مرد جوان پس از آزادی از زندان با شگردی جدید نقشه سرقت‌هایش را اجرا می‌کرد. او برای آن‌که توسط پلیس شناسایی نشود، از شهر خود به مسجد سلیمان می‌آمد و پس از اجرای نقشه سرقتش، دوباره به شهر خود بازمی‌گشت.
کد خبر: ۸۱۸۹۴۵

راز این سرقت‌ها با شکایت مرد میانسالی به پلیس آگاهی شهرستان مسجد سلیمان فاش شد.

او در تحقیقات به افسر پرونده گفت: «امروز داخل پارک نشسته بودم که مرد جوان روی نیمکت، کنار من نشست و شروع به صحبت کرد. او آنقدر با صمیمیت و چرب زبانی صحبت می‌کرد که اعتماد مرا به خود جلب کرد.

بعد از چند دقیقه صحبت مرد جوان ساندویچی را از داخل کیفش بیرون آورد و آن را به من تعارف کرد. من هم بی خبر از نقشه‌ای که در سر داشت، ساندویچ را خوردم، اما بعد از آن بی‌هوش شده و زمانی که به هوش آمدم متوجه شدم تلفن همراه و پول‌هایم به سرقت رفته است.

اما این شکایت تنها شکایتی نبود که به این شیوه از مالباخته سرقت شده بود. چرا که تنها چند روز بعد از آن مرد دیگری به پلیس مراجعه کرد و گفت که سوار اتوبوس شده و مسافری که در کنارش نشسته بوده، با تعارف خوراکی او را بی‌هوش کرده و اموالش را به سرقت برده است.

شکایت‌ها در این باره ادامه داشت و کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان خورستان به چهره‌نگاری از متهم فراری پرداختند.

تطبیق تصویر فرضی متهم با آلبوم متهمان اداره آگاهی، هویت او را فاش کرد و کارآگاهان در عملیاتی غافلگیرانه او را بازداشت کردند.

متهم جوان که حدود سه ماه قبل از زندان آزاد شده بود در رابطه با سرقت‌هایش گفت: «چند روز بعد از آزادی تصمیم گرفتم با شیوه جدیدی اقدام به سرقت کنم. من ساکن یکی از استان‌های غربی هستم و برای انجام سرقت‌هایم به اینجا می‌آمدم، نمی‌خواستم سرقت‌ها را در شهرم انجام دهم. به همین دلیل به مسجد سلیمان مسافرت می‌کردم و پس از سرقت دوباره به شهر خود برمی‌گشتم. با پرسه‌زدن در پارک‌ها یا اتوبوس‌‌ها با مالباختگان طرح دوستی ریخته و بعد از آن مواد خوراکی‌ای را که از قبل با داروی بی‌هوشی مسموم کرده بودم، به آنها تعارف می‌کردم. آنها هم که در مدت کوتاهی که با هم صحبت کرده بودیم به من اعتماد کرده بودند، مواد خوراکی را می‌خوردند و بلافاصله بی‌هوش می‌شدند. پس از بی‌هوشی اموال با ارزش آنها را سرقت می‌کردم.»

متهم تاکنون به پنج مورد سرقت به شیوه بی‌هوشی اعتراف کرده است. اما از آنجایی که احتمال می‌رود وی سرقت‌های دیگری را نیز مرتکب شده باشد، تحقیقات در این رابطه همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها