روایت ریما رامین‌فر از جزییات سریال سیروس مقدم

بیژن در «پایتخت4» چه می کند؟

«بیژن اشکور کیایی» دانش آموزی است که در بلوتوث معروف «شیب، بام» در تلفن همراه خیلی از ایرانیان چرخید و البته مورد تمسخر واقع شد به دنیای بازیگری راه یافت.
کد خبر: ۸۰۳۷۶۴
بیژن در «پایتخت4» چه می کند؟

او هنگامی که در کلاس سوم ابتدایی درس می خواند در پاسخ به این سوال که «چرا بام بسیاری از خانه ها در شمال ایران شیب دارد است؟» دچار اضطراب و استرس شد و نوک زبانش روی کلمات «شیب و بام» ایستاد. آموزگار او که یک سرباز معلم بود از این صحنه فیلمبرداری کرد و این ویدیو به صورت ناخواسته و به طور گسترده در شبکه های مجازی به اشتراک گذاشته شد.

«بیژن» پس از این ماجرا درس و مشق را رها کرد و به گچ کاری در ساختمان ها روی آورد. او شاگرد اول کلاس شان بود اما این گونه از عرصه تحصیل رانده شد.

احسان علیخانی در یک برنامه تلویزیونی از بیژن به عنوان مهمان دعوت کرد و پس از آن محسن تنابنده طراح قصه پایتخت قول داد که او را به عرصه بازیگری بکشاند تا این بار به جای این که او را مسخره کنند، از او امضا بگیرند.

در این باره با ریما رامین فر بازیگر مجموعه پایتخت 4 که قرار است ماه رمضان امسال ار تلویزیون پخش شود به گفت و گو نشسته ایم:

بیژن در پایتخت (4) چه می کند؟


از قرار معلوم «بیژن» با شما در پایتخت 4 هم بازی شده است؟

بله، و از استعداد خوبی در بازیگری برخوردار است و تحسین خواهدشد.

نقش او چیست؟

قصه را که نمی توانم برای شما بگویم. او در سکانس های زیادی حضور دارد اما این طور نیست که کنار خانواده معمولی باشد.

بیژن اهل کجاست؟

تنکابن، اما در فیلم گویش خاصی ندارد و بدون لهجه سخن می گوید.

از ماجرای بیژن چه می دانید؟

این که متاسفانه نظام آموزشی ما هنوز دارای ایراد است سرباز معلمی به خود اجازه می دهد که از اضطراب و استرس دانش آموز خود فیلم بگیرد و آن فیلم پس از دست به دست شدن، در فضای مجازی منتشر می شود.

بیژن در پایتخت (4) چه می کند؟


اما معلم بیژن گفته که قصد نداشته فیلم را در اینترنت بگذارد و دیگران این کار را کرده اند.

هرکس این کار را کرده، مسیر زندگی بیژن را تغییر داده و او را از یک دانش آموز به کودک کار تبدیل کرده است.

آقای تنابنده چه زمانی تصمیم به حضور بیژن در پایتخت 4 گرفت؟

ظاهرا او را در برنامه تلویزیونی احسان علیخانی دیده است.

آقای سیروس مقدم گفته بود که دیگر «پایتخت» نمی سازد اما اکنون شاهد ساخت سری چهارم آن هستیم.

این مساله به درخواست مردم باز می گردد. ظاهرا صدا و سیما هم براساس این اقبال عمومی از آقای مقدم خواسته است تا ساخت این مجموعه را ادامه دهد.

پایتخت همیشه در نوروز پخش می شد، چرا این بار در ماه رمضان روی آنتن می رود؟

زمستان سال گذشته عوامل پایتخت پراکنده بودند. از طرفی به دلیل ایام فاطمیه امکان پخش در هفته اول نوروز وجود نداشت که کار به ماه رمضان کشید و دارای قسمت های بیشتری هم هست.

بیژن در پایتخت (4) چه می کند؟


مهران احمدی (بهبود) اول قرار نبود بیاید، حال گفته می شود که آمده است و بیژن هم نقش پسر او را ایفا می کند.

بیژن نقش پسر بهبود را ایفا می کند و به عبارتی خواهرزاده نقی معمولی است مهران احمدی هم ظاهرا قرار است در چند قسمت آخر به کار ما محلق شود.

بخشی از مجموعه در چین فیلمبرداری شده است. چه کسانی در سکانس های چین حضور دارند؟

سکانس های چین جنبه یادآوری دارد. درواقع «ارسطو» با مشاهده فیلم هایی، خاطرات سفر به چین را مرور می کند. گروهی که در این قسمت حضور دارند، اندک است.

جهت گیری قصه در پایتخت 4 چگونه است؟

داستان همان شکل و شمایل را دارد. همان آدم ها با همان ویژگی ها؛ ما تا 10 قسمت اول در شمال هستیم و دوباره به پایتخت می آییم.

می گویند دوقلوها عوض شده اند؟

نه سارا و نیکا باز هم در کنار ما هستند. شرایط زندگی این دو به گونه ای است که اکنون در سوئد ساکن هستند. آنها برای پایتخت 4 به ایران بازگشتند و الان حدود 10 سال دارند.

نویسندگان پایتخت 4 هم همان تیم قبلی هستند؟

بله. آقایان تنابنده، الوند و وارسته. بر این اساس می توان گفت که خط اصلی قصه حفظ شده است و شخصیت های فیلم با همان ویژگی ها ظاهر می شوند.

بیژن در پایتخت (4) چه می کند؟


گفته می شد آقای جمشید مشایخی هم قرار بوده که به پایتخت 4 بیاید اما به دلیل مناسب نبودن نقش منصرف شده است؟

این سوال را بایستی آقای مقدم یا آقای تنابنده پاسخ بدهند.

همسر چینی ارسطو باز هم در پایتخت 4 حضور دارد؟

این بار برخلاف «چوچانگ» برادران او یعنی «هان» و «چی» که برادران زن ارسطو هستند برای کار به ایران می آیند. «چوچانگ» در 8 قسمتی که به صورت مستندگونه ضبط شده حضور دارد.

حضور آقای خمسه به عنوان «بابا پنجعلی» در مجموعه ادامه دارد؟

بله، او در سری های گذشته که منبع توهم بود، هوای جوانی به سرش می زند و در این قسمت تصمیم به ازدواج می گیرد و اتفاقا در این امر هم موفق می شود. موضوع زن گرفتن بابا پنجعلی و واکنش های اطرافیان او مخصوصا نقی معمولی صحنه های جذابی را خلق می کند.

بیژن اشکورکیایی در مجموعه نقش تنها پسر بهبود را دارد؟

نه فهیمه، پسر کوچک دیگری به نام فرهاد به دنیا می آورد که حکم برادر بیژن را دارد. (هفته نامه امید جوان - امیر ابراهیم خلیلی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
عاشق
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
۱
۰
یكش عالی بودن دوش خوب بود سری سومش بد نبود حتما این سری بد می شود
این سریال داره از اون وظیفه اصلی اش كه ساده زیستی است دور می شود ارسطو پولدار شده است تبلیغات توی سریال زیاد است و ارسطو و نقی خیلی بحث های بیخودی می كنند و واقعا بیننده را پس می زند و آزاد می دهد و از همه مهمتر آبكی شده یعنی شما قسمت های پایانی سریال كه به تهران می آیند را ببینید چقدر بیخود بود طرف می خواد بره به برج میلاد دو ساعت فیلم كلا به لباس خریدن داخل اتوبوس نشتند و به رخ كشیدن برج میلاد و شركتی كه ارسطو توی آن كار می كنه و كشتی ها آبكی نقی كه به اندازه یك دوره بازی های جهانی كشتی بیخودی پخش كردند ولی سری اولش عالی بود
مهشید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
۰
۱
به نظر من فیلم پایتخت از تمام سریال ها جذاب تر هست من ممنون از آقای احسان علیخانی با این برنامه خوب وهیجان انگیزش كه این برنامه را طراحی كردن و بلكه اقای تنابنده توانست این جوان را سر بلند كند واقعا ایشالله كه موفق و در زندگی پیروز و سر بلند باشند

نیازمندی ها