فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو اکنون در حال دست‌یابی به آمادگی لازم برای ورود به فضای جنگ‌های نیابتی است.
کد خبر: ۸۰۲۰۵۱
دست‌یابی به آمادگی لازم برای ورود به فضای جنگ‌های نیابتی

امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش پس از پایان رزمایش بیت المقدس 27 گفت: این رزمایش از 31 اردیبهشت ماه در سه منطقه جغرافیایی کشور آغاز شد و در ارزیابی، نتیجه بسیار موفقیت آمیزی را به همراه داشت.

وی افزود: یگان های زرهی، توپخانه، هوانیروز، تیپ ویژه، تکاوری و گروه پهپادی نیروی زمینی ارتش با آمادگی بسیار بالا در این رزمایش نقش آفرینی کردند.

پوردستان گفت: رزمایش بیت المقدس 27 با توجه به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا در مراسم تحلیف و دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) مبنی بر ایجاد فضای جنگ های نیابتی و مشارکتی و آمادگی رزمی و هشیاری نیروهای مسلح برگزار شد.

وی افزود: در مرحله نخست این رزمایش که در کرمانشاه برگزار شد، نیروهای پیاده، زرهی، توپخانه، یگان های واکنش سریع، تکاور و هوانیروز نقش آفرینی کردند. مرحله دوم رزمایش نیز از دوم خردادماه با شلیک موفق موشک های نازعات و فجر نیروی زمینی ارتش در منطقه آران بیدگل مرنجاب کاشان آغاز شد.

پوردستان اظهار کرد: در مرحله نهایی رزمایش بیت المقدس 27، یگان های پیاده، زرهی، هوانیروز، تیپ ویژه و تکاور به همراه بخشی از جنگنده های نیروی هوایی نقش آفرینی کردند. بر اساس فرض عملیاتی، در این مرحله از رزمایش، دشمن به صورت هوایی حمله کرد و نیروهای ارتش در کمترین زمان ممکن با استفاده از تمام توان خود بر دشمن فائق شدند.

وی گفت: انجام عملیات های تکاوری، پهپادی و تک شبانه از دیگر بخش های رزمایش بیت المقدس 27 بود که در مراحل مختلف به اجرا در آمدند. سلاح های جدید نیروی زمینی ارتش همچون تک تیرانداز شاهر، تیربار اخگر، تانک بهینه سازی شده و لانچر ضد بالگرد نیز در این مرحله مورد استفاده قرار گرفتند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: این نیرو اکنون در حال دستیابی به آمادگی لازم برای ورود به فضای جنگ‌های نیابتی است، چرا که دنیای امروز چهره تازه‌ای از تهدیدات را به نمایش گذاشته است. در سال‌های گذشته بیشترین میزان تهدیدات، مربوط به جنگ‌های ناهمتراز بود و ارتش ایران نیز تکنیک‌ها و تاکتیک‌های لازم را برای مقابله با این فضا ترسیم کرد.

رزمایش بیت المقدس 27 ارتش جمهوری اسلامی ایران روز گذشته با موفقیت پایان یافت.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها