مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات گفت: در حال حاضر بیشترین اختلالات مربوط به همراه اول با بیشترین مشترک در کشور است که قول داده ظرف سه ماه آینده مشکلاتش را حل کند.
کد خبر: ۸۱۶۷۴۳
اختلالات همراه اول ۳ ماه دیگر حل می‌شود

محمدرضا فرنقی زاد در ارتباط با رصد اختلالات تلفن همراه و همچنین سرویس‌های اینترنتی موبایل اظهار کرد: متأسفانه در برخی اپراتورها طی سال‌های گذشته بحث‌های توسعه‌ای صورت نگرفته است؛ اکنون بیشترین اختلالات را در همراه اول داریم در حالیکه بیشترین مشترک نیز برای این اپراتور است.

وی با اشاره به حجم بالای مشترکان و گستردگی شبکه این اپراتور گفت: قطعا برای اینکه بخواهد سیستم‌هایش را ارتقا دهد به زمان بیشتری نیاز دارد؛ کما اینکه روز گذشته نیز مشترکان این اپراتور پیامک عذرخواهی را جهت بروزرسانی برخی سایت‌ها و احتمال اختلال دریافت کردند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات با تأکید بر اینکه به هر حال این اپراتور در حال ارتقا است، عنوان کرد: آنتن‌های BTS این اپراتور برای 10-15 سال پیش است.

او خاطر نشان کرد: رایتل با توجه به اینکه تکنولوژی جدیدتری دارد و از ابتدا با 3G شروع کرد اکنون مشکلی ندارد و راحت‌تر سرویس می‌دهد. در ایرانسل هم مشکل خاصی نداریم.

فرنقی‌زاد در پاسخ به این سوال که سرعت و کیفیت اینترنت ADSL متفاوت از تمامی تبلیغاتی است که در شهر مشاهده می‌کنیم، آیا وضعیت تلفن همراه هم به این شکل خواهد بود؟ گفت: رگولاتوری وظیفه نظارت بر اپراتورها را دارد و این کار را انجام می‌دهد. اگر اپراتورها براساس پروانه‌شان در هر زمینه‌ای تخلفی انجام دهند مشمول جریمه می‌شوند که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش این حوزه را هر سه ماه یکبار از طریق سایت رسمی خود اعلام می‌کند. تمام تلاش ما این است این اتفاق نیفتد و مردم سرویس با کیفیت مناسب دریافت کنند.

وی با تأکید بر اینکه قطعا وضعیت بهتر خواهد شدف ابراز کرد: باید در نظر داشته باشیم که انتظارات مردم نیز تغییر کرده است؛ به عنوان مثال شاید اگر صفحه ای در زمان اینترنت دایل‌آپ با تأخیر 30 ثانیه‌ای باز می‌شد، خوب بود اما الان اگر تأخیر بیش از 5 ثانیه شود مردم حوصله ندارند و برایشان جذاب نیست.

فرنقی‌زاد با بیان اینکه سرویس خوب، با سرعت بالا و کیفیت خوب حق طبیعی مردم است، درباره زمان پایان یافتن اختلالات گفت: همراه اول که دارای بیشترین مشترک موبایل در کشور است، قول داده ظرف سه ماه آینده مشکلاتش را حل کند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها