برنامه‌ریزی گسترده برای برگزاری هفته المپیک

مجدآرا: ورزش همگانی نیازمند مدیریت همگانی است

هفته المپیک از جمعه (فردا) با هدف رساندن پیام صلح و دوستی مردم ایران به جهانیان در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود. در همین راستا با علی مجدآرا، رئیس فدراسیون همگانی در حاشیه نشست خبری‌اش، صحبت کردیم تا از برنامه‌های این فدراسیون برای برگزاری هفته المپیک بیشتر مطلع شویم.
کد خبر: ۸۱۹۲۴۳

هفته المپیک از جمعه آغاز می‌شود. برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این رویداد فرهنگی ـ ورزشی چه برنامه‌ای دارید؟

این برای سومین سال متوالی است که فدراسیون همگانی برای برگزاری هفته المپیک برنامه‌ریزی می‌کند. هر سال طی دستور‌العملی برگزاری این مسابقات را به استان‌های مختلف ابلاغ می‌کنیم. امسال نیز این موضوع به تصویب وزیر ورزش و جوانان رسید و در سراسر کشور بر‌نامه‌ریزی گسترده‌ای شد که در سراسر کشور بین همه اقشار از جمله خانم‌ها و آقایان، جانبازان و معلولان و کانون اصلاح و تربیت این برنامه اجرایی شود. بر‌نامه‌ریزی گسترده‌ای را به صورت روزانه تدارک دیده‌ایم تا با عناوینی چون المپیک و طبیعت، المپیک و کودکان، المپیک و مددجویان، المپیک و بانوان، المپیک و سالمندان و المپیک و معلولین در اقصی نقاط تهران و نقاط مختلف کشور شاید برگزاری رویدادهای ورزشی باشیم.

آیا آماری از تعداد شرکت‌کنندگان در این طرح وجود دارد؟

در مجموع بیش از 75 هزار نفر در این طرح شرکت می‌کنند که این بجز آمار 200 هزار نفری در همایش‌های پیاده‌روی است. ما برنامه ویژه‌ای برای افتتاحیه و اختتامیه آن در نظر داریم که بعد از یک هفته‌ در تهران و در سالن هندبال برگزار می‌شود. در منطقه ارس نیز بعد از پیاده‌روی گسترده یک دوره اختتامیه ویژه‌ خواهیم داشت. در سواحل شمالی کشور نیز بر‌نامه‌ ویژه‌ای را متناسب با ورزش‌های ساحلی تدارک دیده‌ایم.

بجز برگزاری هفته المپیک، چه برنامه‌ای در نهادینه شدن ورزش همگانی در خانواده‌‌ها دارید؟

ورزش همگانی یک مطالبه عمومی است و نیازمند مدیریت همگانی است. باید فدراسیون‌ها، شهرداری‌ها، ارگان‌ها و حتی خانواده‌‌ها خود را مسئول ورزش‌های همگانی بدانند. رسیدن به چنین جایگاهی از اهداف فدراسیون ورزش‌های همگانی است و ما محور توسعه خود را براساس چشم‌اندازی طراحی کرده‌ایم که تا سال 1404 آمار افرادی که به ورزش همگانی می‌پردازند بیش از 50 درصد باشد. این آمار در حال‌ حاضر 21 درصد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها