شبکه‌های مختلف تلویزیون برای ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر سریال ها و ویژه برنامه های افطار ، برنامه‌‌های ویژ‌ه‌ای را نیز تدارک دیده‌اند که در ساختار‌ متنوع به مخاطبان ارائه می‌شود. رویکرد این برنامه‌ها علاوه بر تقویت دینمداری در ماه خدا ایجاد نشاط و سرگرمی و آموزش به مخاطبان است.
کد خبر: ۸۰۸۹۷۹
ضیافت تصویری رسانه ملی در ماه مبارک رمضان

شبکه یک

به گزارش روابط عمومی سیما، ویژه برنامه «دعوت» به تهیهکنندگی لیلا رضاسلطانی با 32 برنامه از امروز ساعت 17 و به مدت یک ساعت پخش خواهد شد. در این برنامه هر روز برترینهای هر استان در آن به عنوان مهمان حضور خواهند داشت. نامآوران، قهرمانان المپیک، مخترعان و مبتکران، نخبگان، خانواده اهداکنندگان اعضا و چندقلوها از جمله مهمانان برنامه هستند. دعوت با اجرای جواد رضویان در ماه مبارک رمضان پخش میشود.

ویژه برنامه «شبهای شیدایی» هم هر شب ساعت 30 دقیقه بامداد و به مدت نیمساعت از باغ موزه دفاع مقدس تهران با اجرای مهدی آقابیگی به نمایش درمیآید.

برنامه سحرگاهی «ماه خدا» ساعت 2 تا 4 و30 دقیقه بامداد روانه آنتن می شود و اجرای آن به عهده حسن سلطانی است. در این برنامه مادران و همسران شهدا حضور خواهند داشت. پخش آیتم تفسیر کوتاه به مدت 4 دقیقه از سخنان حجتالاسلام قرائتی، مناجاتخوانی و پخش دعای سحر از دیگر بخشهای این برنامه است. از دیگر برنامههای شبکه میتوان: امشب، این شبها، برنامه ظهرگاهی «آفتاب شرقی»، مستند «در امتداد غدیر»، «حدیث سرو»، «درسهایی از قرآن»، «ویژهبرنامه نمایشگاه قرآن»، طرح قرآنی 1449 و ویژهبرنامه کودک ونوجوان اشاره کرد.

شبکه 2

شبکه دو ویژهبرنامههای «قبول باشه»، «کوی محبت»، «ثانیهها»، «شبهای روشن»، «نوسفران»، «محله گل و بلبل»، «از لاک جیغ تا خدا»، «یک برش زندگی»، «راه آرامش» و پخش سخنرانیهای مذهبی و... را برای ماه رمضان تدارک دیده است.

ویژهبرنامه عصرگاهی قبول باشه به صورت زنده و به تهیهکنندگی فریدالدین نیکجو در ماه رمضان از ساعت 17 و 40 دقیقه روی آنتن میرود. برنامه «کوی محبت» با تهیهکنندگی و اجرای سید مصطفی موسوی نیز در ایام ماه مبارک رمضان از بقاع متبرکه، امامزادهها و اماکن زیارتی ایران و عراق پخش میشود. این برنامه هر شب از ساعت 20 تا 20 و 30 دقیقه به مخاطبان ارائه میشود و تکرار آن نیز صبح روز بعد از ساعت 4 و 30 دقیقه خواهد بود. برنامه «شبهای روشن» به تهیهکنندگی پیام ابراهیمپور در شبهای ماه مبارک رمضان از ساعت 24 پخش میشود. از آیتمها و بخشهای مختلف این برنامه میتوان به سفرههای افطار ساده، نکات اخلاقی، مهمانان ویژه، نجوای شبانه، ادبیات رمضان و رمضان در جبهه اشاره کرد.

«نوسفران» ویژهبرنامه سحرگاهی 60 دقیقهای به صورت زنده به تهیهکنندگی مهدی ابهری و اجرای سیدجواد هاشمی است که سحرهای ماه مبارک رمضان از ساعت 3 تا 4 بامداد روی آنتن میرود. تازه روزه، قصهگویی، سفره سحری، زیر نور ماه، خاطرهها، دستهای کوچک و آسمانیها از بخشهای مختلف این برنامه سحرگاهی است.

«از لاک جیغ تا خدا» کاری مستند از گروه خانواده و فرهنگ به تهیهکنندگی محمد تفکری است که هر روز از ساعت 11 و 30 دقیقه به مدت 20 دقیقه پخش میشود. این برنامه قصد دارد با هدف تکریم حجاب و بانوان محجبه، با افرادی که بتازگی موفق به بهرهمندی از پوشش چادر شدهاند، گفتوگو کند. الگوسازی برای جامعه دختران و زنان کشور و نیز ارائه حجاب برتر از اهداف این برنامه است.

همچنین برنامه «راه آرامش» به تهیهکنندگی و کارگردانی محمد رفعتی پیش از اذان ظهر و با اجرای سید علیرضا قوامی پخش میشود.

شبکه 3

جُنگ تابستانه «ماه سپید» به تهیهکنندگی محمد قنبری از اول ماه مبارک هر شب بعد از خبر ساعت 22 به صورت زنده از شبکه 3 پخش میشود. این برنامه با موضوع ازدواج آسان به مخاطبان ارائه میشود.

مستند «زندگی زیر پوست من» با موضوع ویژگی زندگی ایرانی ـ اسلامی با رویکرد رزق حلال و کرامت انسانی هر روز ساعت 12پخش میشود. از دیگر برنامههای این شبکه برای ماه رمضان میتوان به «ماه عسل» (ویژه افطار)، «زمزمه عشق»، «سفرههای آسمانی»، سفرههای نور، «ذکر»، «مثل باران»، «مصباح» و... اشاره کرد.

شبکه 4

برنامه «پروانگی» که در ماه رمضان از شبکه 4 پخش میشود و دو روز در هفته با حضور کارشناسانی مانند احمدی عابدی، یدالله یزدان پناه، احمد رضی، سیدرضی گیلانی و احمد جلالی به اصول عرفان اسلامی میپردازد.

برنامه «کتاب رمضان» با حضور محمود واعظی و حجت الاسلام دین پرور به کتابشناسی تاریخ سیاسی اسلام و تشیع و سیره نبوی در 15 قسمت میپردازد. این برنامه ساعت 21 از شبکه 4 به نمایش درمیآید. مستند «اینجا فرشته میشوی» سه روز در هفته به موضوع جایگاه سالمندان در خانواده میپردازد.

مستند «رمضان و مسلمانان» در 15 قسمت به بررسی آداب ماه مبارک در کشورهای اسلامی میپردازد.

شبکه 5

«معرفی کتاب» عنوان برنامهای از شبکه 5 سیماست که در آن کتابهایی با موضوع دین و رمضان معرفی خواهد شد. از آیتمهای این برنامه میتوان به معرفی کتاب و تاریخچه انتشارات، اجرای مجری از کتابخانهها و اماکن علمی و... اشاره کرد.

برنامه «افطاری ساده» مراسم افطاریهای ساده و بیپیرایه روزهداران از مساجد، حسینیهها و امامزادگان را برای مخاطبان روایت خواهد کرد. «تا نیایش» و «جشن رمضان» از دیگر برنامههای تدارک دیده شده در این ماه است.

شبکه آموزش

برنامه «دوباره نگاه کن» به تهیهکنندگی سعید بشیری و داوود آجرلو با محور قصهگویی تکنیکی و محتوایی قصص قرآنی و با اجرای احمد شاکری در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 23 از شبکه آموزش روی آنتن میرود. در این برنامه کارشناسان مختلفی از جمله داوود میرباقری، سید مهدی شجاعی، براهینی، بهروز شعیبی، حجتالاسلام علیرضا یوسف زاده و دکتر صالح قنادی و... حضور مییابند .

سری جدید برنامه «مشق عشق» نیز با دکور، تیتراژ جدید و آیتمهای مختلف به مدت 90 دقیقه در ماه مبارک رمضان از شبکه آموزش به مخاطبان ارائه میشود.سری جدید برنامه مشق عشق آیتمهای معرفی کتاب، زوج خوشبخت، انشای عشق، گزارش مردمی، نماهنگ و همچنین در روزهای جمعه آیتم مولای عشق در وصف امام زمان(عج) و آیتم جدید حقوقی را شامل میشود. اجرای این برنامه به عهده احسان شاملو و نسیم خشنودی خواهد بود.

شبکه قرآن

«خلوت انس» عنوان ویژهبرنامه سحرگاهی شبکه قرآن است که هر روز از ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد به صورت زنده و مستقیم با حضور فعالان حوزههای قرآنی، دینی و مذهبی پخش خواهد شد.

«ضیافت» ویژهبرنامه افطار و اذانگاهی مغرب است که به بررسی زندگی علما و بزرگان مذهب شیعه با حضور خانوادهها و نزدیکان ایشان میپردازد و قرار است همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت 19 و 15 دقیقه به صورت زنده پخش میشود. «باغ رویایی» و «به وقت نوجوانی» ویژه مخاطبان کودک و نوجوان این شبکه است که با محوریت طرح قرآنی 1449 در ساعتهای 16 تا
16 و 30 به روی آنتن میرود.

«یاد خدا»، «مسابقه قاری برتر»، «ارتباط با نمایشگاه قرآن کریم» (باغ موزه و مصلی)، «قصههای قرآنی» (انیمیشن)، «با شهدا در ضیافت نور»، «رمضان درملل اسلامی» و «عروهالوثقی» (احکام ماه رمضان) از دیگر برنامههای شبکه قرآن برای ماه رمضان است.

شبکه سلامت

برنامههای شبکه سلامت سیما در ماه رمضان با موضوعاتی همچون سلامت جسم و روح، تغذیه، خواب،سلامت کلیهها و دهان و دندان در ماه رمضان روی آنتن خواهد رفت. گفتنی است، شبکه سلامت انیمیشنها و ولههای گرافیکی متناسب با ماه مبارک رمضان را نیز برای پخش در نظر گرفته است.

شبکه مستند

برنامه 30 قسمتی «هلال 27» خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از ماه مبارک رمضان در جبههها را بیان میکند. سری دوم مستند «یک لقمه نون» از 27 خرداد ساعت 21 از شنبه تا پنجشنبه روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. مستند چهار قسمتی «اعتکاف» در شهرهای تبریز، کاشان، بوشهر و تهران با موضوع اعتکاف تولید شده است. مجموعه «اهل ایمان» به آیینها و رسوم ویژه ماه مبارک رمضان همچون بازیها، آداب سحری، موسیقی رمضانی، جشنهای رمضانی و وداعها میپردازد. مستند «اهل ایمان» که در بیش از 30 منطقه کشور از جمله یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خرا فیلمبرداری شده هر روز ساعت 16 از شبکه مستند پخش میشود.

«روایت دیدار» با هدف روایت حاشیههای دیدار قشرهای مختلف مردم رهبر معظم انقلاب در 10 قسمت 20 دقیقهای تولید شده است. مجموعهای از دیدارهای رهبر معظم انقلاب در قالب این برنامه شنبهها و چهارشنبهها ساعت 13 و 30 دقیقه در ماه مبارک رمضان از شبکه مستند پخش میشود.

مستند چهار قسمتی «ارتباط اسرائیلی» از سهشنبه تا جمعه 23 تا 26 تیر ساعت 17 از شبکه مستند پخش خواهد شد. این مستند به قاچاق اعضای بدن توسط صهیونیست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها میپردازد.

شبکه ورزش

«ضیافت پهلوانی» نام ویژهبرنامهای است که پخش آن از دهم ماه مبارک رمضان از شبکه ورزش سیما آغاز خواهد شد. این برنامه با حضور پهلوانان و ورزشکاران پیشکسوت و سایر شخصیتهای برجسته کشورمان پخش میشود.

شبکه پویا

آموزش «روخوانی قرآن مجید» در ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 11 و 20 دقیقه از شبکه پویا پخش میشود.

در این برنامه که از دو بخش آموزش و روخوانی قرآن کریم تشکیل شده است، کودکان با نحوه صحیح قرائت کلامالله مجید آشنا میشوند. در بخش اول آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن و قواعد آن توسط کارشناسان قرآنی آموزش داده میشود و در بخش دوم آیات سورههای جزء 29 و30 قرآن کریم همراه با متن نوشتاری تلاوت خواهد شد.

مجموعه «خانواده ایرانی2» به کارگردانی علیرضا محمدی درباره خانوادهای است که از طریق تلویزیون با احکام و دستورات بهداشتی مربوط به ماه مبارک رمضان آشنا میشوند.مجموعه تلویزیونی انیمیشنی«قصههای بیبی و بابا1» به کارگردانی اردشیر قیامی و نویسندگی مجید راستی برای پخش در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است. «ماجراهای امیر کوچولو» به کارگردانی شاهین بهزادی و نویسندگی علی حضرتپور هر روز ساعت 15 و 40 دقیقه برای بچهها پخش خواهد شد.

شبکه شما

جمعخوانی قرآن کریم با حضور قاریان، حافظان و استادان علوم دینی هر روزساعت 18 و 30 دقیقه و ساعت 4 و 20 دقیقه از شهرستانهای رفسنجان و بم در قالب برنامه زنده «سابقون» پخش خواهد شد. از دیگر ویژهبرنامههای شبکه شما در این ایام میتوان به: ویژه‌‌برنامه زنده «سحر گاهی»، «آیین زندگی»، «کیمیای سعادت» و «رمضان در شهرستانها» اشاره کرد.

شبکه افق

برنامه «قرار» به تهیهکنندگی الهه بهبودی و مهدی خداوردیان با موضوع سبک زندگی دینی از شبکه افق پخش خواهد شد. این برنامه ویژه اذانگاهی شبکه افق هر روز به مدت 50 دقیقه روی آنتن میرود.

همچنین برنامه «کدبانو» به مدت 20 دقیقه به تهیهکنندگی هاشم تفکری با مضمون سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی خانمهای غیرایرانی مقیم ایران در ایام ماه مبارک رمضان از این شبکه پخش میشود.

شبکه افق با هدف نشان دادن حضور روحانیون مبلغ در مناطق محروم، برنامه «سفیران هدایت» به تهیهکنندگی محمدحسین هاشمی را در 26 قسمت در ماه رمضان پخش خواهد کرد.

مستند «عکس بر عکس»، «کوچه نقاشها»، «پرچین راز»، «ده، چهار و نیم، سه و نیم»، «جعفر گنزالس»، «عباس دیپالما»، «آن کتاب»، «30 سال زندگی با 100 بند» و «کشف اسلام» از دیگر برنامه‌‌های شبکه افق برای ماه رمضان است.

سلام رادیو به ماه رمضان

رادیو ویژهبرنامههای رمضان امسال را با جشن «سلام» آغاز میکند و با جشن «سپاس» به پایان میبرد .

سیاستگذاری تهیه و تولید ویژهبرنامههای رمضانی امسال رادیو بر برگزاری باشکوه جشن رمضان استوار شده است . این رسانه، شاخصترین موضوعات برنامههای امسال رمضان در شبکههای مختلف را طرح 30 مسجد در 30 استان، برگزاری مسابقات نهجالبلاغه، پوشش زنده مراسم افطاری در زورخانههای کشور، مسابقات قرآنی، درسهای اخلاق، شرح ادعیه صحیفه سجادیه و معرفی کتابهای رمضانی اعلام کرده است.

دفتر موسیقی و سرود صداوسیما

مجموعه رمضان شامل دعاها، مناجات وترانه ماهِ ماه به مناسبت ماه مبارک رمضان، جدیدترین تولیدات مناسبتی دفتر موسیقی وسرود صداوسیما است.

«مجموعه رمضان» شامل دعاهای روزانه ماه پربرکت رمضان و موسیقیهای متنوع با حال و هوای معنوی و روحانی و عناوین متفاوتی چون: محبت، عشق تو، بازآ، شرم گنه، گریه سحر، به فصل تو، حیات جاویدان، دیوانه تو، عذر ما بپذیر، یکتای بی همتا، ماه ماه، رستگاری و ناامیدم مکن، با هنرمندی خوانندگانی چون حسام الدین سراج، حمید قربانی، محمد عبدالحسینی، حمید قربانی، جمالالدین منبری، غلامرضا پیروی، مهیار شادروان، رضا طیبی، جواد حکیمزاده، علی خدایی، محسن نوروزی، برگرفته از اشعار شاعران پر آوازهای چون باباطاهر، خواجه عبدالله انصاری، نظامی گنجوی از تولیدات مناسبتی جدید دفتر موسیقی و سرود صداوسیما است که به مناسبت ماه پر فیض و برکت رمضان ماه خدا تولید و برای بهرهبرداری و پخش در اختیار شبکههای مختلف رسانه ملی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كسایی
United States
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
۰
۰
چرا جام جم 2 سال بر خلاف هر سال برنامه های زمان افطار و سحر به وقت لس آنجلس نداشت؟ ما چنین برنامه هایی را خیلی دوست داشتیم و در غربت نیاز داریم

نیازمندی ها