در وعده‌های غذایی خود سم نخورید

۷ غذایی که نباید دوباره گرم کرد یا دوباره خورد!

ممکن است خوردن برخی غذاها لذتبخش باشد اما جالب است بدانید اثر نهایی بعضی از این غذاها بر خلق‌وخوی شما، ایجاد عصبانیت یا افسردگی است. در این نوشتار می‌خواهیم درباره برخی خوردنیهای خوشمزه بگوییم که می‌توانند بر خلق و خوی شما اثرات ناخوشایند بگذارند.
کد خبر: ۶۲۲۷۴۲

همه ما از عوامل استرس‌زایی که هر روز و هر ساعت اعصاب و روان ما را تحریک می‌کنند آگاهیم. در این زمینه برخی غذاها هم تصمیم به عصبانی کردن ما گرفته‌اند. در واقع مصرف این غذاها شما را نسبت به تأثیرات این عوامل استرس‌زا تحریک‌پذیرتر می‌کند. بنابراین شما در اثر کوچک‌ترین تحریک از کوره در می‌روید. پس غذاها این‌گونه شما را غمگین، بدخلق و عصبانی می‌کنند. هیچ کس دوست ندارد این‌گونه کم حوصله باشد. و البته هیچ کس یک فرد تحریک‌پذیر و بی‌حوصله را دوست ندارد. بنابراین در این مقاله با هم به بررسی مهم‌ترین غذاهای تحریک‌کننده و عصبانی کننده می‌پردازیم.

چیپس سیب‌زمینی

ممکن است خواندن این جمله یک ضربه روحی برای دوستداران سیب‌زمینی باشد، اما چیپس سیب‌زمینی متهم ردیف اول در میان غذاهای تحریک‌کننده و ایجاد عصبانیت است. این ویژگی چیپس سیب‌زمینی به خاطر سرخ شدن عمیق و کامل آن در روغن است و چربی‌های امگا 6 موجود در روغن سرخ کردنی که با ورود به بدن، مانع عملکرد صحیح چربی‌های امگا 3 می‌شود. چربی‌های امگا 3 چربی‌های متفاوتی هستند که در تنظیم خلق و خو بسیار تأثیرگذارند و باعث تحکیم رفتار می‌شوند. بنابراین ممانعت از عمل و اثر آنها بر بدن احتمال صبور بودن و شکیبایی را در فرد کاهش خواهد داد. پس تا جای ممکن مصرف چیپس سیب‌زمینی در رژیم غذایی روزانه خود را کاهش دهید. فراموش نکنید چیپس سیب‌زمینی با کالری بالا، در ایجاد چاقی و در نهایت بیماری دیابت و ... نقش بسیار مهمی دارد.

نوشیدنی‌های قندی کربوهیدراتی

نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های قندی نه تنها باعث تحریک رفتار و تاثیر بر خلق‌وخوی فرد می‌شوند، بلکه برای سلامت کلی بدن مضرند. این نوشیدنی‌ها سرشار از قندهای شیرین و نیز شیرین‌کننده‌های مصنوعی‌اند. ازاین‌رو، وقتی شما این نوشابه را می‌خورید، این حجم بالای قند در بدن به چربی تبدیل می‌شود و در نهایت تأثیر قند بر بدن را به صورت کاهش شادی و خوشحالی و تبدیل شخص به فرد عصبانی برجای می‌گذارد. فراموش نکنید جایگزین‌های بسیاری برای این نوشابه‌ها وجود دارد. مثل چای یخ خانگی، آب میوه‌های طبیعی و خنک، و حتی آب‌های طعم‌دار با تکه‌های میوه!

شیرینی‌ها و پیراشکی‌ها

دل خوشی امروزه بسیاری از افراد برای شروع یک روز جدید، خوردن شیرینی بزرگ داخل یخچال است! شیرینی و پیراشکی نه تنها سرشار از قند و شکر و البته روغن و کالری‌اند، بلکه مصرف آنها می‌تواند دلیل عصبانیت و کج خلقی باشد. ممکن است خوردن شیرینی‌ها از عادات همیشگی شما در صبحانه باشد، اما زمان آن رسیده تا مصرف آنها را کاهش دهید. فراموش نکنید مصرف آنها به تحریکات روزمره و عامل استرس‌زا قدرت خواهد داد تا شما را مضطرب و خشمگین کنند. برای شروع، بهتر است شیرینی‌های کم‌شیرین‌تر و تهیه شده از غلات کامل و سبوس‌دار را جایگزین آنها کنید. این شیرینی‌ها علاوه بر داشتن قند کمتر، به دلیل وجود سبوس، با کنترل اشتها راه کمکی کاهش وزن را ارائه می‌دهد.

مارگارین

اگرچه گفته می‌شود مارگارین یک روغن خوب است و هیچ ضرری برای سلامتی ندارد، اما واقعیت آن است که همین مارگارین متظاهر هم سرشار است از چربی‌های امگا 6 که تأثیر زیادی بر تغییر خلق‌وخو دارد. مارگارین یک غذای واقعی نیست. به همین خاطر بدن در مواجهه با این ترکیب گیج می‌شود که چگونه با این همه چربی سر کند! پس چرا به جای مصرف مارگارین کره‌های گیاهی را انتخاب نکنیم؟

بادام‌زمینی‌های بسته‌بندی‌شده

بادام‌زمینی بسته‌بندی‌شده که در تمام مغازه‌ها به فروش می‌رسد را همه می‌شناسیم. این بادام زمینی فراوری شده سرشار از سدیم، افزودنی‌های طعم‌دهنده و رایحه‌های مصنوعی است که می‌تواند با اختلالاتی نظیر مشکلات تنفسی، خس‌خس کردن سینه، میگرن و احساس سوزش و ضعف عضلانی در ارتباط باشد. در عوض بهتر است بادام‌زمینی و سایر مغزهای تازه و بدون نمک یا حداقل فراوری نشده را انتخاب کنید.
>> آرمان/ الهه گودرزی

*شما چه نظری دارید؟ آن را با ما و دیگران در میان بگذارید*
*با کلیک روی نماد RSS  و ذخیرۀ آن، جدیدترین مطالب ما را آسانتر دنبال کنید*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
جامی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
۰
۰
برای من كه صدق نمیكنه
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
۰
۰
نمیدونم,شاید,اخه الان اینا جزو سرگرمیای ماست,بدون ایناغذاهای دیگه ای نمیمونه,مخصوصا شیرینی

نیازمندی ها