افزایش تقاضای گردشگران آمریکایی برای ورود به ایران

رئیس جامعه تورگردانان ایران با اشاره به افزایش چشمگیر تقاضای گردشگران آمریکایی برای بازدید از ایران گفت: استادان دانشگاه‌های برتر آمریکا همچون استنفورد و هاروارد در صف اول گردشگران آمریکایی ورود به ایران هستند.
کد خبر: ۸۲۱۴۳۷

به گزارش ایلنا، ابراهیم پورفرج در مورد واکنش گردشگران آمریکایی پس از دستیابی به توافقات عنوان کرد: در طول سه ماه گذشته که فصل توریستی نیز بود، تقاضای گردشگران آمریکایی برای بازدید از ایران بشدت افزایش یافته است. قطارهای VIP که وارد ایران می‌شود، در سفر آخرش حامل تعداد بسیاری از استادان دانشگاه «استنفورد» آمریکا بود، پیش از آن نیز استادان دانشگاه‌های «هاروارد» و «ییل» به ایران آمدند، بنابراین شاهدیم در قشر فرهنگی و دانشگاهی آمریکا که به تاریخ و تمدن اهمیت می‌دهند، حرکت بسیار خوب و مثبتی برای ورود به ایران شکل گرفته است.

وی با بیان این‌که در میان گردشگران اروپایی نیز تقاضای بازدید از ایران افزایش داشته است، توضیح داد: مدت‌ها بود تقاضا در بازار فرانسه بسیار کم شده بود که امسال یکباره بازار فرانسه رونق پیدا کرد، در بازار اسپانیا و آلمان نیز همین وضع حاکم شد که همه این موارد قطعا به دلیل نتایج مذاکرات و آقای روحانی است که با لبخند، امنیت را در کشور ایجاد کرد.

رئیس جامعه تورگردانان ایران تصریح کرد: از طرف دیگر مشکلات خاورمیانه و ناامن‌شدن برخی کشورهای توریستی منطقه مانند مصر، لیبی، تونس، سوریه و عراق نیز سبب شد توریست‌هایشان را از دست بدهند و همین مساله موجب تغییر مسیر گردشگر به ایران شده‌، بنابراین اکنون وقت آن است ما تاریخ، تمدن و فرهنگ کشورمان را معرفی کنیم تا ذهنیت غلطی که از ایران وجود داشت، از بین برود.

زیر ساخت‌های ضعیف گردشگری

پورفرج افزود: در این مدت کوتاه شاهدیم توافقات اثر بسیار مثبتی بر نگرش گردشگران خارجی گذاشته است و به نظر می‌آید نگرانی آنها از تهدیدات و تحریم‌های درون ایران در حال از بین رفتن است و حس وجود امنیت جای این هجمه‌ها را گرفته است. به همین دلیل به مراتب تقاضا برای ورود گردشگر در سال 2016 نسبت به سال 2015 بیشتر شده است.

رئیس جامعه تورگردانان ایران اظهار کرد: اما از طرف دیگر نگرانی‌هایی نیز برای افزایش تور وجود دارد، زیرا زیرساخت‌های ما برای تعداد گردشگر بیشتر مناسب نیست. متاسفانه هتل، ماشین، ابزار و وسایل مورد نیاز را برای گردشگری به اندازه کافی در اختیار نداریم. برای نمونه ما مشکل اقامت در شهرهای توریست‌پذیر داریم. اصفهان که مظهر هنر دوره اسلامی است، باید سالانه حداقل 30 تا 40 میلیون بازدیدکننده داشته باشد، اما فقط یک هتل 5 ستاره با 180 اتاق دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها