مجری طرح‌‌های بهینه‌‌سازی مصرف انرژی در سازمان بهره‌وری انرژی ایران از صدور مصوباتی توسط هیات دولت به‌منظور توقف واردات کولر گازی با راندمان پایین‌تر از A خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی به‌ منظور جمع‌آوری کولرهای گازی با راندمان پا‌یین از بازار آغاز شد.
کد خبر: ۸۲۳۶۳۲

احمدرضا توکلی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: براساس دو مصوبه برقی هیات دولت، واردات انواع کولرهای گازی با راندمان بالا به کشور ممنوع شده است.

وی با اعلام این که براساس این دو مصوبه هیات دولت، در دو نوبت واردات کولرهای گازی با راندمان پایین‌تر از A ممنوع شده است، تصریح کرد: علاوه بر این، با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد و سازمان بهره‌وری انرژی، نظارت بر بازار خرید و فروش کولرهای گازی با راندمان پایین در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه‌ریزی به منظور جمع‌آوری کولرهای گازی با راندمان پایین از بازار کشور، اظهار کرد: مصوبات هیات دولت مبنی بر توقف واردات کولرهای گازی با راندمان پایین به دستگاه‌های مختلف دولتی و اجرایی ابلاغ شده است. وی با بیان این که براساس محاسبات انجام شده، میزان مصرف برق و انرژی کولرهای گازی حدود چهار برابر کولرهای آبی است، تصریح کرد: هم‌اکنون از مجموع پیک بار مصرف برق ایران، سهم دستگاه‌های سرمایشی همچون انواع کولرهای گازی و اسپیلت‌ها حدود ۱۳ تا ۱۸ هزار مگاوات برآورد می‌شود.

توکلی با یادآوری این ‌که در ساختمان‌های دولتی، تجاری و اداری هم سهم مصرف برق وسایل برقی سرمایشی بیش از 3000 مگاوات است، تاکید کرد: از این‌رو استفاده از دستگاه‌های سرمایشی با راندمان بالا می‌تواند به کاهش پیک مصرف برق در ساعات اوج کمک کند.

مجری طرح‌‌های بهینه‌‌سازی مصرف انرژی در سازمان بهره‌وری انرژی با یادآوری این که علاوه بر مصوبه هیات وزیران، اخیرا مصوبه‌ای توسط وزارت نیرو در این‌باره ابلاغ شده است، بیان کرد: مطابق مصوبه وزارت نیرو باید در ساختمان‌ها چیلرهای جذبی جایگزین چیلرهای فعلی شود.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از سامانه هوشمند مصرف انرژی در ساختمان‌ها، خاطرنشان کرد: استفاده از این سامانه به مدیریت مصرف برق و انرژی در فصول گرم و سرد سال منجر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها