رئیس کمیسیون تسهیل فضای کسب و کار اتاق تهران گفت: سازمان تامین اجتماعی برخلاف عرف مرسوم از کارفرمایان و کارگران بابت کمک‌های نقدی و غیرنقدی که میزان آن 110 هزار تومان است، حق‌بیمه مطالبه و آن را کسر می‌کند.
کد خبر: ۸۱۶۴۹۶

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تهران، محمدرضا نجفی‌منش در سومین نشست کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران، افزود: اختصاص مزایای رفاهی به منزله ایجاد انگیزشی برای کارگران محسوب می‌شود، اما سازمان تامین اجتماعی برخلاف پیش‌بینی عمل می‌کند.

همچنین محمد جعفری، مشاور بیمه‌ای اتاق تهران در این باره توضیح داد: بخشنامه‌ای که سازمان تامین اجتماعی به موجب آن، این نوع حق‌بیمه را مطالبه می‌کند، از نظر شکلی و ماهوی دارای ایراد است.

وی اضافه کرد: نامه‌ای از سوی دفتر مشاوره بیمه‌ای اتاق تهران خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص تهیه شده است.

جعفری گفت: قرار است این نامه در اختیار رئیس کمیسیون فضای کسب و کار اتاق قرار گیرد تا ابتدا به هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی منتقل و سپس برای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شود.

به گفته وی، قرار است یک نسخه از نامه یادشده در اختیار هیات مقررات‌زدایی قرار گیرد و علاوه بر آن اعضای این کمیسیون توافق کردند از مسئولان سازمان تامین اجتماعی و معاونت حقوقی ریاست جمهوری که صادرکننده بخشنامه برای دریافت حق بیمه مزبور بودند، در جلسات آینده کمیسیون دعوت به عمل آید.

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها