گروه تکفیری صهیونیستی داعش ده هزار خانوار را در شهر فلوجه در محاصره قرار داده است. این درحالی است که ارتش عراق به کمک نیروهای مردمی عملیات تازه‌ای را برای بازپس گیری استان الانبار از گروه تروریستی داعش شروع کرده است. فرماندهان عراقی می‌گویند قصد دارند ابتدا فلوجه و سپس الرمادی را آزاد کنند.
کد خبر: ۸۱۷۵۰۸

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، منابع این شبکه درعراق اعلام کردند گروه تکفیری صهیونیستی داعش، حدود ده هزار خانوار را در فلوجه محاصره و از آنها به عنوان سپرهای انسانی استفاده می‌کند. به گفته این منبع، داعش شرط‌هایی برای خروج خانواده‌ها از این شهر از جمله پرداخت پول و دریافت موافقت دادگاه شرعی این گروه وضع کرده است. ساکنان فلوجه از سازمان‌های بین‌المللی تقاضای کمک کرده‌اند. درهمین حال منابع امنیتی عراق از آزادسازی مناطق البوحمدان و البوعیسی از تروریست‌های داعش در شمال فلوجه خبر دادند. گفته می‌شود در این عملیات ۵۷ داعشی به هلاکت رسیدند و دو کامیون بمبگذاری شده منهدم شد. عملیات آزادسازی استان الانبار از دوشنبه آغاز شده است.

از شهر الرمادی مرکز استان الانبار نیز خبر می‌رسد نیروهای امنیتی عراق همزمان با آزاد سازی منطقۀ الطاش در جنوب شهر الرمادی، محمد عید سرکرده نظامی گروه داعش در این منطقه را کشتند. نیروهای عراقی همچنین با کنترل بر پل العبره در رود دجله که راه ارتباطی منطقه الصقلاویه در شمال فلوجه به الخالدیه در شرق رمادی است، آخرین خطوط امدادی داعش را بستند و به این ترتیب توانستند شهر فلوجه را به محاصره کامل خود درآورند. نیروهای مردمی عراق معتقدند جنگ فلوجه بزودی نهایی خواهد شد و زمان زیادی به طول نمی‌انجامد. تروریست‌های داعش از طریق مساجد و دستگاه‌های ارتباطی در داخل این شهر آماده‌باش اعلام کرده‌اند.گفته می‌شود آنها مساجد و منازل را بمبگذاری کرده و قصد دارند در میان غیرنظامیان کشتار به راه بیندازند.

همزمان با پیشروی نیروهای عراقی در شمال فلوجه، فالح العیساوی، معاون رئیس شورای استانداری الانبار نیز از فرار رهبران خارجی داعش خبر داد و گفت که رهبران محلی داعش با برقراری تماس‌هایی خواهان عفو شده‌اند.

وی گفت: فلوجه به طور کامل محاصره و از استان الانبار جدا شده است. تمامی خطوط امدادرسانی داعش به این شهر نیز به طور کامل قطع شده است. العیساوی گفت: عملیات آغاز شده برای آزادسازی استان الانبار است و آزادسازی شرق الرمادی نیز طی ساعات آینده پس از آزادی محورهای آزادسازی فلوجه، آغاز خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها