رواج پدیده ویلاسازی

ویلاهای هوشمندی که هوش از سرتان می‌برد

کافی است دو کلیدواژه ویلا و هوشمند را در مرورگرهای اینترنت جستجو کنید، با حجمی از آگهی‌های تبلیغاتی درباره فروش ویلاهایی روبه‌رو می‌شوید که علاوه بر امکانات معمول، به سیستم هوشمند نیز مجهز هستند؛ روشی که درصدد است مشتریان بیشتری را به خرید این ویلاها تشویق کند.
کد خبر: ۸۰۱۲۵۶
ویلاهای هوشمندی که هوش از سرتان می‌برد

ساخت و خرید و فروش ویلا در کشور بویژه در استان‌های شمالی که به یک بازار رقابتی گرم و پررونق تبدیل شده، این روزها مسیر جدیدی در پیش گرفته است. اگر تا چندی پیش تمام هم و غم شهرنشینان، خرید یک ویلا هر چند کوچک و جمع و جور در یکی از نقاط خوش آب و هوا بود و بنگاهداران و دلالان نیز با توجه به این تمایل براحتی ویلاهای خود را می‌فروختند، این روزها با اشباع‌شدن این بازار از یک سو پیدا کردن مشتری براحتی گذشته نیست و دلالان به شگردهای جدیدی برای جذب مشتری روی آورده‌اند و از دیگر سو مردم نیز به دلیل افزایش روحیه تجمل‌گرایی، دیگر به خرید یک ویلا با امکانات حداقلی رضایت‌ نمی‌دهند.

این شرایط زمینه‌ای فراهم کرده تا ساخت و فروش ویلاهایی با نمای زیبا، معماری مناسب و مدرن، تجهیزات لوکس و شکیل و سیستم‌های هوشمند رواج یابد.

بساز و بفروش‌ها هم این روزها تبلیغات فروش خود را دیگر به آگهی یک زمین یا ویلای ساده 100 متری محدود نمی‌کنند، بلکه به تبلیغات اغواکننده فروش ویلا با مدرن‌ترین امکانات برای رسیدن به آرامش بیشتر و بهتر روی آورده‌اند.

بر اساس تبلیغات آنان، راحتی و آرامش بیشتر زمانی ایجاد می‌شود که بتوان امکانات و تجهیزات کامل و مطلوب یک زندگی مدرن شهری را به درون ویلاهای ساخته شده در دل طبیعت کشاند.

کنترل یکپارچه سیستم‌های روشنایی، سرمایشی و گرمایشی، صوت و تصویر، اعلام حریق، آبیاری فضای سبز، استخر و تامین امنیت همه چیزی است که در یک سیستم هوشمند و مدرن جای گرفته و قرار است با نصب در ویلاها آرامش بیشتر و بهتری برای مالکان آنها فراهم کند.

دلالان با توجه به این مهم که محل سکونت بسیاری از خریداران ویلاها در شهری دیگر و بسیار دورتر از محل احداث ویلاست، بحث تامین امنیت را مورد توجه قرار داده و با تاکید بر تامین این امنیت از طریق سیستم‌های هوشمند، آنان را در جهت خرید ویلاهای مجهز به این سیستم‌ها ترغیب می‌کنند تا همچنان بازار فروش خود را حفظ کنند.

از سوی دیگر مشاهده می‌شود بسیاری از اقشار مرفه که به خرید زمین و ساخت ویلا در نقاط خوش آب و هوا تمایل پیدا کرده‌اند، خود به تجهیز ویلای ساخته شده به امکانات فوق‌مدرن روی آورده‌اند.

به طور مثال یکی از افراد متمول در خراسان رضوی که بتازگی ویلایی در بخش مرتفع یکی از کوه‌های ییلاقی اطراف مشهد احداث کرده، برای ویلای خود که دسترسی به آن بسیار سخت است، آسانسوری تعبیه کرده که دسترسی به این مسیر را سهل و آسان کرده است.

و البته همه اینها در حالی است که قرار نبود دشت‌ها، کوه‌ها و مناطق طبیعی و ملی براحتی زیر پای آدمیان تخریب و نابود شود؛ اتفاقی که مدت‌هاست روی داده و ظاهرا عزمی برای متوقف کردن آن نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها