مسی به دنبال اولین جام با پیراهن آر‌ژانتین

شیلیایی‌ها به نخستین جام قهرمانی کوپا آمریکا دست خواهند یافت یا یاران لیونل مسی؟ این پرسشی است که پاسخ آن بامداد یکشنبه و پس از برگزاری فینال جام ملت‌های آمریکای جنوبی مشخص می‌شود.
کد خبر: ۸۱۳۸۵۵

شیلی، میزبان این رقابت‌ها در همان جام جهانی برزیل و با ارائه نمایشی تحسین‌برانگیز نشان داد فوتبالش در اوج و آماده میزبانی پرقدرت از تیم‌های آمریکای لاتین در کوپا آمریکاست؛ همین‌گونه هم شد و آنها در حالی در روزهای گذشته به‌واسطه میزبانی این رقابت‌ها به مرکز ثقل این قاره فوتبالدوست تبدیل شده‌اند که یکی پس از دیگری حریفانشان را در این رقابت‌ها با قدرت پشت سر گذاشته و این فرصت را دارند تا بامداد فردا در مصاف با آرژانتین پرمدعا برای نخستین‌بار به‌عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یابند و جشن قهرمانی بر پا کنند.خورخه سامپائولی، سرمربی آرژانتینی شیلی هدایت تیمی با بازیکنانی همچون آرتور ویدال و مائوریسو ایسلا از یوونتوس، الکسیس سانچز مهاجم آرسنال، ادواردو وارگاس مهاجم ناپولی، گری مدل هافبک دفاعی اینترمیلان، ماتیاس فرناندز مهاجم فیورنتینا و جورج والدیویا هافبک پالمیراس را برعهده دارد.اما در سوی دیگر میدان حال و هوای دیگری حکمفرماست؛ لیونل مسی فوق‌ستاره فوتبال آرژانتین در سال‌های گذشته به انواع و اقسام افتخارات باشگاهی و فردی دست یافته است با این حال تنها افتخار او در تیم ملی به قهرمانی در بازی‌های المپیک 2008 پکن به همراه تیم فوتبال المپیک کشورش برمی‌گردد. او سال گذشته در فینال جام جهانی هم برابر آلمان پرقدرت شکست را پذیرفت و هیچ دوست ندارد در فاصله یک سال دومین جام قهرمانی ملی را از دست بدهد.اما آرژانتین در سال 1993 آخرین بار قهرمان این رقابت‌ها شد وقتی که مسی شش ساله بود! از آن موقع تاکنون در هفت مسابقه کوپا آمریکا و شش جام جهانی شکست خورده است. مسی در پنج دوره این تورنمنت‌ها به میدان رفته است. آرژانتین که 14 قهرمانی این رقابت‌ها را در کارنامه دارد در دو دیدار فینال متوالی کوپا آمریکا در سال‌های 2004 و 2007 نیز شکست خورد.

تیم آرژانتین بعد از پیروزی پرگل 6 بر یک برابر پاراگوئه در مرحله نیمه‌نهایی با اعتماد به نفس بیشتری به میدان خواهد رفت. مسی در این دیدار گلزنی نکرد، ولی در به ثمر رساندن پنج گل کمک زیادی کرد. شیلی هم در نیمه نهایی 2 بر یک پرو را شکست داد.

این دیدار 30 دقیقه بامداد یکشنبه (12 و 30 دقیقه امشب) به وقت تهران برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها