سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir ایمیل کنید تا پاسخگوی شما باشیم.
کد خبر: ۸۱۴۴۰۳

ذکر نام، نام خانوادگی و نام Click.jjo.ir نشانی شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی شود.

مهرشاد آرمانی از اصفهان: من دو پرسش دارم که امیدوارم راهنمایی‌ام کنید:

1 ـ برای تبلت نکسوس 7 سری اول با اندروید 2/4/4 در قسمت به‌روزرسانی، آپدیت 2/5 آمده و پیام دانلود کنید می‌دهد، ولی وقتی می‌خواهم دانلود کنم موفق نمی‌شوم. با وجود وای ـ فای پرسرعت، پیغام تلاش مجدد ظاهر می‌شود. 2 ـ اطلاعات بسیار کند روی هارد سیگیت فری ایجنت گو کپی می‌شود و از روی اطلاعات آن نمی‌شود کپی کرد. همچنین هارد بشدت تق‌تق می‌کند. از روی سایت سیگیت برنامه ریپیر‌سی‌تولز مخصوص ویندوز را دانلود کردم، هارد را می‌شناسد، ولی هنگامی که برای اجرای تست‌ها می‌خواهم کلید F8 را بزنم، هیچ کار خاصی صورت نمی‌گیرد.

کلیک: چنانچه تبلت اندرویدی شما پیغام در دسترس بودن به‌روزرسانی سیستم‌عامل را ارائه کند، نباید با مشکل خاصی در عملیات به‌روزرسانی مواجه شوید؛ اما با توجه به خطا در عملیات دانلود بسته به‌روز‌رسانی، به احتمال زیاد مشکل به ارتباط اینترنتی یا دسترسی نداشتن به سرورهای دانلود بسته به‌روزرسانی به دلایلی همچون تحریم علیه ایران یا فیلترینگ مربوط است. در صورتی که بتوانید از سرورهای پراکسی کمک بگیرید، ممکن است مشکل رفع شود.

درباره پرسش دوم نیز توصیه می‌کنیم هرچه سریع‌تر هارد دیسک خود را به مراکز تعمیر و بازیابی اطلاعات معتبر برده و از آنها بخواهید اطلاعات شما را پیش از بروز هرگونه مشکل، روی هارد دیسک دیگری ذخیره و آن را تعمیر کنند. باتوجه به صدای تق‌تق هارد دیسک مطمئنا هارد شما مشکل سخت‌افزاری دارد و به روش‌های نرم‌افزاری نمی‌توانید آن را رفع کنید.

آدم‌زاده از تهران: می‌خواهم هارد لپ‌تاپم را از 500 گیگابایت به یک ترابایت ارتقا دهم. لطفا اطلاعاتی درباره انواع هارد ارائه کنید. آیا می‌توانم خودم تعویض و نصب را انجام دهم یا بهتر است این کار را به متخصص بسپارم؟ اگر بخواهم هارد قبلی را بفروشم، برای فرمت کردن اطلاعات آن که قابل بازیابی نباشد، چه کار باید بکنم؟

کلیک: در مورد پرسش اول و با توجه به محدودیت فضای صفحه پرسش و پاسخ پیشنهاد می‌کنیم عبارت «انواع هارد دیسک» را در گوگل جستجو کنید، زیرا به نتایج به‌مراتب کامل‌تری دست خواهید یافت. تعویض هارد لپ‌تاپ نیز کار دشواری نیست، اما اصولی دارد که باید رعایت شود. ابتدا به لینک زیر مراجعه کرده و مقاله‌ای را که در سایت جام‌جم کلیک به همین منظور نوشته شده است، مطالعه کنید. در پایان چنانچه مطمئن نبودید از پس انجام آن برمی‌آیید، به متخصصان در این زمینه مراجعه کنید.

http:‌‌/‌‌‌‌/‌‌bit.ly‌‌/‌‌click-hddchange

نرم‌افزار Data Shredder نیز از بهترین برنامه‌ها برای حذف ایمنی اطلاعات با پشتیبانی از الگوریتم‌های استاندارد حذف بدون بازگشت، مورد تائید سازمان‌های نظامی، دولتی و دفاعی است که می‌توانید با مراجعه به لینک زیر آن را دریافت و اطلاعات را از هارد دیسک قبلی خود حذف کنید.

http:‌‌/‌‌‌‌/‌‌bit.ly‌‌/‌‌click-shredder

علی ناطقی از خرم‌آباد: یک گوشی نوکیا N85 دارم. وقتی رم تبلتم را داخل آن قرار دادم ابتدا سالم بود و مثل همیشه کار می‌کرد، ولی بعد از چند ساعت گوشی، رم را نخواند و تمام فایل‌های داخل گوشی تغییر فرمت پیدا کرد. یعنی اسم فایل‌ها به شکل حرف و عدد تبدیل شده‌اند. عکس‌های داخل رم باز می‌شود ولی فیلم، آهنگ و فایل‌های اطلاعاتی‌ام نه.

کلیک: نمی‌توان گفت دلیل بروز این مشکل چیست، اما هر چه هست اکنون اطلاعات ذخیره شده در حافظه رم آسیب‌دیده و قادر به اجرای آنها نیست. ابتدا ‌باید فرمت فایل‌های ویدئویی یا دیگر اطلاعات را بررسی کنید. چنانچه فقط نام آنها تغییر کرده اما پسوند فایل (مشخص‌کننده فرمت فایل) به هم‌نریخته است، می‌توانید با استفاده از دیسک‌های بوت زنده که ابزارهایی را تحت سیستم‌عامل لینوکس در اختیارتان قرار می‌دهند، نام فایل‌ها را اصلاح کنید. (انجام این کار در سیستم‌عامل ویندوز امکان‌پذیر نیست، زیرا در این شرایط، اعمال تغییرات روی نام فایل‌ها در ویندوز با خطا مواجه می‌شود.) همچنین در صورتی‌که فرمت فایل‌ها نیز آسیب‌دیده باشد، بهترین روش بازگردانی اطلاعات با استفاده از نرم‌افزارهای ریکاوری است. نرم‌افزارهای متعددی برای ریکاوری اطلاعات از کارت حافظه طراحی شده ‌است که با جستجو در گوگل می‌توانید نمونه‌هایی از آنها را دانلود و استفاده کنید.

سجاد محمودی (خواننده همیشگی کلیک) از اردبیل: چند پرسش دارم:

1 ـ من می‌خواهم CPU و مادربورد سیستم را عوض کنم. آیا بعد از تعویض این قطعات با نصب درایورهای قطعات جدید، ویندوزم کار می‌کند یا باید آن را دوباره نصب کنم (CPU فعلی‌امAMD و CPU جدیدی که قصد دارم بگیرم intel و ویندوز هم 7 است)

2 ـ آیا می‌توانم از ویندوز فعلی بکاپ بگیرم و بعد از نصب ویندوز جدید، اطلاعات و بخصوص نرم‌افزارهای نصب شده را ری‌استور کنم؟ لطفا یک نرم‌افزار خوب برای این کار معرفی کنید؟

کلیک: تعویض قطعات در ویندوز اکس‌پی مشکلاتی را برای اجرای ویندوز به همراه داشت، اما ویندوز 7 کمتر با چنین مشکلی مواجه می‌شود و در بیشتر موارد می‌توانید بدون بروز مشکل از ویندوز فعلی با قطعات جدید استفاده کنید. چنانچه قصد دارید از ویندوز فعلی به همراه برنامه‌های نصب شده در آن یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و این فایل پشتیبان را در رایانه دیگری با قطعات سخت‌افزاری متفاوت بازگردانی کنید، می‌توانید از نرم‌افزار Acronis Universal Restore کمک بگیرید.

این نرم‌افزار قدرتمندترین ابزار برای بازنشانی اطلاعات از رایانه‌ای به رایانه دیگر با قطعات سخت‌افزاری متفاوت است.

امین جباری، 23 ساله از خوی: رمز جیمیلم را در گوشی ذخیره می‌کردم، اما چند وقت است که یک نفر (فکر کنم رمز را از گوشی‌ام برداشته است) رمز جیمیل مرا عوض کرده و روش تائید دو مرحله‌ای را روی آن فعال کرده است. تمام گزینه‌های بازیابی رمز را هم تغییر داده است. حالا نمی‌توانم رمزم را بازیابی کنم. وقتی گزینه «عدم دسترسی به تلفن همراه یا گزینه‌های بازیابی» را می‌زنم، گوگل پیغامی می‌دهد که پس از بررسی حداکثر تا سه روز جواب می‌دهیم. ولی چون تائید دو مرحله‌ای فعال است، فردی که رمز را در اختیار دارد از عملیات بازیابی مطلع شده و دستور انصراف تغییر رمز را صادر می‌کند.

راهی هست که با پشتیبانی گوگل به‌صورت آنلاین مکاتبه داشته باشم و مجبور به پر کردن فرم نباشم؟ اگر راهی برای بازیابی رمز وجود دارد، بیان کنید.

کلیک: شما می‌توانید برای بازپس‌گیری رمز هک شده خود از بخش بازیابی رمز در لینک زیر کمک بگیرید:

https:‌‌/‌‌‌‌/‌‌www.google.com‌‌/‌‌accounts‌‌/‌‌recovery

پس از مراجعه به این لینک گزینه I don't know my password را انتخاب کرده و آدرس ایمیل خود را در کادر به نمایش درآمده وارد کنید. در ادامه صفحه‌ای برای شما به نمایش درآمده و از شما می‌خواهد تا آخرین رمزی را که به‌خاطر دارید وارد کنید. در صورتی‌که این رمز را نیز به خاطر ندارید روی گزینه I don’t know کلیک کنید. در ادامه صفحه‌ای برای بازیابی رمز توسط تلفن همراه برای شما نمایش داده می‌شود. با توجه به تغییر شماره تلفن نیز نمی‌توانید از این بخش کمک بگیرید و باید روی I can't access my phone کلیک کنید.

در این مرحله ممکن است فرمی برای دریافت اطلاعات از ایمیل شما برایتان نمایش داده شود. چنانچه اطلاعات درخواستی همچون آخرین مخاطبان ارسال‌کننده ایمیل، تاریخ آخرین ورود به صندوق پستی و... را صحیح وارد کنید، لینک بازیابی رمز عبور در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همچنین ممکن است به دلیل فعال بودن ایمیل ریکاوری روی کاربری شما، در این مرحله، ریکاوری توسط ایمیل به شما پیشنهاد شود. در صورتی‌که با این پیشنهاد مواجه شدید باید روی
Verify your identity در صفحه به‌نمایش درآمده کلیک کنید و پس از وارد کردن یک ایمیل برای انجام مکاتبات آتی با گوگل، به پرسش‌های مطرح شده پاسخ دهید تا در صورت صحیح بودن پاسخ‌ها، لینک بازیابی رمز در اختیار شما قرار داده شود. همچنین ممکن است برای بررسی بیشتر، شماره تلفن همراه شما درخواست شود که با وارد کردن آن، کارشناسان بخش پشتیبانی گوگل ضمن برقراری تماس تلفنی، شما را در این خصوص راهنمایی می‌کنند.

توجه داشته باشید در صورتی‌که اطلاعات شما تائید شود، رمز حساب کاربری شما به‌طور خودکار تغییر می‌کند تا فرد هکر قادر به بازیابی مجدد آن نباشد. شما می‌توانید با استفاده از لینکی که برای بازنشانی رمز در اختیارتان قرار می‌گیرد، رمز جدید را تعریف کرده و به محوطه کاربری خود وارد شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها