انتشار سیستم عامل ویژه اینترنت اشیاء توسط گوگل

Brillo، سیستم ‌عامل گوگل برای آینده بشر

به نظر می‌رسد که گوگل از هم اکنون آماده ورود به آینده شده و سیستم‌ عامل مخصوص اینترنت اشیاء در این شرکت در حال تولید و توسعه است.
کد خبر: ۸۰۰۳۲۱
Brillo، سیستم ‌عامل گوگل برای آینده بشر

جام جم کلیک: پروژه اینترنت اشیاء در چند سال اخیر سروصدای بسیار زیادی به پا کرده است ولی هنوز ماهیت آن برای بسیاری از کاربران و حتی متخصصان، نامشخص است. به نظر می‌رسد که در میان سطوح بالای مدیریت فناوری، این پروژه به عنوان یک پدیده آینده‌دار شناخته می‌شود زیرا شرکت‌های مختلفی از امروز به فکر ارائه خدمات برای اینترنت اشیاء هستند که یکی از نمونه‌های بارز این شرکت‌ها، کمپانی گوگل است.

گفته می‌شود که گوگل درحال ساختن یک نسخه ویژه از سیستم‌ عامل است که به صورت تخصصی برای اینترنت اشیاء ساخته شده است و می‌تواند با حداقل امکانات سخت‌افزاری نیز به کارکردن ادامه دهد. این پروژه که یک سیستم عامل برپایه سیستم‌ عامل همراه فعلی این شرکت یعنی اندروید است، قادر است با حداقل میزان رم کارکند زیرا برای کارکردن بر روی دستگاه‌های بسیار کم‌مصرف و کوچک طراحی شده است. به این ترتیب تنها با 32 یا 64 مگابایت رم می‌توان از این سیستم‌ عامل استفاده کرد.

این ساختار به معنای خداحافظی گوگل با محدودیت استفاده از حداقل 512 مگابایت رم برای سیستم‌های عامل است و ممکن است تا این معماری بتواند بر روی سیستم عامل اندروید نیز تاثیر مثبتی نهاده و مصرف رم در آن را کاهش دهد.

این پروژه که در حال حاضر با نام عملیاتی Brillo شناخته می‌شود، می‌تواند تقریبا در تمامی دستگاه‌های قابل هوشمندسازی، به‌صورت کامل حضور داشته باشد و حتی در اشیائی مانند لامپ، ترموستات و قفل‌های در نیز به کار گرفته شود. بر اساس شایعات، به نظر می‌رسد که گوگل پروژه Brillo را در نشست توسعه‌ دهندگان که در هفته آینده برگزار می‌شود (I/O developers) به نمایش گذاشته و آن را به جهانیان معرفی کند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها