یک رفتارشناس توصیه‌هایی را به داماد و عروس‌ها دارد و از آنها می‌خواهد تا لحظات خوب قبل از ازدواج را خراب نکرده و از زندگی نوپای خود محافظت کنند.
کد خبر: ۸۱۷۳۲۳

حسین مجد می‌گوید: شما به عنوان یک داماد از عروس خانم خواستگاری کرده‌اید، انگشتر نشان و شاید حلقه ازدواج را به دختر مورد علاقه خود داده‌اید ... و هم اکنون به اتفاق نامزد خود در حال پیگیری امور برای برگزاری مراسم عروسی هستید، اما نباید اجازه بدهید که مشغله‌ها، شما را از نامزدتان غافل کند. شما باید سعی کنید او را نیز خوشحال نگه دارید.

وی ادامه می‌دهد: در برگزاری این مراسم همراهی کنید. مردان هیچ وقت نگویند مسائل مربوط به آرایشگاه زنانه است و من دخالت نمی‌کنم. عروس وقتی ببیند شما با او همراه هستید دلگرم شده و سعی می‌کند هنگام خرید، نظر و جیب شما را مدنظر قرار دهد. مهم این است که شما به این اختلاف‌نظرها به چشم یک تهدید نگاه نکنید. بلکه با نشان دادن کمی گذشت، سعی کنید در اجرای جزئیات عروسی با همسر خود طوری به توافق برسید که رضایت هردو طرف حاصل شود و به این ترتیب این اختلافات را تبدیل به فرصتی کنید برای نشان دادن بلوغ فکری و منش خود.

این رفتارشناس می‌گوید: اغلب خانم‌ها بیشتر از آقایان ذهن خود را درگیر جزئیات عروسی می‌کنند و این باعث می‌شود که استرس بیشتری داشته باشند. قبل از این‌که نامزد شما به نقطه بحران روحی برسد از آرامش او اطمینان حاصل کنید. برنامه‌های تفریحی مثل سینما، کنسرت موسیقی، پارک و ... می‌تواند مفید باشد. علاوه براینها با نامزد خود صحبت کنید و به او اطمینان دهید که همه چیز سر جای خودش است و برنامه‌ریزی‌های عروسی ارزش این همه استرس و نگرانی را ندارد.

او در بخش دیگری از سخنان خود نیز خطاب به عروس خانم‌ها می‌گوید: کیک چند طبقه، سالن گل‌آرایی شده و میزهای پذیرایی بزرگ و پر از خوراکی‌های خوشمزه و رنگارنگ؛ همه اینها هیجان‌انگیز است و خیلی از جوانان رویای چنین مراسمی را در سر دارند، اما بهتر است کمی فکر کنید. آیا حواستان است که مراسم عروسی فقط یک شب است ولی ازدواج و زندگی زناشویی برای تمام عمرتان؟ باید قبل از این‌که به مراسم و جشن فکر کنید درباره تمام دلایل خود برای ازدواج فکر کنید. یک ازدواج نمی‌تواند فقط با عشق و دوست داشتن موفق باشد. اگر قصد دارید با فردی ازدواج کنید باید نگرش‌ها و دیدگاه شما به زندگی بسیار نزدیک به یکدیگر باشد. اگر هنوز در مورد هر یک از این مسائل خوب فکر نکرده‌اید، بهتر است فکر تشکیل یک زندگی زناشویی موفق را از سر به در کنید.

مجد در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که به هزینه‌هایی که رابطه زناشویی برایتان در پی دارد خوب فکر کنید، افزود: خودتان را بشناسید. اگر ندانید از همسر آینده‌تان چه انتظارهایی دارید، چطور می‌توانید متوجه شوید که او انتخاب درستی برای شماست؟! این اصلا خودخواهی محسوب نمی‌شود اگر بخواهید در خلال یک رابطه، اهداف خودتان را در نظر گرفته و دنبال کنید. پس نیازها و توقع‌های خودتان را امروز بیان کنید، نه زمانی که عروسی کرده‌اید. چه چیزهایی برایتان آنقدر مهم است که می‌تواند باعث به هم خوردن رابطه‌تان شود؟ خط قرمزهای همسرتان را می‌شناسید و باید در این مورد با هم صحبت کنید.

وی در پایان با بیان این‌که زوجین باید از زندگی نوپای خود مراقبت کنند، گفت: شب قبل از عروسی و قبل از خواب به نامزدتان تلفن کنید و به‌دور از هرگونه استرس و نگرانی با آرامش و احساس با او صحبت کنید. از او بخواهید که حرف عروسی را به میان نیاورد و بگذارد همه چیز همان‌طور که هست بماند. از روزهای آشنایی و خاطرات نامزدی خودتان صحبت کنید و اجازه بدهید کمی احساس بین شما جاری باشد و دقت داشته باشید که راهکارهای ساده و رعایت این نکات به شما کمک می‌کند که از ایجاد تنش و ناراحتی‌هایی که معمولا قبل از برگزاری عروسی به سراغ عروس و داماد‌های جوان می‌آید جلوگیری کنید یا حداقل از شدت آنها بکاهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها