زمان کنونی فرصتی مناسب برای جولان بسترهای رایگان ارتباطی در دل فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد کرده و همپای افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشورها، چارچوب رقابتی آن بیشتر میشود.
اگر تا دیروز نرمافزارهایی چون وایبر و واتسآپ شهره عام و خاص بودند، امروز دهها نرمافزار دیگر با قابلیتهای چشمگیرتری پا به عرصه ظهور گذاشتهاند و فردا نیز صدها بستر دیگر مهیا و وارد میدان رقابت خواهد شد.
نرمافزارهایی در این جدال پیروز خواهند بود که پیش از بروز و ظهور اقدام به نیازسنجی از سمت کاربران کرده باشند و با فراهم آوردن بسترهای مورد نیاز آنها و در نهایت با تبلیغات، محبوب دلها شوند.
فرصت رقابت در این وادی به قدری شکننده است که بروز هرگونه اختلال و چالشی برای مشترکان، با تهدید اطمینان خاطر آنها موجب از دست دادن میدان و عقب افتادن از صحنه رقابت میشود؛ حکایت حال بسیاری از نرمافزارهای پیکسوت چون وایبر بیشباهت به چنین موضوعی نیست.
از طرفی اینترنت به مانند دهکدهای جهانی روز به روز توسعه مییابد و هر روزش نو است؛ بنابراین این فضا نه تنها معطل چالشها و موانع نمیشود بلکه به سرعت نگاههای تنشآفرین و سلبی را کنار میزند و رد میشود بنابراین همانطور که طی سالهای اخیر تجربه کسب کردهایم، نه تنها نمیشود با دستاوردهای عرصه مجازی قهرآمیز برخورد کرد بلکه نمیتوان خود را از این بستر نیز دور نگاه داشت.
بهترین نحوه رفتار تبیین نقشه راهی جهت روند حرکت است تا بتواند رفتار بهینه را الگوسازی و فرصتی برای نقش آفرینی هرچه بیشتر در این فضا را ایجاد کند.
جدول زیر تعداد قابل توجهی از پیامرسانهای رایگان موبایلی با امکاناتی نظیر تماس ویدئویی، ارسال پیامک، فایل، تصویر و برخی از این دست موارد را معرفی میکند که بسته به نیاز و جذابیت آن، میتواند ملاک انتخاب برخی کاربران فضای مجازی قرار گیرد.
(تسنیم)
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
علی میرزابیگی، در گفت و گو با «روزنامه جامجم»:
«جامجم» روشهای مواجهه با کودکان در فضای مجازی و ضرورت سواد رسانهای بزرگترها را بررسی کرده است
درگفتوگو با دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور بررسی شد