همزمان با پیشروی‌های داعش در نقاطی از عراق، ارتش این کشور عملیات آزادسازی استان الانبار را از چنگال تروریست‌های تکفیری آغاز کرده و در این میان نیروهای مردمی نیز ارتش را همراهی می‌کنند.
کد خبر: ۸۱۶۷۹۱

به گزارش جام‌جم و به نقل از رویترز، سرتیپ یحیی رسول عبدالاله، سخنگوی وزارت دفاع عراق روز گذشته با اشاره به آغاز عملیات آزادسازی استان الانبار از چنگال تروریست‌های داعش تاکید کرد: نیروهای نظامی در حال حاضر به مناطق عملیاتی از پیش تعیین شده رفته و مشغول نبرد در نقاط مختلف این استان هستند. خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق نیز می‌گوید: نیروهای عراقی همچنان تروریست‌های داعش را از مناطق اشغالی به عقب می‌رانند و سرانجام همه این مناطق را از وجود آنها پاکسازی خواهند کرد.

به گفته مهدی صالح النومان، معاون استاندار الانبار هم‌اکنون یگان‌هایی از نیروهای امنیتی عراق در حال باز کردن معابری هستند تا غیرنظامیان شهرهای الرمادی و فلوجه را ترک کنند. گفته شده که هدف اولیه از این عملیات، شهر فلوجه در حدود ۵۰ کیلومتری بغداد است که در کنترل تروریست‌های داعش قرار دارد. خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از فرماندهان شیعه گفته است که انتظار می‌رود حمله اصلی به شهر فلوجه پس از ماه رمضان یعنی در اوایل هفته بعد انجام شود.

فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز روز شنبه از هلاکت 276 تروریست داعش در عملیاتی در مناطق مختلف استان الانبار در غرب این کشور خبر داد که با همکاری وزارت کشور و نیروی هوایی عراق صورت گرفته بود. روز یکشنبه گروه‌های تروریستی عملیات انتقامجویانه‌ای را در پایتخت عراق ترتیب دادند که این حوادث به «یکشنبه خونین عراق» شهرپ پیدا کرد. در این رابطه منابع امنیتی عراق آمار تلفات یکشنبه شب پایتخت را با احتساب انفجار چهار خودروی بمبگذاری شده، یک انفجار انتحاری و یک بمب، 15 کشته و 25 زخمی اعلام کردند، اما منابع غیررسمی، از کشته شدن دست‌کم 27 نفر و زخمی شدن حدود 60 نفر خبر دادند. یک منبع در عملیات بغداد به الفرات‌نیوز گفت: در یک حمله بمبگذاری در منطقه الشعب در شمال شرق بغداد 11 نفر کشته و 23 نفر زخمی شدند. دقایقی بعد از این حمله در فاصله 500 متری از محل انفجار اول، یک فرد انتحاری کمربند انفجاری خود را منفجر کرد. انفجار در منطقه الاسکان در غرب بغداد نیز سه کشته و ده زخمی برجا گذاشت. در جریان انفجار در کاظمین نیز هشت نفر کشته و بیش از 20 نفر زخمی شدند. حمله تروریستی در میدان عدن، در ورودی جنوبی کاظمین نیز پنج کشته و 19 زخمی برجا گذاشت. در جریان حمله تروریستی در منطقه البنوک، در شمال شرق بغداد نیز یک نفر کشته و هشت فرد دیگر زخمی شدند. انفجار در منطقه التدبیر در الطارمیه در شمال بغداد نیز باعث زخمی شدن
دو غیرنظامی شد.

همزمان با عملیات ارتش، گروه تروریستی داعش در تازه‌ترین جنایت خود در شهر موصل ده افسر و ابراهیم صالح البدرانی، نامزد سابق انتخابات شوراهای استانی عراق را اعدام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها