نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امسال واردات دارو و تجهیزات پزشکی 20 درصد کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۸۱۸۵۰۸

عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: با برنامه‌ها و هدفگذاری‌های صورت گرفته در سال‌ 94، می‌خواهیم تا یک پنجم از حجم فعلی واردات دارو و تجهیزات پزشکی کشور کم کنیم.

نماینده مردم دامغان در مجلس نهم با اشاره به تلاش‌های دولت یازدهم در راستای کاهش واردات و افزایش تولیدات داخلی، تصریح کرد: در همین راستا طی سال گذشته 350 میلیون دلار، واردات دارو در کشورمان کمتر شده است.

رستمیان در پاسخ به پرسشی در خصوص توانایی‌های ایران در تولید دارو عنوان کرد: در جلسه اخیر کمیسیون نیز بحث بر سر همین موضوع بود که جدای از این‌که ایران، ظرفیت‌های بسیار بالایی در تولید دارو دارد، هزینه تمام شده تولید دارو در داخل کشور پایین‌تر از قیمت واردات آن است.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن تاکید بر کیفیت تولیدات دارویی داخل، خاطرنشان کرد: ایران این ظرفیت را دارد که نه تنها تا حد بسیار زیادی از حجم واردات دارویی بکاهد، بلکه به یکی از صادرکنندگان عمده تولیدات دارویی در منطقه مبدل شود.

رستمیان با اشاره به امکان ارزآوری بالای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی، از تولید دارو و تجهیزات پزشکی به مثابه یک صنعت سودآور در دنیا یاد و اضافه کرد: امروزه کشوری مثل سوئیس از محل صادرات دارو به دیگر کشورها به اندازه درآمد ما از نفت، درآمد دارد.

نماینده مردم دامغان ادامه داد: برای تبدیل شدن از یک کشور واردکننده دارو به یک صادرکننده بزرگ تولیدات دارویی و پزشکی باید سالانه ضمن کاهش واردات بطور توامان میزان تولید دارو و صادرات آن را در کشور بالا ببریم و این روندی است که با کاهش واردات دارو و توجه به تولید داخل، در کشورمان آغاز شده و تلاش ما نیز بر این است که این مهم محقق شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: باید روند کاهش واردات در این بخش را که طی دو سال اخیر عملیاتی شده، ادامه دهیم و همزمان درصدد افزایش تولید و ورود به بازارهای جهانی باشیم تا ضمن توجه جدی به بحث اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، کم کم از اقتصاد تک محصولی فاصله بگیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها