مادر و دختر، قربانی اسیدپاشی عموی کینه‌جو

مرد جوان که روی برادرزاده و همسر برادرش اسید پاشیده بود، در کوه‌های اطراف کوهدشت دستگیر شد. متهم انتقامگیری از برادرش را انگیزه این اسیدپاشی اعلام کرده است.
کد خبر: ۸۱۱۷۹۵

به گزارش جام‌جم، ساعت 20 شامگاه سه‌شنبه هفته گذشته زمانی که اهالی خیابان انقلاب منطقه بلوران شهرستان کوهدشت خود را برای افطار آماده می‌کردند، ناگهان با شنیدن صدای کمک‌خواهی زن همسایه‌شان سراسیمه به خیابان آمدند. آنها یکی از همسایه‌ها به نام حسین را دیدند که بطری و چاقویی در دست دارد و سراسیمه از خانه برادرش خارج شد و با خودرویی از محل گریخت.

اهالی سپس وارد خانه مورد نظر شده و با رعنا و دختر هشت ساله‌اش فاطمه روبه‌رو شدند که با اسید سوخته بودند.

دقایقی بعد با حضور امدادگران اورژانس و ماموران انتظامی در محل حادثه، دو قربانی اسیدپاشی توسط امدادگران به بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان کوهدشت منتقل شدند.

ماموران پس از تحقیق از اهالی دریافتند حسین روی برادرزاده‌اش و همسر برادرش اسید ریخته است. تحقیقات نشان می‌داد حسین حدود یک سال پیش ازدواج کرده، اما از چندی پیش اختلاف‌هایی میان او و همسرش رخ داده و قصد جدایی از یکدیگر را داشته‌اند.

زن جوان که بشدت دست و پا و صورتش سوخته و چشمانش هم آسیب‌دیده بود، به پلیس گفت: برادرشوهرم این کار را کرد. او قصد جان دخترم را داشت که خواستم مانع شوم که روی هردویمان اسید پاشید و با چاقو زخمی‌مان کرد.در ادامه قربانیان اسیدپاشی به بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد و سپس به بیمارستان شهید مطهری تهران منتقل شدند.

سرانجام ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد اسیدپاش فراری به کوه‌های بلوران کوهدشت گریخته و در آنجا پنهان شده است.

در این مرحله گروهی از کارآگاهان جنایی به این منطقه کوهستانی اعزام شده و شامگاه چهارشنبه گذشته متهم را دستگیر کردند. مرد اسیدپاش به اداره پلیس آگاهی منتقل شد و پس از اظهارات ضدونقیض، روز گذشته به اسیدپاشی و مصدوم کردن همسر برادرش و دختر خردسال وی اعتراف و انگیزه‌اش را اختلاف با برادرش و انتقام از او عنوان کرد.

شهریار پورامرایی، برادر رعنا ـ یکی از قربانیان حادثه‌ـ به جام‌جم گفت: از طریق همسایه‌ها باخبر شدیم خواهرم رعنا و دختر هشت ساله‌اش فاطمه قربانی اسیدپاشی شده‌اند. زمانی که در بیمارستان حاضر شدم با دیدن سروصورت زخمی و سوخته هردویشان بشدت شوکه شدم. خواهرم با حسین اختلافی نداشت و او را مثل برادر خودش می‌دانست. هنوز باورم نمی‌شود حسین عامل این اسیدپاشی باشد.

وی خاطرنشان کرد: شب حادثه شوهر‌خواهرم در خانه نبوده و خواهرم و دخترش در حال آماده کردن سفره افطار بودند که برادر شوهرش وارد خانه آنها می‌شود و خواهرم را کتک می‌زند و با چاقو زخمی‌اش می‌کند. بعد سراغ خواهرزاده‌ام فاطمه می‌رود تا با چاقو او را هم زخمی کند که خواهرم خواسته مانع شود، اما حسین روی آنها اسید ریخته و از خانه فرار می‌کند.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، مادر خانواده به‌دلیل 50 درصد سوختگی و دختر هشت ساله 70 درصد سوختگی در بیمارستان شهید مطهری تهران تحت درمان قرار دارند.

انگیزه اسیدپاش آشنا

رئیس پلیس آگاهی لرستان دراین‌باره به جام‌جم گفت: با دستگیری متهم و انتقال او به پلیس آگاهی وی در بازجویی‌های اولیه گفته بود در جریان اختلاف‌هایی که با همسرش داشته او خانه را ترک کرده و نزد خانواده‌اش رفته و قصد جدایی از یکدیگر را داشتند. دوری از همسرش و بروز این اختلاف‌ها منجر به آن شده بوده که وی دچار توهم شده و گمان کند که برادرش و همسر وی باعث این اختلاف و جدایی شده‌اند. به همین خاطر تصمیم می‌گیرد از این دو‌نفر انتقام بگیرد. بنابراین با تهیه چاقو و اسید وارد خانه آنها می‌شود و فقط همسر برادرش و دختر او را می‌بیند .

سرهنگ قدرت‌الله دالوند یادآور شد: آن شب متهم نقشه‌اش را عملی می‌کند و مادر و دختر را پس از آن‌که با چاقو زخمی می‌کند، برچهره و دست و صورت آنها اسید می‌پاشد. او منتظر بوده تا با آمدن برادرش برروی وی نیز اسید بریزد که او دیرتر به خانه می‌آید.

متهم در حالی چنین انگیزه‌ای را از این اسیدپاشی مطرح کرده که تحقیقات پلیس نشان می‌دهد برادر متهم و همسرش نقشی در جریان اختلاف مرد اسیدپاش با همسرش نداشته‌اند و او فقط در جریان یک توهم به این‌کار دست زده و مادر دختری را قربانی اسیدپاشی کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها