"سلام "رادیو ایران به ماه مبارک رمضان

جواد عزتی و مهران رجبی در «جشن سلام» رادیو ایران

در آستانه ماه مبارک رمضان مدیران و گروهی از برنامه‌سازان شبکه رادیویی تهران با آیت الله کاظم صدیقی، خطیب موقت نماز جمعه تهران دیدارکردند.
کد خبر: ۸۰۸۶۷۰
آیت‌الله صدیقی: رسانه‌ مردمی، موفق است

آیت‌الله صدیقی در این دیدار با برشمردن ویژگی‌های انبیای الهی، خودسازی را مقدمه تاثیر بر مخاطب دانست و تاکید کرد: کار فرهنگی همچون کار انبیا، ایجاد تحول در انسان است. وی با تقسیم مخاطب به سه گروهی که یا قدرت تعقل بالا دارند، یا دل لطیفی دارند یا لجوج و تنگ‌نظر هستند، توصیه کرد: برای همه گروه‌ها باید بر اساس عقل و حکمت و نفوذ در دل‌ها خوراک تهیه کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به رسالت رسانه در قبال گروه مخاطبانی که دل و فکر انها بسته است، عنوان کرد: برای برداشتن بن‌بست فکری و عاطفی این گروه نیز بایستی تلاش کرد و به گونه‌ای عمل شود که هم حجت برای آنها تمام شود و هم دیگران بدانند که مشکل پیشرفت امور این گروهند. آیت‌الله صدیقی با تاکید بر این که توده مردم به دنبال اخلاقند، بازگشت به وجدان اخلاقی، انعطاف، مهربانی و هدایت با اخلاق را از وظایف مهم رسانه دانست و بر ترویج ایثار، همدردی و مواسات بین مردم تاکید کرد. خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین به مدیران و برنامه‌سازان رادیو تهران توصیه کرد خود را از مردم جدا ندانند. مردم پناهی می‌خواهند تا دردهایشان را بازگو کنند. اگر دیدند که بلندگویی هست که مشکلاتشان را درک می‌کند با آن همراه می‌شوند. رسانه‌ای که بین مردم باشد و دردها را لمس کند موفق است.

آیت‌الله صدیقی پرداختن به اقتصاد مقاومتی، بصیرت‌افزایی، خودباوری و به باور درآوردن شعار «ما می‌توانیم»، انسجام حکومت با مردم، برخورد با ویژه خواری و افزون‌طلبی، ترویج ساده‌زیستی و افزایش نشاط در جامعه را از دیگر موضوعات مهم شمرد که رادیو باید به آنها بپردازد.

وی با تاکید بر این که برنامه‌ریزی برای نسل جوان بایستی از اولویت‌های رسانه باشد، افزود: جوان‌ها سرمایه کشور هستند، اگر نسل جوان به فساد کشیده شود سرمایه کشور فاسد می‌شود. با فکر پخته، ابتکار، نوآوری و هنر پیش روید و با شکل‌های جذاب، تابلوهای قشنگ زندگی را ترسیم کنید و جلوی دید جوان‌ها قرار دهید. نسل جوان را با جاذبه‌های دین آشنا کنید تا دل آنها غبار نگیرد و همیشه نورانی باشد.

پیش از بیانات آیت‌الله صدیقی، سعید معدن‌کن، مدیر رادیو تهران گزارش مختصری از دور جدید فعالیت‌های این شبکه ارائه کرد. وی با بیان چشم‌انداز ده ساله برای این شبکه گفت: ان‌شاءالله با عنایات الهی تلاش خواهیم کرد رادیو تهران رسانه‌ای مومن، بصیر، بالنده، چالاک، بانشاط، امید بخش، انقلابی، پشتیبان مدیریت شهری و کشوری و زبان گویای مخاطبان باشد. ترویج اخلاق، افزایش معاد باوری و توجه به مسجد در سبک زندگی از رویکردهای این شبکه در برنامه‌سازی است .وی افزود: پخش نمازجمعه تهران بعد از ماه مبارک رمضان به‌صورت مستقیم از محل نماز جمعه به مخاطبان ارائه خواهد شد.

سلامان و ابسال در رادیو نمایش

مجموعه نمایشی «سلامان و ابسال» به کارگردانی صدرالدین شجره از امروز ساعت 13 و 30 دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو،‌ این نمایش به نویسندگی مرضیه رشید‌بیگی بر اساس روایات کهن پارسی نگاشته شده و داستان آن درباره «سلامان» پادشاهی نکونام است که برادر کوچکش ابسال را بی‌نهایت دوست دارد، اما سلما، همسر سلامان به بدخواهی قصد جان ابسال را می‌کند و....

«سلامان و ابسال» به تهیه‌کنندگی محمد مهاجر و با حضور رضا عمرانی، فریبا متخصص، مهرداد مهماندوست، سعیده فرضی، احمد شمس‌آصف، اسماعیل بختیاری، علی‌اصغر دریایی، شمسی صادقی، احمد گنجی، مهرداد عشقیان و مجتبی طباطبایی ضبط شده است.

روایت عشق برای پدر موشکی ایران

رادیو معارف در برنامه روایت عشق به زندگی و روحیه مجاهدت و شهادت‌طلبی شهید حاج‌حسن تهرانی‌مقدم‌ می‌پردازد. این برنامه میزبان همسر شهید حاج حسن تهرانی‌مقدم است که از خاطرات خود در زندگی با این شهید بزرگوار سخن می‌گوید. برنامه روایت عشق به تهیه‌کنندگی اعظم ایرانی و اجرای محبوبه شیرعلی ساعت 16 و 40 دقیقه امروز پخش می‌شود. (جام‌جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها