سرمربی تیم ملی فوتبال ایران:

هدفمان حفظ منافع تیم ملی و باشگاه‌ها است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: قرار است تقویمی برای مسابقات فصل آینده لیگ و برنامه‌های تیم ملی تنظیم شود که طبق آن منافع تیم ملی و باشگاه‌ها حفظ شود.
کد خبر: ۸۰۱۲۴۲
هدفمان حفظ منافع تیم ملی و باشگاه‌ها است

کارلوس کی‌روش در نشست خبری عصر امروز در محل سازمان لیگ در ابتدای صحبت‌هایش در خصوص نشست با مهدی تاج رئیس سازمان لیگ، ضمن بیان مطلب فوق گفت: برنامه خوبی برای فصل آینده داریم و تمام تلاش‌مان را برای پیدا کردن بهترین راهکار به کار می‌گیریم و سعی می‌کنیم که هم منافع باشگاه‌ها و هم منافع تیم ملی حفظ شود.

وی افزود: هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم، اما من مطمئنم برای فصل بعد بهترین راهکار را پیدا خواهیم کرد، همانطور که فصل قبل این تصمیم گرفته شد. امیدوارم در فصل آتی هم این اتفاق رخ دهد. پیش از آغاز لیگ گذشته هم با مهدی تاج جلسه‌ای داشتیم و در حال حاضر بخاطر برگزاری فصلی که پشت سر گذاشتیم، به تاج و باشگاه‌ها تبریک می‌گویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: به نظرم فصل پیش لیگ ما پیشرفت چشمگیری داشت و تمام تیم‌ها برنامه‌ریزی لیگ را می‌دانستند و بسیاری از بازیکنان جوان در این لیگ شرکت داشتند. ما امسال دقیقا تاریخ اتمام لیگ را می‌دانستیم دو مینی اردو را در پایان آن برگزار کردیم

وی با اشاره به اینکه اولین بازی‌ تیم ملی در راه جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل ترکمنستان است، یادآور شد: به نظرم لیگ بسیار خوبی به پایان رسید و من از تمام باشگاه‌ها و سازمان لیگ بخاطر این لیگ تشکر می‌‎کنم. همچنین در این فصل فضای رقابتی زیاد بزرگی را شاهد بودیم و برای تماشای هفته آخر لیگ باید قلب بزرگی داشت تا این بازی‌ها را تماشا کرد.

کی‌‎روش در خصوص برگزاری اردوی تیم ملی در ترکیه هم گفت: در این نشست تنها در مورد هماهنگی بین برنامه‌های تیم ملی و لیگ صحبت می‌کنم، زیرا قرار است با یک برنامه‌ریزی منسجم از سوی سازمان لیگ و فدراسیون همه دست به دست هم داده تا متحدانه کار را پیش ببریم. قرار است تقویمی برای مسابقات فصل آینده لیگ و برنامه‌های تیم ملی تنظیم شود که طبق آن منافع تیم ملی و باشگاه‌ها حفظ شود.

وی افزود: تیم ملی کارهای بسیار بسیار دشوارتری را برای حضور موفق در رقابتهای مقدماتی جام جهانی روسیه و جام ملت‌های آسیا در امارات پیش‌رو دارد؛ همانگونه که تیم‌های باشگاهی ما کار سختی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا داشته و دارند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: شما ببینید پرسپولیس و نفت که از گروه خود در لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده‌اند و دیگر تیم‌های ایرانی که حذف شدند، چه کار سختی را در این مسابقات پیش‌رو داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای دارید تا در سال جاری فشار مضاعفی به تیم ملی و باشگاه‌ها وارد نشود؟ گفت: مطمئناً راهکارهای خوبی مد نظر است تا باشگاه‌ها تحت تاثیر تیم ملی نبوده و نتیجه تیم ملی هم تحت تاثیر لیگ قرار نگیرد. قطعاً یک گروه ۲۰ نفره خوب می‌تواند به بهترین شکل برنامه‌ها تنظیم کند زیرا تلاش ما این است که راهکاری مناسب در نظر بگیریم تا نه تیم ملی و نه باشگاه‌ها متضرر نشوند.

کی‌روش افزود: مطمئنا برای فصل آتی بهترین تصمیم را خواهیم گرفت همانطور که فصل قبل این کار را انجام دادیم. با کار فراوان ما دست به دست هم می‌دهیم تا امسال هم لیگ خوبی را شاهد باشیم و شک نداریم اگر کار شود، لیگ بهتری را شاهد خواهیم بود. بازیکنان جوان باید تجارب بیشتری را به دست آورند تا برای مسابقات رسمی تجربه بیشتری پیدا کنند.

وی گفت: من امسال بازیکنان جوان زیادی را به تیم ملی دعوت کردم که آنها نیاز به تجربه بین‌المللی دارند. به همین منظور باید راهکاری پیدا شود تا این بازیکنان تجربه کافی بدست آورند زیرا با این شرایط و عدم دارا بودن تجربه کافی نمی‌توانند از این بازیکنان در بازی‌های جام ملت‌ها و بازی‌های رسمی استفاده کرد، به همین منظور ما اینجا هستیم تا این راهکار را پیدا کنیم که این بازیکنان تجربه بهتری پیدا کنند. همچنین اینجا هستیم تا بازیکنان تجربه کافی را بدست آورند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: من این فرصت را غنیمت می‌شمارم که از جانب تیم ملی بهترین آرزوها را برای تیم نفت و پرسپولیس داشته باشم. امیدوارم برانکو ایوانکویچ و علیرضا منصوریان بهترین نتیجه را در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بدست آورند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فکر نمی‌کنید آندرانیک تیموریان که کاپیتان تیم ملی ایران است به نوعی با اخراجش در عدم قهرمان شدن تراکتورسازی تبریز تاثیر داشت؟، تاکید کرد: در ۴ سال گذشته که در ایران بودم، به هیچ وجه در مورد عملکرد باشگاه‌ها صحبتی نداشتم و همیشه به تمام مربیان و بازیکنان احترام گذاشتم. وظیفه من نیست که در خصوص عملکرد باشگاه‌ها دخالت کنم. کارت قرمز و این اخراج‌ها همیشه در فوتبال اتفاق می‌افتد. خود من هم در بازی ایران برابر کره‌جنوبی در تهران اخراج شدم، من هم نمی‌توانم در این باره نظری داشته باشم چون یک کارت قرمز دارم.

کی‌روش افزود: تجربه من از سالیان طولانی در فوتبال این است که نه تنها بازیکنان و مربیان احساساتی می‌شوند، بلکه ممکن است داورها هم به خاطر برخی فشارها احساساتی شوند. هیچ شکی در این مساله نیست که هفته پایانی هیجان انگیز بود و وقتی سه تیم شانس در هفته پایانی شانس قهرمانی دارند که موضوعی خاص محسوب می‌شود.

وی گفت: من می‌توانم در مورد بازیکنان خودم آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی و مهرداد پولادی صحبت کنم اما دوست ندارم راجع به مسائل دیگر حرف بزنم. در این مواقع تنها یک کار می‌توان انجام داد و آنهم اینکه بازیکنان، تجربه بیشتر کسب کنند تا در آن شرایط بتوانند از تجربه شان استفاده کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد افشین پیروانی هم گفت: کاپیتان پیشین تیم ملی در حال حاضر اینجا حضور دارد که در طول دوران بازیگری‌اش هیچ کارت قرمزی نگرفته و بهتر است ایشان در این مورد نظر دهند زیرا من یک کارت قرمز دارم البته می‌توان گفت هرچقدر لیگ قوی تر باشد سطح رقابتی بیشتر می‌شود و در طول لیگ هم داوران ممکن است، بعضی اوقات اشتباهاتی داشته باشند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها