عضو دادگاه انتظامی سازمان نظام‌پزشکی عنوان کرد

افزایش تخلفات مالی بیمارستان‌ها

کد خبر: ۸۱۲۱۲۱

عضو دادگاه انتظامی سازمان نظام‌پزشکی و مسئول دادگاه بدوی این سازمان گفت: هم‌اکنون تخلفات پزشکی بیشتر در خود بیمارستان‌‌ها اتفاق می‌افتد، به این معنی که بیمارستان‌ها بنابر اشتباهات محاسباتی پول زیادی می‌گیرند. بنابراین بیشترین میزان شکایات در حوزه بیمارستان‌ها و افزایش دریافت وجه از سوی آنهاست، در حالی که تعداد شکایات مربوط به تعرفه‌ها و زیرمیزی کاهش یافته است.

ایرج خسرونیا در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: شکایات مربوط به تعرفه‌ها بیش از 200 عدد نبوده و این میزان شکایات در دادگاه‌ها و دادسراهای مختلف بررسی شده است. در برخی موارد نیز اشتباه رخ داده یعنی اصلا پزشک پول زیادی نگرفته است. خسرونیا تصریح کرد: در تهران نیز 17 تا 18 پرونده درباره شکایات تعرفه‌ای ثبت شده است.

به گفته این مقام مسئول، منظور از اشتباهات محاسبه‌ای در بیمارستان‌ها این است که مثلا زمانی که بیمار همراه دارد در بیمارستان از او پول بیشتری اخذ کرده یا در زمان تشکیل پرونده پول بیشتری می‌گیرند و در برخی موارد نیز پول تخت را افزایش می‌دهند؛ سپس با محاسبه این اقدامات کوچک پول بیشتری از بیمار دریافت می‌کنند.

وی اعلام کرد: این تخلفات بیشتر در بیمارستان‌های خصوصی اتفاق افتاده و تاکنون 30 مورد شکایت در این خصوص داشته‌ایم که اخطاریه به آنها داده شده، برای آنها تشکیل پرونده داده و محاکمه شده‌اند. خسرونیا درخصوص چگونگی برخورد با متخلفان اظهار کرد: ابتدا پرونده به نظام پزشکی ارجاع داده و بعد از آن مسئولان فنی بیمارستان‌ها را به دادگاه خوانده و در صورتی که ثابت شود که تخلف روی داده و مقصر بودند، محاکمه می‌شوند.

وی محکومیت‌های اعمالی برای متخلفان را به صورت متغیر و به شکل توبیخ کتبی، درج در پرونده و سه ماه محرومیت از طبابت اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها