سرقت عتیقه‌های مادر برای سفر به آمریکا

مرد میانسال برای رفتن به آمریکا، با همدستی دزد سابقه‌دار نقشه سرقت عتیقه‌های مادرش را اجرا کرد.
کد خبر: ۸۰۱۷۵۷

رسیدگی به این پرونده از 28 اردیبهشت امسال همزمان با شکایت زن سالخورده و وکیلش در شعبه اول دادیاری دادسرای ناحیه 30 آغاز شد.

این زن در شکایتش گفت: پسرم به نام محمدرضا مدت 40 سال در آمریکا زندگی می‌کرد و چندی قبل به کشور بازگشت. او به بیماری صرع مبتلاست و تعادل روحی روانی درستی ندارد. محمدرضا چندی قبل با مردی به نام افشین آشنا شد و این مرد به خانه‌مان رفت و آمد داشت. افشین در این مدت از سادگی پسرم سوء‌استفاده کرده و شبانه تمام اجناس گرانبها و عتیقه داخل خانه‌ام از قبیل تعدادی ظروف نفیس متعلق به دوران قاجار، کتاب‌های نفیس خطی، قرآن‌های دستنویس قدیمی، نقره‌جات، چند تخته قالیچه، سکه‌های طلای پهلوی و بیش از نیم کیلو طلا و جواهرات را سرقت کرده است. بخشی از این اجناس متعلق به برادرم است که در زمان سرقت در مسافرت خارج از کشور بود. سرقت در چند نوبت و در نیمه‌های شب انجام شده که یکی از بستگانم در یکی از شب‌ها و هنگام سرقت، افشین را تعقیب کرده و متوجه می‌شود اجناس سرقت شده را به خانه‌ای در خیابان کریم‌خان منتقل کرده است. همان شبِ سرقت با تماس تلفنی با برادرم که در مسافرت بود، موضوع را اطلاع داده و او در تماس تلفنی از افشین خواست اجناس سرقتی را بازگرداند اما اوتوجهی نکرد. حالا از این فرد به اتهام سرقت و کلاهبرداری شکایت دارم.

وکیل شاکی نیز به کارآگاهان گفت: موکلم به دلیل کهولت سن از سطح هوشیاری پایینی برخوردار است و محمدرضا و افشین با سوءاستفاده از این موضوع، او را به دفترخانه برده و برای فروش اموال از او وکالتنامه گرفته بودند.

پس از این شکایت، تحقیقات پلیسی در این زمینه آغاز شد و کارآگاهان با مراجعه به خانه مورد نظر در خیابان کریم‌خان، متوجه شدند این خانه متعلق به خواهر افشین است.خواهر افشین در جریان تحقیقات گفت: برادرم این وسایل را به عنوان امانت به خانه من آورد و پس از چند روز آنها را با خود برد.

ماموران سرانجام افشین را دستگیر کردند که در بررسی‌های اولیه مشخص شد، او از مجرمان سابقه‌دار است که در بازجویی‌ها مدعی شد، ظروف عتیقه را 100 میلیون تومان به مغازه‌داری در خیابان منوچهری فروخته است.با شناسایی محل فروش اموال سرقتی، تعداد زیادی از اموال شاکی کشف شد. خانه محمدرضا نیز در قرچک شناسایی و دو روز پیش دستگیر شد. محمدرضا پس از انتقال به پلیس آگاهی به ماموران گفت: قصد داشتم دوباره به آمریکا بازگردم. به همین دلیل نقشه سرعت عتیقه‌های مادرم را طراحی و اجرا کردم.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با دستور قضایی، پسر شاکی به علت شرایط خاص جسمانی و با تأمین قرار قانونی آزاد شد و دیگر متهم پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها