وزیر دادگستری در پاسخ به سوالی درباره شکایت اسفندیار رحیم مشایی از وی، گفت: هنوز شکایتی واصل و نسخه ای برای من فرستاده نشده است و من نیز این موضوع را از رسانه‌ها شنیدم.
کد خبر: ۸۲۴۲۹۴

مصطفی پورمحمدی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ما پاسخگو هستیم و خط قرمزی برای خودمان قائل نیستیم؛ حقوق همه محترم است و هر کسی حق دارد اگر حقش ضایع شده، شکایت کند و حتما پاسخ می‌دهیم.وی افزود: اگر بخواهند وارد گفت‌وگو شوند ما نیز آماده هستیم؛ هرچند مجادله را خوش ندارم، اما درعین حال آماده هستم.وزیر دادگستری اظهار کرد: البته اگر خیلی اصرار دارند خوب است؛ چون بخشی از پرونده که به وی مربوط می‌شود، زودتر رسیدگی خواهد شد. وی اضافه کرد: به‌دلیل حجم بسیار متهمان، مجلدات پرونده، تنوع موضوعات و وجود خط قرمز و فشارها، رسیدگی به پرونده وی مقداری کند شده بود و طرح این شکایت موجب می‌شود به پرونده وی نیز زودتر رسیدگی شود.

روستایی بودن، دستمایه رقابت‌های سیاسی

فارغ از رقابت‌های سیاسی گروه‌ها و شخصیت‌ها، ‌روستایی بودن نباید دستمایه رقابت‌ها قرار بگیرد، روستاییانی که چه قبل و چه بعد از انقلاب نقش بی‌بدیل در توسعه و حرکت رو به جلوی کشور داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مصاحبه یکی از شخصیت‌های سیاسی کشور با یک نشریه داخلی بازتاب‌های متفاوتی را در فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور به دنبال داشته است.این انقلابی باسابقه که خاطرات زیادی را از قبل و بعد از انقلاب دارد، در واکنش به این سوال که آیا شما این افراد را انقلابی می‌دانید؟ گفته است که فرق می‌کند، بعضی از آنها انقلابی بودند و وقتی سختگیری‌های حکومتی زیاد شد، دیگر ادامه ندادند. بعضی‌ها هم اصلا آن موقع‌ها نبودند و در کوچه‌های روستایشان می‌گشتند ولی الان آمده‌اند و انقلابی شده‌اند.این پاسخ کنایه‌آمیز در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و برخی از رسانه‌ها بازتاب‌های زیادی داشته و برخی از فعالان سیاسی از سخنانی که به کنایه به روستایی بودن اشاره داشته و آن را نقص دانسته است، انتقاد کرده‌اند.

اوباما: توافق هسته‌ای، سیاست آمریکا در قبال ایران را تغییر نداده است

رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با نشریه نیویورکر اعلام کرد، توافق هسته‌ای با ایران نشان‌دهنده تغییر راهبردی در سیاست آمریکا در قبال ایران نیست.

به گزارش تسنیم، باراک اوباما در این گفت‌وگو اظهار کرد: رهبران ایران اگر بتوانند با اجتناب از هزینه‌های فاجعه‌بار، ضربه سختی به اسرائیل وارد کنند، مطمئن هستم که چنین کاری خواهند کرد. وی با بیان این‌که توافق هسته‌ای، نشان‌دهنده یک تغییر راهبردی در روابط ایالات متحده و ایران نیست، افزود: این یک تصمیم است که بر اساس محاسبات، تفکر عمیق و با چشمان باز اتخاذ شده است تا از بهترین فرصت خود برای مسدود کردن مسیر دستیابی ایران به بمب هسته‌ای، استفاده کنیم. هیچ چیزی در این توافق وابسته به تغییر و تحول در ماهیت نظام ایران نیست.

چمران: ساختمان میدان سپاه، باید 8 طبقه باشد

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران دیروز در نشستی خبری درباره آخرین وضع رسیدگی به موضوع ساخت و ساز میدان سپاه گفت: شورای عالی معماری و شهرسازی باید در این‌باره تصمیم نهایی را بگیرد، اما گروه کارشناسی تعیین شده تا حد طبقات را تعیین کند. به گزارش مهر، چمران افزود: بدنه سپاه، شورایعالی معماری وشهرسازی، سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تهران در این کارگروه نماینده دارند. به نظر می‌رسد با توجه به شیب، این ساختمان باید هشت طبقه ساخته شود.

ظریف بزودی به پاکستان می‌رود

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک برای انجام گفت‌وگوهای دوجانبه و منطقه‌ای به اسلام‌آباد سفر می‌کند.

قاضی خلیل‌الله در گفت‌وگو با ایرنا گفت: فعلا نمی‌توان چیزی درباره زمان دقیق و دستور کار سفر ظریف به اسلام‌آباد گفت. دستگاه‌های ذی‌ربط دو کشور در تماس با یکدیگر برای نهایی کردن زمان انجام این سفر هستند. به نظر می‌رسد سفر قریب‌الوقوع ظریف به پاکستان که سومین سفر وی به این کشور همسایه از زمان آغاز کار دولت یازدهم است، بخشی از سفر دوره‌ای وی به برخی کشورهای همسایه و منطقه در هفته جاری باشد.رسانه‌ها در روزهای گذشته از سفر ظریف به کشورهای سوریه، ترکیه و لبنان در هفته جاری خبر داده بودند.

اشتاین‌مایر: توافق، راه را برای حل اختلافات منطقه‌ای هموار می‌کند

فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان ابراز امیدواری کرد توافق هسته‌ای، راه را برای حل و فصل دیگر اختلافات در منطقه خاورمیانه از جمله در سوریه هموار کند.

به گزارش ایرنا، اشتاین مایر در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی راینیشه پست گفت: امیدوارم نتیجه مثبت مذاکرات هسته‌ای ایران در وین، چشم‌انداز دیپلماتیک جدیدی را برای همکاری در زمینه ازسرگیری روابط صلح‌آمیز در رابطه با دیگر اختلافات منطقه‌ای ایجاد کند.وی با بیان این که در سوریه اکنون می‌توان برای نخستین‌بار طی چند سال، شاهد کاهش مواضع سختگیرانه بود، گفت: این حقیقت که روسیه، آمریکا و دیگر کشورهای خلیج‌فارس اکنون در حال مذاکره با یکدیگر هستند، نشانه مهمی است و حمایت از چنین روندی به نفع همه ماست.

شرمن؛ از میز دیپلماسی تا کرسی دانشگاه

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی اعلام کرد ماه اکتبر (مهر ـ آبان) وزارت امور خارجه را به قصد دانشگاه هاروارد ترک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی.ان‌.ان، وندی شرمن دو سال آخر کاری‌اش را به ترن هوایی تشبیه کرد و گفت: «چهار سال آخر زندگی کاری‌ام بسیار فشرده بوده است.»

از آنجا که شرمن یکی از افراد مورد اعتماد و نزدیک به هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست نام وی به‌عنوان وزیر امور خارجه احتمالی آمریکا درصورت پیروزی کلینتون در انتخابات مطرح است. شرمن که مدت زیادی را در قالب مذاکره به دیپلمات‌های ایرانی سپری کرده است، گفت: آنها را بهتر درک می‌کنم اما درباره پتانسیل بهبود روابط ایران و آمریکا واقعگرا هستم.

هاشمی: نبود احزاب نیرومند، از مشکلات اساسی است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فعالیت احزاب در چارچوب قانون اساسی را برای احقاق حقوق مردم، مهم دانست و گفت: خاصیت قانون اساسی ما به مراعات و عمل به اصول اساسی آن است و هرکس اصول آن را مخدوش کند، دلسوز نظام نیست.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، هاشمی رفسنجانی در دیدار دبیران استانی سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار، نبود احزاب نیرومند را یکی از مشکلات اساسی کشور دانست.

عیادت رئیس مجلس از رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی از کاظم جلالی، نماینده شاهرود و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس که هفته گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، عیادت کرد. به گزارش اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس، علی لاریجانی ضمن اطلاع از روند درمانی جلالی، شفای عاجل و بهبودی کامل وی را از درگاه خداوند متعال مسالت کرد. بر اساس این گزارش، جلالی به دلیل عارضه جسمانی و کسالت، هفته گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفت و اکنون به منزل منتقل شده و حال عمومی او مساعد است.

انتصاب سرکنسول جدید ایران در مونیخ

بنا به پیشنهاد محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و با موافقت رئیس‌جمهور، عبدالله نکونام‌قدیری، به‌عنوان سرکنسول جدید کشورمان در مونیخ منصوب شد.

نکونام پیش از این در پست‌های معاون مدیرکل دیپلماسی رسانه‌ای، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هنگ‌کنگ و ماکائو، رئیس و سردبیر بولتن سیاسی وزارت امور خارجه و بخش‌های اقتصادی کشور به خدمت اشتغال داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها