آیا شبکه‌های اجتماعی به ‌زبان اول دیپلماسی جهان تبدیل شده‌ است؟

جملات کوتاه جنجال‌های بزرگ

شبکه اجتماعی توئیتر متهم شد کاربران خود را که فعالیت های جنایی و تروریستی انجام می دهند و پلیس خواستار کسب اطلاعات در مورد آنان است به طور مخفیانه آگاه می کند تا اقدامات لازم را انجام دهند.
کد خبر: ۸۰۷۵۱۵
توئیتر متهم به همکاری با تروریست‌ها شد

به گزارش جام جم کلیک: تارنمای 'هرالدسان' استرالیا روز شنبه نوشت: این شبکه اجتماعی اعلام کرد تنها در صورتی که با حکم دادگاه مجبور شود، اطلاعات را در اختیار آنها قرار می دهد و آن را محرمانه نگه می دارد، با این وجود ممکن است پس از در اختیار قرار دادن اطلاعات کاربران خود را آگاه کند.

توییتر اعلام کرد، براساس سیاست خود مجبور به آگاه کردن کاربران از درخواست برای دریافت اطلاعات حساب کاربری آنها است و این اقدام را پیش از در اختیار قرار دادن اطلاعات به مقامات مسئول، به اطلاع کاربران می رساند.

شبکه اجتماعی فیسبوک نیز در سیاستی مشابه، کاربران خود را از انجام درخواست اطلاعات توسط مقامات پلیس آگاه می کند، جز اینکه موارد قانونی مانع از انجام این اقدام شود.

یک مقام پلیس استرالیا با ترسناک خواندن شرایط این شبکه های اجتماعی، گفت: مرکز تروریست ها که باعث کشته شدن مردم در خیابان ها می شود در شبکه های اجتماعی است و دیدار این تروریست ها در شبکه های اجتماعی به منظور کسب اطلاعات و برقراری ارتباطات اثبات شده است.

اتحادیه پلیس استرالیا قرار است این موضوع را با پلیس شهر ویکتوریا مطرح کند.

'چارلی مورتون' سخنگوی پلیس ویکتوریا تصریح کرد: ما در مورد روش و یا گردآوری اطلاعات اظهار نظر نمی کنیم، و سیاست های مشخص برخی از رسانه های اجتماعی را مورد گفتگو قرار نمی دهیم.

براساس این گزارش، مقامات امنیتی استرالیا از ماه جولای تا دسامبر سال گذشته از توئیتر خواسته اند اطلاعات 10 کاربر را در اختیار آنها قرار دهد که تنها برخی از اطلاعات پنج کاربر به آنها ارائه شده است.

در این دوره مشابه همچنین درخواست اطلاعات 829 کاربر شبکه اجتماعی فیسبوک نیز ارائه شده که 68 درصد از موارد آن منجر به کسب اطلاعات شده است.

یک منبع دیگر پلیس استرالیا، گفت اطلاعات درخواستی از این شبکه های اجتماعی اغلب اوقات ارائه شده است، اما در صورت امتناع، پرونده دادگاهی طولانی مدت شکل گرفته است.

گفته می شود گروه تروریستی داعش 2 هزار شبکه اجتماعی در اختیار دارد که بر اساس رصدهای صورت گرفته این تعداد شبکه اجتماعی به 6 نقطه در انگلیس می رسند.

براساس گزارش 'جف باردین' یکی از افسران سرویس اطلاعات اینترنت آمریکا، هر ماه سه هزار و 400 نفر از طریق کمپین های آنلاین و شبکه های اجتماعی که به خوبی سازمان دهی شده است به کمپین های اینترنتی داعش می پیوندند. این تعداد از لحاظ ذهنی عضو داعش می شوند و منتظر فرصت برای پیوستن به آن هستند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها