معاون اول رئیس جمهور تهدید به افشاگری کرد

حرف‌های زیادی دارم که به وقتش می‌گویم

معاون اول رئیس جمهور گفت: تا این لحظه چیزی نگفته‌ایم و در این سینه حرف‌های زیادی برای گفتن است که به وقتش می‌گویم.
کد خبر: ۸۲۲۷۸۳
حرف‌های زیادی دارم که به وقتش می‌گویم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور درنشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران که به بررسی مسائل و مشکلات بخش خصوصی اختصاص داشت در سخنانی گفت: طرف امضا کرده که 2 میلیارد و 700 میلیون دلار پول نفت کشور در اختیار آقایی قرار بگیرد اما به جای اینکه شرمنده ملت باشد و از ملت عذرخواهی کند و بگوید که اشتباه کرده‌ام، البته نمی‌گوییم که سوءنیت داشته است، تازه طلبکار هم است و جوری حرف می‌زند که انگار دیگران بدهکار هستند که این شرایط ایجاد شده است. گفته می‌شود دو میلیارد و 700 میلیون دلار در تاریخ بی‌سابقه است که واقعا بی‌سابقه است. بنده در جایی گفته‌ام که اگر کسی را پیدا کردید که دو میلیارد و 700 میلیون و یک دلار برده باشد بگویید که من از ملت ایران عذرخواهی می‌کنم و می‌گویم از او دزد بزرگتری نیز بوده است. در دنیا می‌گویند که با 10 میلیون دلار فیفا به هم ریخته و پول جابه‌جا شده است.

معاون اول رئیس جمهور در همین زمینه گفت: من از همین‌جا می‌گویم نه در این دولت بلکه در دوران گذشته تصمیماتی گرفته شده و عده‌ای سودجو دست به کارهایی بزنند و برخی از پول‌های کشور دست‌شان است. البته تا این لحظه چیزی نگفته‌ایم و در این سینه حرف‌های زیادی برای گفتن است که به وقتش می‌گویم. دو سال از روی کار آمدن دولت جدید می‌گذرد و مکرر به دستگاهی که مسئول آن است گفته‌ایم که ارز مملکت را گرفته‌اید که کاری در دوران تحریم انجام دهید حالا ارز را برگردانید اما با نهایت جسارت نه تنها آن را برنگردانده‌اند همین‌جور نگاه می‌کنند، البته سعی می‌کنیم تا جایی که سعی می‌شود این مسائل را نگوییم تا مردم نگران نشوند. یکی از کارهایی که باید انجام شود مبارزه با فساد جزئی و کلان است.

وی افزود: ما در این دولت دستور دادیم که دولت الکترونیک درست شود و سامانه‌های گمرکی نیز در جاهای حساس بیشتر مورد تمرکز قرار گیرد. ما گفتیم همه چیز گمرک باید الکترونیکی شود. سیستم بانکی باید بیشترین سامانه الکترونیکی را در خوش جای دهد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: در جلسه‌ای که با آقای سیف داشتم، صحبت‌هایی مطرح و مشخص شد که یک نفر در یکی از شعبه‌‌های بانک‌های کشور 900 حساب بانکی دارد که این نمونه‌ای است که می‌تواند عاملی برای فساد باشد. ما در دولت مشخص کرده‌ایم که گلوگاه‌های فسادپذیر شناسایی شده تا برای رفع آنها اقداماتی انجام شود. البته قبول دارم که شاید در بدنه هم برای اجرا مشکلی داشته باشیم. اما تاکید ما این است که دوستان به ما در این زمینه کمک کنند.

وی با بیان اینکه باید اعتماد را به مردم برگردانیم، از بزرگ شدن دولت انتقاد کرد و گفت: یکی از شرکت‌هایی که در سال 84 تحویل دادیم، تولیدی 2/7 میلیون تن بود که حدود شش یا 7 هزار نفر در آن اشتغال داشتند که مدیر این شرکت اخیرا نزد من آمد و گفت که تولیدمان کمی کمتر شده است و شاغل‌شان نیز 22 هزار نفر شده که از این نمونه در شرکت‌های دولتی و دستگاه‌های دولتی از دفتر وزیر تا جزئی‌ترین بخش را گرفته است، داریم. ما حتما نیازمند این هستیم که یک دولت چابک و توانمندی که بتواند تصمیم‌گیری‌های خوب را داشته باشد را ایجاد کنیم که این جزو اولویت‌های‌مان است و حتما در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به سرمایه‌گذاری در کشور اشاره کرد و گفت: ما کشوری هستیم که به سرمایه‌گذاری نیاز داریم باید شرایطی فراهم شود که از سرمایه‌گذاری خارجی نیز استفاده کنیم. ما در زمانی 9 درصد سهم تولید نفت دنیا را در اختیار داشتیم و این به دلایلی کاهش پیدا کرده است. بالاخره امروز وضع تولید نفت را می‌بینیم. در صنایع عمده ما باید تولید کننده و صادر کننده اصلی باشیم که در این حوزه نیاز به سرمایه‌گذاری داریم. در بخش نفت و گاز و میادین مشترک باید توجه جدی به سرمایه‌گذاری شود این از دغدغه‌های جدی دولت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
۰
۰
اقای جهانگیری اینها دست پیش میگیرند پس نیافتند چرا ما با داشتن این سرمایه گلان باید مردم بی خانه باشند چرا از كشورها الگو نمیگیرند چرا باید پول در بانك ها باشد بهره گرفته شود ایا در دیگر كشورها هم این گونه است خیر این گونه نیست در چین اختلاس شده بود 1000 نفر را كشتند ما با اختلاس كنندگان بازی میكنیم چرا نباید قاطع عمل كرد دولت بدون تردید با قاطعیت با خاطیان برخورد كند و اینها را سر جایشان بنشاند تا دیگر هوای امدن بر سر نداشته باشند

نیازمندی ها