یکی از امکانات بسیار خوب سیستم‌عامل ویندوز، به‌خاطر سپردن اطلاعات مربوط به اتصالات شبکه بخصوص اتصالات بی‌سیم است. به کمک این قابلیت شما فقط یک‌بار رمز شبکه وایرلس خود را در ویندوز وارد کرده و در اتصالات بعدی بدون نیاز به وارد کردن رمزعبور، به شبکه‌ موردنظر متصل می‌شوید.
کد خبر: ۸۰۲۰۸۶
حذف پروفایل شبکه وای ـ فای در ویندوز 8.1

این قابلیت برای همه کاربران مفید است، اما گاهی ممکن است به دلایل متعدد، نیازمند پاکسازی رمزهای ذخیره شده اتصالات شبکه در ویندوز باشید. به‌عنوان مثال چنانچه رمز شبکه‌ وای ـ فای خود را تغییر دهید با کلیک روی پروفایل شبکه برای اتصال به شبکه‌ وای ـ فای، ویندوز با رمز ذخیره شده‌ قبلی تلاش می‌کند به شبکه‌ موردنظر متصل شود و به‌دلیل تطابق نداشتن رمز با رمز فعلی، عملیات اتصال صورت نمی‌گیرد. در این شرایط مجبورید پروفایل ذخیره شده از شبکه‌ را حذف کنید تا بتوانید دوباره برای وارد کردن رمز و ذخیره اطلاعات جدید اقدام کنید.در ویندوز 7 انجام این کار با ورود به Network & Sharing Center امکان‌پذیر است، اما کاربران ویندوز 8 و ویندوز 8.1 برای انجام این کار با مشکلاتی مواجه هستند.اگر شما نیز کاربر این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز هستید، می‌توانید با استفاده از روش زیر برای حذف پروفایل شبکه در ویندوز 8 و 8.1 اقدام کنید:

ویندوز 8

1 ـ ابتدا روی آیکون شبکه از پایین سمت راست نوار وظیفه (کنار ساعت ویندوز) کلیک کنید تا فهرست شبکه‌های وایرلس در اختیار شما قرار گیرد.

2 ـ روی نام شبکه‌ موردنظر کلیک راست یا کلیک چپ ماوس را فشار داده و چند لحظه نگه دارید تا منویی نمایش داده شود.

3 ـ از منوی به‌نمایش درآمده گزینه‌ Forget this network را کلیک کنید.

ویندوز 8.1

در برخی نسخه‌های ویندوز 8.1 (با توجه به استفاده از به‌روزرسانی‌های ارائه شده) امکان استفاده از کلیک راست روی نام شبکه یا دسترسی به منوی موردنظر با نگه‌داشتن ماوس وجود ندارد. در این نسخه‌ها می‌توانید از روش‌های دیگری کمک بگیرید که شما را با آنها آشنا می‌کنیم:

روش اول

1ـ روی آیکون شبکه کنار ساعت ویندوز کلیک و از فهرست شبکه‌های موجود، شبکه‌ موردنظر را انتخاب کرده و گزینه‌ Connect را فشار دهید.

2 ـ همان‌طور که انتظار می‌رود عملیات اتصال با شکست مواجه می‌شود، اما در پنجره‌ نمایش شکست در اتصال، گزینه‌ Forget network نیز به چشم می‌خورد. با کلیک روی این گزینه می‌توانید پروفایل موردنظر را حذف کنید.

روش دوم

1 ـ نشانگر ماوس خود را به بالا یا پایین سمت راست صفحه‌نمایش برده و کمی صبر کنید تا نوار Charm نمایش داده شود.

2ـ ابتدا گزینه‌ Settings و در ادامه Change PC settings را کلیک کنید.

3ـ در نوار تنظیمات سیستم، روی Network کلیک کرده و پس از مراجعه به بخشConnections، در سمت راست گزینه‌ Wi-Fi را پیدا و روی لینک Manage known networks کلیک کنید.

4 ـ فهرستی از پروفایل‌های ذخیره شده در ویندوز برای شما به‌نمایش درمی آید که می‌توانید با کلیک روی هرکدام از آنها و انتخاب گزینه ‌ Forget، پروفایل ذخیره شده را حذف کنید.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها