‌، اسلوانی‌، اسلوواکی، امارات‌، اندونزی‌، اوکراین‌، ایتالیا‌، ایرلند‌، بحرین‌، برزیل‌، برونئی‌، بلاروس‌، بلژیک‌، بلغارستان‌، دانمارک‌، روسیه‌، رومانی، ژاپن‌، سنگاپور‌، سوئد‌، سوئیس، سوریه‌، عربستان‌، عمان‌، فرانسه‌، فلسطین‌، قبرس‌، قرقیزستان‌، قطر‌، کرواسی‌، کره‌جنوبی‌، کره‌شمالی‌، کلمبیا‌، کوبا‌، کویت‌، گرجستان‌، لبنان‌، لوکزامبورگ،‌ لهستان‌، مالزی‌، مجارستان‌، مغولستان‌، مکزیک‌، نروژ‌، نیوزلند‌، ونزوئلا‌، ویتنام‌، هلند‌، هند‌، یوگسلاوی و یونان امکان دریافت روادید فرودگاهی را دارند.

این روادید صرفا با هدف جهانگردی و برای افرادی که اصالتا تابعیت این کشورها را دارند صادر می‌شود و شامل دارندگان گذرنامه‌های سیاسی‌، خدمت‌، تجاری‌، کارشناسی‌، خبرنگاری‌، گزارشگری و اتباع ایرانی دارای گذرنامه خارجی (که به موجب قانون جمهوری اسلامی ایران از تابعیت ایران خارج شده‌اند) نخواهد بود.

همچنین اتباع کشورهایی چون سومالی‌، آمریکا‌، انگلیس‌، کانادا‌، بنگلادش‌، اردن‌، عراق‌، افغانستان‌ و پاکستان‌ امکان دریافت روادید فرودگاهی را ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها