اتحادیه اروپا رسما لغو برخی تحریم‌های اعمال شده علیه تهران را تصویب کرد.
کد خبر: ۸۲۱۷۰۹

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از اسپوتنیک، شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد این اقدام اتحادیه اروپا در جهت توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران صورت گرفته است. در این بیانیه آمده است: شورای اروپا اولین اقدامات حقوقی در راستای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک را اتخاذ کرده است.

شورای اروپا خاطرنشان کرده است: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در راستای لغو برخی تحریم‌ها، انتقال برخی تجهیزات مربوط به برنامه هسته‌ای، اعمال برخی تغییرات در سایت فردو و مدرن‌سازی رآکتور اراک را شامل می‌شود.

لزوم توجه توامان به نقاط قوت و ضعف توافق هسته‌ای

خطیب نمازجمعه تهران گفت: نقاط قوت و ضعف توافق هسته‌ای را باید با هم ببینیم و در ارزیابی‌ها باید منصف باشیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه تهران با بیان این‌که قدردانی از رئیس‌جمهور و هیات مذاکره‌کننده در این موضوع، برخوردی انسانی است، گفت: این عزیزان با نیت خیر وارد صحنه شدند و کار نفسگیری را دنبال کردند. امام‌جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر طی مسیر قانونی متن به دست آمده در کشور گفت: مساله هسته‌ای مساله‌ای جناحی نیست و ملی و مربوط به همه است و کسانی که در صدد استفاده جناحی و باندی از این مساله هستند در حقیقت این عمل آنها ضد مطلوب را نتیجه می‌دهد.

صالحی: برجام، نیازی به تصویب مجلس ندارد

رئیس سازمان انرژی اتمی، با اشاره به درخواست نمایندگان برای تصویب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مجلس، گفت: این متن هنوز موافقت‌نامه، کنوانسیون یا معاهده بین‌المللی تلقی نمی‌شود، به همین دلیل این متن را برنامه جامع اقدام مشترک نامگذاری کرده‌اند. به گزارش خانه ملت، علی‌اکبر صالحی با اشاره به ارائه متن دوم ترجمه برجام به مجلس و انتقاد برخی از نمایندگان مجلس نسبت به ترجمه نخست این متن، گفت: در این رابطه متن برجام به چند بخش تقسیم و هر یک از دستگاه‌های متولی وظیفه ترجمه آن را به عهده گرفتند، به عنوان مثال سازمان انرژی اتمی بخش‌های فنی و وزارت خارجه بخش‌های حقوقی مربوط به برجام را ترجمه کردند.

حامیان محمود احمدی‌نژاد همایش برگزار کردند

همایش حامیان محمود احمدی‌نژاد روز پنجشنبه با حضور احمدی‌نژاد در محل دانشگاه ایرانیان در جنت‌آباد تهران برگزار شد.

به گزارش فارس، در این همایش حدود 450 نفر از حامیان محمود احمدی‌نژاد، مدیران و استانداران دولت‌های نهم و دهم حضور داشتند. سیدمجتبی ثمره‌هاشمی، مجید نامجو وزیر سابق نیرو، علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی، سیدشمس‌الدین حسینی وزیر سابق اقتصاد، خسرو معتضد، مرتضی تمدن، علی‌اکبر جوانفکر، مهدی غضنفری وزیر سابق صنعت، بهروز مرادی و عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر پیشین کار از جمله چهره‌های حاضر در این همایش بودند.

یکی از حاشیه‌های این همایش دعوت نکردن از خبرنگاران برای پوشش خبری بود که از سوی مسئولان این همایش اعمال شد و اجازه ورود به هیچ خبرنگاری به این همایش داده نشد. برای تمامی مهمانان این همایش کارت‌هایی دارای بارکد امنیتی تهیه شده و مهمانان پس از چک شدن این کارت‌ها اجازه ورود به محل برگزاری همایش را داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها