تخلف‌ها ربطی به سیاست تشویقی زایمان طبیعی ندارد

در تاریخ 13 مرداد امسال، گزارشی در روزنامه جام‌جم با عنوان «زایمان طبیعی، گران‌تر از سزارین» منتشر شد که در این گزارش به گرانی هزینه زایمان طبیعی در برخی بیمارستان‌های خصوصی اشاره شده بود. در این گزارش عنوان شد که هزینه زایمان طبیعی در برخی از این مراکز درمانی به حدی بالا رفته که از هزینه‌های سزارین پیشی گرفته است که همین مساله کاملا با سیاست‌های تشویقی زایمان طبیعی مغایرت دارد.
کد خبر: ۸۲۵۴۱۲

مرکز روابط‌عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در همین زمینه جوابیه‌ای منتشر کرده است که در پی می‌آید: «اخذ تعرفه‌های خارج از روال قانونی توسط اندکی از بیمارستان‌های خصوصی، ارتباطی به سیاست‌های تشویقی جمعیت و زایمان طبیعی ندارد. لازم به ذکر است برخلاف تصور، مجموع هزینه یک پرونده شامل تمامی هزینه‌ها و تعرفه خدمات از جمله حق‌الزحمه جراح، هزینه اتاق عمل، هزینه بیهوشی، هزینه دارو و لوازم مصرفی و دیگر هزینه‌ها می‌شود و بیشتر بودن حق‌الزحمه به تنهایی دلیلی بر بیشتر بودن هزینه کلی یک پرونده نیست. هزینه کلی یک پرونده سزارین نیز بجز در موارد خاص، بیشتر از زایمان طبیعی است.»

جام‌جم: در گزارش منتشر شده روزنامه جام‌جم، محل تقریبی بیمارستان‌هایی که در آن زایمان طبیعی گران‌تر از سزارین است، اشاره شده بود؛ اما در صورت تمایل این وزارتخانه، این روزنامه آمادگی دارد که نام دقیق این بیمارستان‌ها را هم در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها