همزمان باروز جهانی صنایع‌دستی، (بیستم خردادماه) المان تندیس پیرترین چاروق دوز ایران «استاد حسین‌علی محمد‌زاده» هنرمند و پیشکسوت چاروق دوز خراسان شمالی با میز کار آن در نمایشگاه صنایع‌دستی این استان رونمایی شد.
کد خبر: ۸۰۷۱۸۷

به گزارش خبرنگار ما، «روح الله براتیان» شهردار بجنورد در این باره گفت: چاروق دوزی یکی از صنایع‌دستی مهم خراسان شمالی است که باید به تمامی شهرهای دیگر شناسانده شود، تا زمینه جذب گردشگر در این استان فراهم شود.

وی افزود: در صددیم المان و نماد این هنر را در شهر بجنورد نصب کنیم .«محمد سویدانلویی»، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت 80 ساله استاد محمد‌زاده در این حرفه گفت: تقدیر از استادان برجسته باعث رواج فرهنگ در کشور می‌شود .

استاد حسین‌علی محمدزاده، در سال 1305 در روستای حلقه سنگ در 2 کیلومتری جنوب بجنورد به دنیا آمد، او که هم اکنون 89 سال دارد، در 12 سالگی به شهر بجنورد آمده و نزد استادانی همچون مرحوم کربلایی قلی خاکی، علی‌اصغر دیمل، شکرالله پدیداران و استاد توانمند مرحوم حاج علی قنادزاده این هنر را فرا گرفت.وی در نمایشگاه سراسری سال1385 به‌عنوان صنعتگر برتر کشور معرفی شد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها