سیدمهرداد سیدمهدی در گفتوگو با جامجم به حضور چشمگیر رسانههای ایرانی در آخرین دور مذاکرات وین اشاره و اظهار کرد: بیش از 30 رسانه داخلی در این دور از مذاکرات در وین حضور داشتند؛ مهمترین نکته این بود که با وجود اختلاف سلیقه سیاسی، نگاه همه این رسانهها در اطلاعرسانی دور آخر مذاکرات وین، درچارچوب منافع ملی و مصالح کشور بود.
وی ادامه داد: برهمین اساس، اخبار و اطلاعاتی که از جانب خبرنگاران رسانههای ایرانی از وین ارسال میشد، در حد قابل قبولی منسجم و در چارچوب واقعیات مذاکرات و به دور از فضاسازی رسانههای غربی بود.
او یکی از نقاط ضعف عملکرد تیم رسانهای کشورمان را در آخرین دور مذاکرات، نداشتن راهبرد هماهنگ دانست و افزود: اگر هماهنگیهای رسانهای قبل از سفر به وین انجام میشد، شاید عملکرد بهتری نسبت به آنچه دیده شد، مشاهده میکردیم.
وی با این حال خاطرنشان کرد: ارائه اطلاعات صحیح، ترسیم فضای واقعی و غیرهیجانی از روند مذاکرات و ابهامزدایی از فضاسازی رسانهای غربیها، از مهمترین اقداماتی بود که تیم مذاکرهکننده با همکاری رسانههای داخلی انجام میداد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد