معاون اول رئیس جمهور تهدید به افشاگری کرد

حرف‌های زیادی دارم که به وقتش می‌گویم

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به حجم درآمدهای ارزی در دولت گذشته گفت: یکی از فرصت‌های استثنایی در ده سال اخیر، حجم درآمدهای ارزی است که در سال‌های 84 تا 92 حدود 950 میلیارد دلار بود.
کد خبر: ۸۱۳۱۲۴

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری دیروز در آیین بزرگداشت روز صنعت و معدن افزود: وقتی این حجم درآمد را می‌بینید و می‌پرسید آثارش چه بود، انسان ناراحت می‌شود که به دلیل مدیریت بد این درآمدها نه‌تنها به سمت سرمایه‌گذاری حرکت نکرد؛ بلکه همان فعالیت‌هایی که انجام شد نیز با مشکل روبه‌رو شد.

وی اضافه کرد: قبلا گفتم از سال 84 تا 92، 700 میلیارد دلار واردات صورت گرفته که برخی فکر کردند این سخن حرفی منفی و تند علیه دولت گذشته است؛ این که 950 میلیارد دلار درآمد در این سال‌ها وجود داشته است که تردیدی وجود ندارد و از طرف دیگر حساب ذخیره ارزی روزی که تبدیل به صندوق توسعه ملی شد، موجودی‌اش صفر بود. پس درآمد کشور چه شده است.

معاون اول رئیس‌جمهور توضیح داد: این که می‌گوییم 700 میلیارد دلار صرف واردات شده، بهترین دفاع از دولت گذشته است، چون می‌گوییم صرف واردات شده است، اگر شما اصرار می‌کنید که واردات خیلی کم بوده، پس مسئولان وقت باید پاسخ دهند که بقیه درآمدهای ارزی کجاست. جهانگیری ادامه داد: یکی از لازمه‌های صنعتی شدن، از بین بردن فساد سیستمی است که در کشور شکل گرفته است؛ یکی از دغدغه‌های بخش خصوصی واقعی، این است که تولید ثروت حتما باید با زحمت و تلاش باشد؛ نمی‌شود کسی با تلاش ببیند که فردی دیگر با زد و بند، در فرصتی محدود چندصد برابر او کسب ثروت کند. وی افزود: ما در این راه مصمم هستیم و حاضریم همه هزینه‌ها را بپذیریم تا این فساد سیستمی را از بین ببریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها