تلف شدن میلیون‌ها قطعه ماهی ساردین طی روزهای گذشته در سواحل شهرستان پارسیان در استان هرمزگان، نگرانی زیادی بابت وقوع یک فاجعه‌ زیست‌محیطی در این منطقه ایجاد کرده است.
کد خبر: ۸۲۵۶۸۹

جانشین شیلات شهرستان پارسیان درباره دلیل مرگ و میر ساردین‌ها به فارس گفت: دلیل مرگ و میر این ماهی‌ها در طول سواحل پارسیان هنوز مشخص نشده و در دست بررسی است و در این راستا نمونه‌ای از ماهی‌های تلف‌شده به همراه مقداری از آب دریا برای تحقیقات بیشتر به مرکز استان ارسال شده است.

حامد بحری افزود: تا این لحظه هیچ احتمالی را نمی‌توان به‌صورت یقین مطرح کرد و تمام آنچه مردم عنوان می‌کنند گمانه‌زنی بیش نیست و باید تا به نتیجه رسیدن تحقیقات منتظر ماند.

اکنون سواحل روستاهای بوستانو، زیارت، شیو و مغدان به طول پنج کیلومتر مملو از ماهی‌های تلف شده ساردین است که باعث می شود تا چند روز آینده بوی تعفن آن مشکلاتی را برای مردم ایجاد کند. گرچه دلیل این تلفات گسترده هنوز مشخص نشده است، اما حرکت گله‌ای ماهی ساردین و تلف شدن انبوه آن، این احتمال را تقویت می‌کند که اتفاقی فراگیر در دریا رخ داده باشد و موجب مرگ دسته‌جمعی ماهی‌های ساردین منطقه شده باشد. از سوی دیگر با توجه به این‌که ماهی‌های ده الی 12 سانتی‌متری ساردین در سطح پایین هرم غذایی آبزیان قرار دارند و ماهی‌های بزرگ‌تر از آنها تغذیه می‌کنند، نقش مهمی در حفظ زنجیره غذایی آبزیان دارند و تلف شدن یا کاهش این زنجیره می‌تواند به ادامه حیات ماهیان بزرگ‌تر همچون ماهی تن آسیب زده و موجب کاهش رشد آنان شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها