چند توصیه تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری

ماه رمضان هندوانه بخورید، نه غذاهای چرب و شیرین

جام جم سرا- یک متخصص داخلی با بیان اینکه تجربه نشان می‌دهد افراد مبتلا به فشار خون بالا در زمان روزه‌داری با مشکل افزایش فشار مواجه می‌شوند، توصیه کرد: این افراد تا حد امکان از روزه گرفتن اجتناب کنند.
کد خبر: ۸۰۸۲۲۲
آیا فشارخونی‌ها می‌توانند روزه بگیرند؟

دکتر جعفر نوابی خاطرنشان کرد: با توجه به واجب بودن فریضه روزه‌داری در ماه مبارک رمضان توصیه می‌شود این بیماران قبل از گرفتن روزه حتما با پزشک معالج خود مشورت کرده و در صورتی که روزه‌داری برای آنها خطرناک است، از این کار خودداری کنند.
این متخصص داخلی خاطرنشان کرد: در زمان گرسنگی آدرنالین خون افزایش یافته که این امر موجب کاهش قند و افزایش فشار خون می‌شود و به همین علت توصیه می‌شود بیمارانی که فشار خون بالا و کنترل نشده‌ای دارند، از روزه گرفتن اجتناب کنند.

نوابی افزود: چنانچه بیمارانی اصرار بر گرفتن روزه دارند و پزشک آنها گرفتن روزه را برای آنها مجاز دانست، باید ابتدا دو تا سه روز، روزه گرفته و سپس فشار خون خود را کنترل کنند و در صورت افزایش فشار خون حتما باید از روزه گرفتن امتناع کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توصیه کرد: در صورتی که بیماران مبتلا به فشار خون بالا، در زمان روزه‌داری فشار خون کنترل شده‌ای داشتند، باید برخی نکات تغذیه‌ای را در زمان روزه‌داری رعایت کنند.

وی توصیه کرد: این دسته از بیماران باید به طور جد از مصرف غذاهای شور و چرب خودداری کرده، سعی کنند به هیچ عنوان عصبی نشوند و به میزان کافی نیز در طول مدت افطار تا سحر آب بنوشند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها