در وعده‌های غذایی خود سم نخورید

۷ غذایی که نباید دوباره گرم کرد یا دوباره خورد!

جام جم سرا- متخصصان تغذیه می‌گویند نگهداری باقیمانده غذاها و گرم کردن مجدد آن‌ها خطرات جدی برای بدن به بار می‌آورد. آن‌ها معتقدند بخصوص برای برخی غذاها به هیچ وجه نباید چنین کاری کرد زیرا ممکن است به جای مواد مغذی، سم‌های خطرناک وارد بدن شود.
کد خبر: ۸۰۳۴۵۱
۷ غذایی که نباید دوباره گرم کرد یا دوباره خورد!

غالباً دیده می‌شود که افراد باقیمانده غذای خود را فریز کرده و بعدها مجدداً آن را مصرف می‌کنند. اگرچه در برخی موارد، این کار قابل قبول است اما گاهی سلامتی افراد را تهدید می‌کند. علاوه بر این، برخی غذاهای خاص نیز پس از دوباره مصرف کردن هیچ‌گونه ارزش غذایی نخواهند داشت:

۱) چغندر

این سبزی حاوی نیترات بوده و برای سلامتی مفید است. چغندر برای مصرف مجدد خطرناک نیست اما بهتر است دفعه بعدی به صورت سرد مصرف شود.

۲) مرغ

خوردن گوشت مرغ پس از یک روز می‌تواند بسیار خطرناک باشد، چراکه ترکیب پروتئین در آن تغییر کرده و مشکلات گوارشی را به بار می‌آورد. از آنجا که مرغ پروتئین بیشتری نسبت به گوشت قرمز دارد بهتر است در دمای کم و در طولانی‌مدت گرم شود.

۳) سیب‌زمینی

این ماده غذایی ارزش غذایی بالایی داشته و برای بدن مفید است؛ اما اگر سیب‌زمینی برای بار دوم گرم شود ارزش غذایی خود را از دست داده و حتی ایجاد سم در بدن می‌کند.

۴) قارچ

این ماده غذایی یکی از شناخته‌شده‌ترین مواد است که تحت هیچ شرایطی نباید برای دومین بار گرم شود، زیرا ترکیب پروتئین آن پس از گرم شدن دوباره تغییر خواهد کرد و مشکلات بهداشتی همچون اختلالات گوارشی را برای فرد به همراه خواهد داشت. در صورت لزوم بهتر است آن را سرد مصرف کنید.

۵) اسفناج

گرم کردن مجدد اسفناج می‌تواند بسیار خطرناک باشد. این سبزی حاوی درصد بالایی از نیترات‌ها است که پس از گرم کردن مجدد به نیتریت تبدیل می‌شود و در بدن فرد، سرطان ایجاد می‌کند. اسفناج را بلافاصله پس از پختن مصرف کنید.

۶) تخم‌مرغ

این ماده غذایی زمانی که در معرض دمای بالا قرار می‌گیرد ایجاد سم در بدن می‌کند. البته این اتفاق شامل غذاهایی نمی‌شود که در پخششان از تخم‌مرغ استفاده شده است، اما از گرم کردن مجدد تخم‌مرغ باید پرهیز کرد.

۷) کرفس

این سبزی کاربرد زیادی در پخت سوپ دارد. لازم به ذکر است که کرفس نیز حاوی نیترات بوده و در صورت گرم شدن مجدد به ماده خطرناک تبدیل می‌شود لذا اگر در پخت سوپ از آن استفاده می‌کنید، به هنگام مصرف دوباره کرفس آن را جدا کنید.

در پایان باید گفت که حتی نوع گرم کردن غذا نیز بسیار حائز اهمیت است چراکه امروزه افراد به طور چشمگیری از ماکروویوها برای گرم کردن و پخت غذای خود استفاده می‌کنند و از عوارض آن غافلند. (باشگاه خبرنگاران)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها