در سالیان نه چندان دور که تبلیغات برای مشاغل به تلویزیون، بیلبورد، صفحات روزنامه‌ها و... محدود می‌شد، به‌دلیل سنگینی حجم سرمایه‌گذاری لازم، بسیاری از کسب و کارها عطای تبلیغات را به لقایش بخشیده بودند اما امروز فرصتی برابر در نرم‌افزارهای ارتباط جمعی به‌وجود آمده.
کد خبر: ۸۰۶۲۳۳
کـار واقعی در فضای مجـازی

به گزارش جام جم کلیک: حالا، اگر شما یک کسب و کار خیلی کوچک را اداره می‌کنید، کافی است کمی هوشمندانه به این موضوع فکر کنید و یاد بگیرید چگونه با یک عملکرد صحیح، چراغ فرصت‌ها را به نفع خودتان روشن کنید. هزینه این نوع تبلیغات در قبال نتایجی که دارد، در حد صفر است. به ویژه اینکه ورود تلفن‌های هوشمند، تحولی بزرگ در دنیای وب ایجاد کرده؛ دنیایی که تا پیش از این، وب‌سایت‌ها بر آن حکومت می‌کردند و سپس جایشان را به شبکه‌های اجتماعی و حالا اپلیکیشن‌ها سپرده‌اند. حالا، دنیای وب عملا به دنیایی واقعی تبدیل شده که می‌توان بسیاری از کارها را در آن کلید زد. می‌خواهیم در مورد استفاده از قابلیت‌های این فضا برای رونق‌دادن به کسب و کار حر ف بزنیم. اجازه بدهید چند توصیه در این مورد را با هم مرور کنیم.

1- مخاطبان احتمالی را پیدا کنید. البته با حفظ حریم خصوصی آنها و بدون اصرار به عضوگیری. کافی است یکی از نرم‌افزارهای ارتباطی را نصب کنید تا مشاهده کنید چند نفر از مشتریان شما از این نرم‌افزارها استفاده می‌کنند. بدون شک چندتایی از مشتریان خود را خواهید یافت. ضمن اینکه با تولید محتوای خوب و کاربردی در فضای وب، خودبه‌خود این افراد با شما، تخصص و خدمات‌تان آشنا خواهند شد.

2- کار را شخصی نکنید، اینجا با صفحه شخصی متفاوت است و مخاطبان به حریم خصوصی‌شان حساس هستند؛ همانطور که شما نسبت به امنیت خود اهمیت می‌دهید. پس با نام شخصی اقدام به برقراری ارتباط نکنید. بهتر آن است که از طریق نام تجاری و یک حساب کاربری مرتبط به کسب و کار رسمی خود، گام اول را در مسیر برقراری ارتباط بردارید.

3- محتوای جذاب تولید کنید. بسیاری اوقات، متن‌ها و خبرهای تکراری و گاهی نه چندان جذاب در گروه‌های مختلف به اشتراک گذاشته می‌شود که موجب خسته‌شدن مخاطب می‌شود. برای گروه خود، محتوایی تولید کنید که به حد کافی جذاب و منحصر‌به‌فرد باشد. مطمئنا شما به واسطه تخصصی که در موضوع دارید، می‌توانید این کار را به بهترین شیوه انجام بدهید.

4- عکس‌های مناسب از محصولات و خدمات خود تهیه کنید. جزئیات مرتبط را خلاصه و کامل بنویسید و هر بار یک شعار همیشگی نیز به‌عنوان امضای تبلیغاتی خود در آخر متن بنویسید. این شعار نباید کلیشه‌ای و غیرمرتبط با واقعیت حرفه شما باشد. به یاد داشته باشید اغلب مخاطبان شبکه‌های اجتماعی را جوانان تشکیل می‌دهند، پس جوان‌پسند باشید و در عین حال به سلایق بزرگ‌ترها نیز توجه کنید.

5- روی اعصاب مخاطب نروید. بهترین زمان برای به اشتراک‌گذاری مطلب را پیدا کنید. می‌توانید قرار‌های مشخص تعیین کنید؛ به‌طور مثال، پاسخگویی آنلاین در ساعت مشخصی و تخفیف در ارائه خدمات در بازه زمانی خاص. بیش از 3بار در روز، محتوا به شبکه اجتماعی نفرستید، اما تقریبا همیشه در فضای سایت یا گروه حضور داشته باشید. شاید مشتری سؤالی پرسیده باشد.

6- فعالیت اعضا و کامنت‌ها را کنترل کنید. قصدتان از ایجاد گروه، یافتن مشتریان جدید و تحکیم روابط با مشتریان پیشین است، پس، از به بیراهه رفتن فعالیت گروه جلوگیری کنید. با ادبیاتی مودبانه، اهداف و برنامه‌های گروه را گوشزد و اعلام کنید که تنها مطالب تخصصی در حوزه کسب و کار شما باید در این گروه به اشتراک گذاشته سؤال‌هایی در این زمینه پرسیده شود.

7- همزمان در چند محیط فعال باشید. در وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های موبایلی؛ هر کدام از آنها فرصت‌ها و مشتری‌های خودشان را دارند اما فرهنگ منحصر به فرد هر یک از رسانه‌های اجتماعی را رعایت کنید. به جای منتشر کردن مطالب یکسان در آنها، متناسب با تعریف آنها و سلیقه مخاطبانشان محتوا منتشر کنید.

8- از تبلیغات مستقیم دوری کنید. تبلیغات مستقیم معمولا نتیجه مطلوب به همراه نخواهد داشت. تا می‌توانید حسی از توانایی ایجاد کنید. مخاطب باید قبل از هر چیز از بودن در یک گروه تخصصی احساس رضایت کند و سپس اگر تمایل داشت، از خدماتی هم که پیشنهاد می‌شود استفاده کند؛ آن هم به‌واسطه اعتمادی که ایجاد شده و تخفیف‌هایی که ارائه شده است؛ در واقع، مشکی باشید که ببوید، نه آنکه عطار بگوید.

9- همیشه وقت بگذارید و فعال باشید. گروه تا زمانی فعال خواهد بود که شما فعال باشید. روال بر این است که در روزها و هفته‌های اول، انگیزه بالاست و گروه فعال. با کنار گذاشتن فعالیت در گروه و از رونق انداختن آن، هر آنچه رشته‌اید، پنبه خواهد شد. یکی از راه‌های تضمینی برای رونق دادن به فضایی که در وب ایجاد کرده‌اید، غیراز فعال بودن خودتان، درگیر‌کردن اعضا در بحث‌ها و به اشتراک‌گذاری مطالب است. اگر سایت دارید امکان آپلود عکس و مطلب را فراهم کنید، یا از آنها بخواهید تجربه کاربری‌شان را در مورد محصول یا خدمات شما بنویسند. در گروه‌های اپلیکیشن‌های موبایل این کار آسان‌تر و خودجوش‌تر است. در واقع اجازه دهید اعضایی از گروه مجازی که پیش‌تر مشتری شما بوده‌اند، نظرشان را در مورد شما، محصول و یا خدمت‌تان بیان کنند. تاب انتقاد داشته باشید و مسئولانه رفتار کنید. با این رفتار، اعتمادسازی خواهید کرد.

منبع: همشهری آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها