تالوکاران ذهنیت‌ها را تغییر دادند

ادامه درخشش جوانان ووشو در آسیا

رقابت‌های ووشوی قهرمانی جوانان آسیا در حالی در چین پیگیری می‌شود که تالوکاران ایران برخلاف ادوار گذشته همچنان به درخشش خود در این رقابت‌ها ادامه می‌دهند.
کد خبر: ۸۲۴۳۲۹

به گزارش جام‌جم، ووشوی ایران در شرایطی در چند سال اخیر همواره در بخش مبارزه(ساندا) نه تنها در سطح آسیا که در جهان نیز می‌درخشد و پس از چینی‌ها قدرت نخست ووشوی دنیا محسوب می‌شود که این درخشش محدود به بخش مبارزه بوده و در بخش تالو(حرکات نمایشی) همواره به تک مدال‌های نقره و برنز بسنده می‌کند. رویه‌ای که این روزها در پیکارهای قهرمانی جوانان آسیا خلاف آن را شاهدیم و در سه روز گذشته تالوکاران جوان ایران بویژه در بخش دختران بسیار درخشان ظاهر شدند و این ذهنیت را که در تالو نمی‌توانیم رقیبانمان را پشت سر بگذاریم، نقش برآب کرد.

چین در حالی این روزها میزبان حدود 400 ووشوکار از 23 کشور است که در دو روز ابتدایی این رقابت‌ها ملی‌پوشان ایران، دو طلا، دو نقره و سه برنز کسب کردند. دیروز هم روند مدال‌آوری در بخش تالو ادامه یافت و علاوه بر این چند سانداکار نیز به فینال اوزان مختلف راه یافتند.

دیروز در رقابت‌های تالو و در فرم گون‌شو فاطمه جزینی با کسب 25‌/‌9 امتیاز بالاتر از حریفانی از مالزی و قزاقستان قرار گرفت و طلایی شد. شاهین بنی‌طالبی هم که در روز دوم این رقابت‌ها یک برنز کسب کرده بود، دیروز در فرم جین‌شو با 23‌/‌9 امتیاز طلا گرفت و تالوبازان اندونزی و هنگ‌کنگ نقره و برنز گرفتند.

در فرم جین‌شو زهرا کیانی در حالی روی تالو فیلد رفت که پیشتر دو مدال طلا در دیگر فرم‌ها از آن خود کرده بود، اما در این فرم با 29‌/‌9 امتیاز به مدال نقره بسنده کرد تا با دو طلا و یک نقره درخشان‌ترین ملی‌پوش ایران در این رقابت‌ها لقب گیرد. در این فرم شرکت‌کننده‌های چین و مالزی اول و سوم شدند.

در فرم نن‌گوئن سپیده شاکریان با 28‌/‌9 امتیاز به مدال نقره دست یافت. در این فرم ویتنام و ماکائو طلا و برنز گرفتند.

سوگند گلشنی نیز که پیشتر یک نقره کسب کرده بود، در فرم گوئن‌شو با 05‌/‌9 امتیاز به مدال نقره دست یافت. تایوان و ازبکستان در این فرم طلا و برنز گرفتند.

در فرم نان‌چوان هم فاطمه اسدی با 29‌/‌9 امتیاز پس از شرکت‌کنندگان چین و ویتنام به مدال برنز بسنده کرد.

همچنین در بخش ساندا مائده هاشمی در 56 کیلو حریف قزاقستانی را شکست داد و به فینال راه پیدا کرد، زهرا سلحشور نیز در 60 کیلو حریف قزاقستانی را برد و فینالیست شد، یوسف صبری هم در 80 کیلو با گذشتن از سد حریف هندی فینالیست شد و آرمین افرازملک هم در 60 کیلوی پسران با گذشتن از سد حریف ویتنامی به دیدار نهایی راه پیدا کرد. فاطمه کیانی‌زادگان نیز با وجود شکست برابر حریف ویتنامی امروز برای کسب مدال تلاش خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها