در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اهالی فرهنگ و هنر با حضور در برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری از امام مهربانی‌ها می‌گویند

سایه آفتاب بر سرفرهنگ و هنر

چهاردهم خرداد باز هم از راه می‌رسد؛ روزی که 26 سال است با آمدنش خاطره تلخ خداحافظی با رهبر کبیر انقلاب اسلامی در ذهن همه مردم زنده می‌شود، رویدادها و برنامه‌های فرهنگی و هنری هم در آستانه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) حال و هوای خاصی به خود گرفته‌اند و با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی جامه سیاه بر تن کرده‌اند. در این روزهای پایانی هفته اغلب هنرمندان و اهل قلم کشور با حضور در نمایش‌ها، نمایشگاه‌های آثار هنری و محافل ادبی علاوه بر ارائه تازه‌ترین آثارشان، یاد و خاطره حضرت امام را نیز گرامی می‌دارند.
کد خبر: ۸۰۴۱۲۲

از جمله این برنامه‌ها می‌توان به‌ویژه برنامه «چشمانی که بسته نشد» اشاره کرد که با موضوع روایتگری بصیرت شهدا و راه امام(ره) و دینی که امروز به گردن ماست اشاره کرد. این برنامه در قالب سه ایستگاه روایتگری در سه نقطه گلزار شهدا و از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود. ارائه محصولات فرهنگی، مسابقه عکاسی و پیامکی، برپایی غرفه «کودک و امام(ره)»، ایستگاه گفت‌وگو و اجرای برنامه‌های رادیو رضوان از جمله برنامه‌های «چشمانی که بسته نشد» است که از فردا از ساعت 9 تا 19 و روز 14 خرداد از ساعت 8 تا 14 در فرهنگسرای رضوان واقع در بهشت‌زهرا(س) جنب مزار آیت‌الله طالقانی برگزار می‌شود.

همچنین همایش «نیم‌قرن بیداری در پرتو مکتب نبوی» به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره) و با حضور 400 مهمان از کشورهای خارجی در فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد.

فرهنگسرای ابن‌سینا هم میزبان شعرخوانی «در سوگ خورشید» خواهد بود و نمایشگاه عکس «امام آفتاب» از 11 تا 17 خرداد در گالری فرهنگسرای ارسباران برپا خواهد بود.

برپایی نمایشگاه خوشنویسی اشعار امام(ره) 11 تا 13 خرداد در فرهنگسرای اندیشه، نمایشگاه تصاویر امام مهربانی با موضوع همبستگی، اتحاد و ولایت‌پذیری 14 خرداد در مجموعه فرهنگی ـ هنری ایرانسرا و نمایشگاه آثار هنرمندان شهید و ایثارگر، 11 خرداد در خانه فرهنگ شیخ هادی از دیگر برنامه‌های مراکز فرهنگی ـ هنری پایتخت به مناسبت سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی است.

همچنین حوزه هنری هم در آستانه فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) نمایشگاهی از عکس‌های دیده‌نشده ایشان را با عنوان «سرو خرامان» برگزار می‌کند. این نمایشگاه از اول هفته جاری فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران برپاست.

این نمایشگاه شامل 36 اثر از ده هنرمند عکاس کشورمان به نام‌های اصغر آهار، حافظ احمدی، حمیدرضا حسن‌زاده، یوسف گرامی، علی کاوه، فتح‌الله محمودی، اکبر منصور فلاح، علی حاتمی، جواد سیدآبادی و ابراهیم نبی‌پور است.

البته حوزه هنری نمایش خیابانی «معراج نور» را در حرم امام(ره) و محوطه تئاتر شهر نیز برگزار خواهد کرد. در این برنامه که از 13 تا 15 خرداد برگزار می‌شود، پنج‌عنوان نمایش طی سه روز توسط کارگردان‌های نام‌آشنای تئاتری در مرقد مطهر حضرت امام(ره) و محوطه‌ مجموعه‌ تئاتر شهر برای مردم و زائران اجرا می‌شود.

نمایش‌های «پانزده خرداد» به کارگردانی علی عمرانی و«لکه‌ سرخ بر برگ سبز» با کارگردانی شهاب راحله با موضوع قیام پانزده خرداد و نمایش‌های «پرواز» به کارگردانی علی محمد رادمنش، «طلوع خرداد» کاری از روح‌الله سنایی و «بی‌نشان» اثری از پژمان کاشفی با محوریت موضوعی شخصیت حضرت امام(ره) اجرا می‌شوند. نمایش‌های خیابانی همایش «معراج نور» در نوبت‌های صبح و عصر در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) و محوطه‌ باز مجموعه‌ تئاتر شهر اجرا خواهند شد.

آنچه گفته شد فقط بخشی از فعالیت‌هایی است که در این زمینه برگزار خواهد شد و بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر در گوشه و کنار کشور آثاری را با یاد امام(ره) و در سوگ ایشان عرضه خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها