به طور کلی بسترهای مناسب قانونی و پتانسیل های متعدد منطقه در زمینه های صنعت، تجارت و خدمات با توجه به موقعیت جغرافیایی، نیروی انسانی ماهر، قابلیت ها و امکانات و زیرساختهای صنعتی، تجاری و خدماتی موجود، زمینه رشد چشمگیر منطقه آزاد اروند در مدت کوتاه فعالیت خود بوده است.
کد خبر: ۸۱۵۸۷۹
خرمشهر پایلوت جراحی قلب خوزستان می شود

خرمشهر در منتهی الیه جنوب غربی کشور ایران و در استان خوزستان حاشیه خلیج فارس (۳۰ درجه شمالی و ۴۸ درجه شرقی) قرار دارد و ۲۳ کیلومتر مربع مساحت دارد.

خرمشهر به‌ جهت واقع‌شدن در مجاورت خلیج فارس و کشور عراق، از اهمیت استراتژیک اقتصادی، تجاری و سیاسی ویژه‌ای برخوردار است.

این شهر در انتهایی‌ترین نقطه استان خوزستان قرار گرفته و اسکله‌های آن در کرانه‌های رودخانهٔ اروندرود جای گرفته‌است.

صدور مجوز بهره برداری بانک ها، موسسات مالی و اعتباری و صرافی ها

برای کلیه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و صرافی های فعال در منطقه آزاد اروند مجوز بهره برداری صادر می شود

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در راستای بهره مندی از مزایای مناطق آزاد و معافیت های مالیاتی مقرر شد تا کلیه بانک ها، موسسات مالی و اعتباری و صرافی ها جهت انجام فرآیند قانونی اخذ مجوز بهره برداری به این معاونت مراجعه و اقدامات لازم را انجام دهند.

محمدرضا معتمدی افزود: استفاده از مزیت معافیت از مالیات برای کلیه فعالان اقتصادی در منطقه آزاد اروند می تواند در رشد و شکوفایی و توسعه آبادان و خرمشهر به ویژه شهروندان دو شهر تاثیر مستقیم و مثبتی داشته باشد و از این موسسات و فعالان اقتصادی انتظار می رود که در این راستا طوری عمل نمایند تا تاثیر مستقیم معافیت ها برای شهروندان منطقه آزاد اروند شهودی و عینی باشد.

خرمشهر به پایلوت جراحی قلب خوزستان تبدیل می شود

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت:با تجهیز امکانات و احداث و راه اندازی زیرساخت های بهداشتی و درمانی جدید، این شهرستان به پایلوت جراحی قلب استان تبدیل می شود.

ولی الله حیاتی با بیان تصویب احداث هشت مرکز درمانی در شهرستان خرمشهر در سفر اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: این مراکز با همکاری و مساعدت سازمان منطقه آزاد اروند و دانشگاه علوم پزشکی آبادان احداث می شود.
حیاتی اضافه کرد:بیمارستان 220 تختخوابی سوم خرداد خرمشهر نیز بزودی کلنگ زنی می شود.

اختصاص 250 میلیارد ریال اعتبار به بیمارستان ولی عصر(عج) خرمشهر از سوی سازمان منطقه آزاد اروند برای ساخت اورژانس جدید، بخش آنژیوگرافی قلب و استاندارد سازی بیمارستان و بهره برداری از این طرح ها تا 22 بهمن امسال از مصوبات سفر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت دولت یازدهم به شهرستان خرمشهر در فروردین ماه سال جاری بود.

احداث بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی 220 تختخوابی سوم خرداد خرمشهر با پرداخت کامل هزینه ساخت از سوی سازمان منطقه آزاد اروند و تجهیز کامل و بهره برداری از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حداکثر تا دو سال که نماینده وزارتخانه بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دانشکده علوم پزشکی آبادان می باشد نیز از دیگر مصوبات و دستاوردهای این سفر بود.

احداث مرکز بهداشتی درمانی شلمچه از سوی سازمان منطقه آزاد اروند و تجهیز و بهره برداری از سوی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از دیگر مصوبات سفر قاضی زاده هاشمی به منطقه ازاد اروند در فروردین ماه امسال بود.

شهرستان خرمشهر از شرق به شهرستان شادگان، از شمال به شهرستان آبادان و از غرب به عراق محدود می باشد.

این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و جزیره مینو می باشد که بخش مرکزی شامل دهستان های حومه شرقی و حومه غربی و غرب کارون و بخش جزیره مینو شامل دهستان جزیره مینو می باشد.(شریان نیوز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها