به منظور شفاف سازی قیمت تعیین شده برق؛

دولت مکلف به تعیین قیمت انواع سوخت مصرفی نیروگاه‌ها شد

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تامین نیازهای حرفه‌ای جامعه خبرنگاری گام‌های قابل قبولی برنداشته‌ایم گفت: به نظر می‌رسد امروز جامعه خبرنگاری کشور در مقایسه با کشورهای توسعه یافته از جایگاه فاخری برخوردار باشد.
کد خبر: ۸۲۴۱۳۰
در تامین نیازهای حرفه‌ خبرنگاری گام‌های قابل قبولی برنداشته‌ایم

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد در حاشیه نخستین نشست روزنامه‌نگاران، نیازهای حرفه‌ای و مسائل اجتماعی که شب گذشته برگزار شد با بیان اینکه دریافت درست خبر، تحلیل، تبیین و انتقال آن یکی از مهمترین اقداماتی است که روزنامه نگاران به منظور افزایش رضایتمندی مردم و افزایش ارتباط با دولتمردان انجام می‌دهند گفت: در اینجا نقش مسئولان بسیار برجسته است که آنچه قابل انتقال است در معرض فهم و دریافت مردم قرار دهند. ما در نظام اسلامی نباید پنهانکاری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا اونایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه همه امور ما بجز مسائل استثنایی طبقه بندی شده باید به صورت شفاف در منظر مردم قرار بگیرد، گفت: خبرنگاران باید این واقعیت را با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای و ابزارهایی که در اختیار دارند تحلیل کنند. رسانه‌ امروز دایره گسترده‌ای است و باید انواع ابزارهای رسانه‌های را در دسترس مردم قرار دهد و آنچه هست صادقانه بیان کند.

ابوترابی فرد افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی فضای باز سیاسی آفریده و امکان حضور مردم و امکان ارتباط مردم با دولتمردان را ایجاد کرده است و مجلس که برآمده از رای مردم است پیوند نزدیکی با آنها دارد و این فرصت خوبی را فراهم کرده که خبرنگاران ما نقش فاخری را در کشور در راستای اطلاع رسانی ایفا کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که به خبرنگاران چه نمره‌ای می‌دهید؟ گفت: به نظر می‌رسد امروز جامعه خبرنگاری کشور در مقایسه با کشورهای توسعه یافته از جایگاه فاخری برخوردار باشد. البته معتقدم در تامین نیازهای حرفه‌ای جامعه خبرنگاری گام‌های قابل قبولی برنداشته‌ایم. برگزاری این نشست نیز گامی در جهت تامین نیازهای حرفه‌ای این گروه است.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید نیازهای حرفه‌ای خبرنگاران را بشناسیم و تامین کنیم. ایجاد سلامت، امنیت و یک سطح از زندگی قابل قبول برای جامعه خبرنگاران از مسائل مهمی است که نظام باید به آن توجه کند.

وی درباره اصلاحیه قانون مطبوعات نیز گفت: در انتظاریم تا دولت لایحه اصلاحی قانون مطبوعات را تقدیم مجلس کند. شرایط جدیدی خلق شده و در فضای امروز باید قوانین گذشته را رصد و تلاش کنیم قانون آینده با ظرفیت بهتر به تصویب برسد. باید بالاترین سطح از امنیت، سلامت و فرصت برای خدمت خبرنگاران ایجاد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها