مرور صفحه نخست روزنامه های ورزشی امروز

پرسپولیس بزرگ تر ندارد+تصاویر

هفته نخست لیگ دسته اول از فردا آغاز می شود

رقابت ۲۶۸ روزه برای معرفی تیم‌های لیگ شانزدهم

لیگ پرحاشیه دسته اول درحالی فردا بصورت رسمی آغاز می‌شود که بعد از ۲۶۸ روز رقابت سنگین و فشرده، سه تیم شرکت کننده در شانزدهمین دوره لیگ برتر را مشخص می‌کند.
کد خبر: ۸۲۶۳۵۷
رقابت ۲۶۸ روزه برای معرفی تیم‌های لیگ شانزدهم

فصل جدید رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور از فردا دوشنبه ۲۶ مردادماه با حضور ۲۰ تیم بصورت رسمی آغاز می‌شود، رقابت هایی که قرار است امسال در یک گروه برگزار شود و در نهایت ۳ تیم برتر آن مستقیما به لیگ شانزدهم صعود کرده و ۵ تیم به دسته دوم سقوط می‌کند تا فصل آینده این رقابت ها با حضور ۱۸ تیم برگزار شود.

این مسابقات در سال‌های اخیر با مشکلات بسیاری روبرو بود، از بحث تبانی گرفته که باعث سقوط شهرداری تبریز به دسته دوم شد تا مشکلات مالی که سال‌هاست در تیم‌های حاضر در این رقابتها وجود دارد و فصل پیش باعث نیمه کاره گذاشتن مسابقات توسط اتکا گلستان شد.

به گزارش مهر، امسال هم این جام با بحث پرونده راه‌آهن - پیکان و درنهایت سقوط قطعی پیکان به این رقابتها آغاز شد و در ادامه موضوع تیم‌های بدهکار پیش آمد.

تیم‌هایی که طبق اعلام رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، در صورت پرداخت نکردن نیمی از مطالبات خود، شاید از حضور در بازی نخست‌شان در این مسابقات محروم شوند.

با این اوصاف و شایعات همیشگی حاکم بر این لیگ از جمله حضور دلالان، اشتباهات پرحرف و حدیث داوران، تبانی، تغییر نتایج بازی‌ها از بیرون زمین و... این رقابتها که قرار است روز ۲۲ اردیبهشت‌ ماه به پایان برسد، یعنی بعد از ۲۶۸ روز، از فردا آغاز می‌شود.

البته با توجه به حضور ۲۰ تیم و برگزاری ۳۸ مسابقات توسط هر تیمی، فصل جدید لیگ دسته اول بسیار فشرده برگزار می‌شود و جامعه فوتبال امیدوار است این رقابتها در زمان اعلام شده و بدون کمترین مشکل و حرف و حدیثی به پایان برسد.

در هفته نخست این جام، دربی کرمانی‌ها بین دو تیم گل‌گهر سیرجان - مس رفسنجان برگزار می‌شود، پیکانی که قصد دارد با بازگشت به لیگ برتر اعاده حیثیت کند، در یکی از جذابترین بازی‌ها میهمان داماش گیلان است، دیدار پاس همدان - شهرداری اردبیل و صنعت نفت آبادان - ایرانجوان بوشهر هم جذابیت‌های خاصی دارد، البته اگر مجوز بازی به پاس همدان و ایرانجوان بوشهر داده شود.

برنامه دیدارهای هفته نخست از لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
گل‌گهر سیرجان - مس رفسنجان، ساعت ۱۷:۱۵، ورزشگاه اختصاصی گل‌گهر سیرجان
آلومینیوم هرمزگان - ماشین‌سازی شهرداری تبریز، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس
خونه به خونه بابل - فجرسپاسی شیراز، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه شهدا هفتم تیر
آلومینیوم اراک - نفت مسجد سلیمان، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک
فولاد یزد - نساجی مازندران، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه شهید نصیری یزد
پیکان تهران - داماش گیلان، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه شهدا شهر قدس
خیبر خرم آباد - پارسه تهران ، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه تختی خرم آباد
پاس همدان - شهرداری اردبیل، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه قدس همدان
مس کرمان - گیتی پسند اصفهان، ساعت ۱۸،(محل برگزاری این بازی متعاقبا اعلام می‌شود)
صنعت نفت آبادان - ایرانجوان بوشهر، ساعت ۱۹، ورزشگاه تختی آبادان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها