رئیس سازمان غذا و دارو گفت، دسترسی و تامین دارو در پی توافق هسته‌ای آسان‌تر می‌شود.
کد خبر: ۸۱۷۵۵۳

به گزارش ایرنا، رسول دیناروند افزود: توافق موجب رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و تاثیر مثبت بر قیمت دارو و تجهیزات پزشکی خواهد شد.

دیناروند ادامه داد: با تلاش‌های صورت‌گرفته در سازمان غذا و دارو، همزمان با تحریم‌های ظالمانه و به رغم نیاز شدید به نقدینگی بالا برای تامین داروهای ضروری، تامین دارو از راه‌های مختلف صورت پذیرفت و کشور هرگز با تهدیدی به نام بحران دارویی مواجه نشد.

رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد: پس از این توافق، فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم برداشته خواهد شد و با توجه به کاهش نیاز به نقدینگی، تامین و تدارک دارو راحت‌تر از گذشته انجام می‌شود و دسترسی مردم به آن با سهولت بیشتری انجام پذیر خواهد بود. معاون وزیر بهداشت همچنین با تمجید از زیرساخت‌های خوب حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، ابراز امیدواری کرد تا بعد از رفع تحریم‌ها، شاهد سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در حوزه سلامت کشور باشیم. همچنین مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو نیز گفت: توافق هیچ تاثیری در حجم واردات دارویی کشور نخواهد داشت و هیچ‌گونه افزایش وارداتی اتفاق نخواهد افتاد.

مهدی پیرصالحی خاطرنشان کرد: پیرو سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و بحث اقتصاد مقاومتی، حمایت کامل از تولید داخل را ادامه خواهیم داد و تمرکز خود را بر ارتقای کیفیت داروهای تولید داخل و همچنین توسعه صادرات آنها قرار می‌دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها