صدسالگی (68)

آبمیوه‌ای برای افزایش طول عمر

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش است، به‌گونه‌ای که با رعایت صد توصیه جادویی می‌توان به صد سالگی رسید. ما هر هفته یکی از این رازها را برای شما فاش می‌کنیم.
کد خبر: ۸۰۹۶۷۵

***

آب پرتقال؟ آب سیب؟ آب گوجهفرنگی؟ آب هویج؟ چقدر به این نوشیدنیهای خوشطعم علاقه دارید؟ یکی از جدیدترین رژیمهای مطرح شده که طرفدار زیادی دارد، رژیم آبمیوه است. طرفداران این رژیم بر این باورند که تجمع سموم در بدن، موجب تضعیف سیستم دفاعی میشود و سلامت فرد را به خطر میاندازد، اما رژیم آبمیوه نقش سمزدایی دارد و نهتنها باعث کاهش وزن و حفظ تناسب اندام میشود بلکه جلوی بروز بیماریهای قلبیـ عروقی را میگیرد و شما را یک گام به صد ساله شدن نزدیک میکند. پیروی از این رژیم کار سختی نیست؛ فقط باید یک دستگاه آبمیوهگیری داشته باشید و میوهها را به دستگاه بسپارید. البته رژیم آبمیوه اصول خاص خود را دارد. به عنوان مثال، افراد تازه کار باید از مصرف روزانه یک لیوان آبمیوه طبیعی شروع کنند و تا پنج روز این رژیم را ادامه دهند و به مرور زمان همه کالری دریافتی روزانهشان را از طریق نوشیدن آبمیوه طبیعی متنوع و آب سبزیجات و صیفیجات تامین کنند.

به گفته دکتر لئونارد بیلوری، متخصص تغذیه دانشگاه راتگرز، درست است که مصرف آبمیوه ویتامینهای لازم را برای بدن تامین میکند و باعث نشاط و شادابی میشود، اما در دورههای زمانی طولانی (مثلا بیش از پنج روز متوالی) نباید رژیم آبمیوه بگیرید بلکه پیروی از این رژیم سه تا چهار بار در ماه (دورههای دو تا پنج روزه) مجاز است؛ البته به شرطی که بیماری خاصی نداشته باشید و کاملا سالم باشید. در مقابل دکتر زی براد، متخصص تغذیه دانشگاه هاروارد و از مخالفان سرسخت رژیم آبمیوه بویژه انواع غیرطبیعی معتقد است، بدن ما برای پاک شدن و سمزدایی نیازی به کمک ندارد چراکه کلیهها، کبد و مثانه این کار را بخوبی انجام میدهند. بنابراین رژیم آب و آبمیوه نهتنها موجب لاغری و افزایش طول عمر نمیشود بلکه فرد را دچار پرخوری و عوارض ناشی از آن میکند.

یک مثال عینی

رژیم آبمیوه در دنیا طرفداران زیادی دارد و حتی اهالی کامچاتکا (شبهجزیرهای در روسیه) که نامشان در فهرست مسنترین مردم جهان قرار دارد، یکی از رازهای طول عمرشان را مصرف مداوم آبمیوه طبیعی میدانند.

آبمیوه و روزهداری

اگر میخواهید با مصرف روزانه یک لیوان آبمیوه طبیعی، گام نخست را برای پیروی از یک رژیم غذایی سالم بردارید، این رژیم مناسب شماست، اما اگر هدفتان از رژیم آبمیوه، لاغری چوب کبریتی شدن است، دور این رژیم را خط بکشید، چراکه قند حاصل از مصرف انواع آبمیوه اجازه کاهش وزن زیاد به شما نمیدهد. مصرف آبمیوه طبیعی در وعده افطار و سحر هم میتواند برای رفع تشنگی و پیشگیری از بروز یبوست موثر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها