برانکو: دست به هر اقدامی می‌زنیم تا از ریاض به مرحله بعد برسیم

بهانه‌جویی‌های بی‌پایان فوتبال عربستان

بهانه‌جویی‌ها درست پس از سوت پایان شروع شد. آنهایی که بازی را در زمین مسابقه واگذار کردند، راه غوغاسازی را پیش گرفتند. اعتراض پشت اعتراض. با به صدا در آمدن سوت پایان بازی پرسپولیس و الهلال، مسئولان باشگاه عربستانی هم دست به کار شدند تا با طرح شکایت‌های مختلف، نبرد با پرسپولیس را از داخل زمین به مراجع قضایی بکشانند و به حاشیه‌های این بازی بیفزایند.
کد خبر: ۸۰۰۱۴۹

الهلالی‌ها بلافاصله پس از پایان این بازی اعلام کردند بابت اتفاقات رخ داده در ورزشگاه آزادی تهران، به طور رسمی به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت می‌کنند. این باشگاه مدعی شده است تماشاگران دیدار این تیم برابر پرسپولیس در جریان بازی سه‌شنبه شب شعارهای سیاسی سر می‌دادند و بطری آب به سوی بازیکنان سعودی پرتاب می‌کردند.

به نقل از سایت باشگاه الهلال مسئولان این باشگاه نسبت به تصمیمات داوری و کمک داورها نیز شکایت‌هایی را تنظیم کرده‌اند. البته این پایان ماجرا نیست. عربستانی‌ها حتی به تیتری که یکی از روزنامه‌های وابسته به باشگاه پرسپولیس در روز بازی به چاپ رساندند هم معترض شدند.

پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در شماره دیروز خود نوشت: یک منبع موثق در فدراسیون فوتبال عربستان سعودی به این روزنامه گفته بود احمد عید، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان و عضو دفتر اجرایی کنفدراسیون آسیا، در تماسی تلفنی با علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران، اعتراض خود را به توهین‌های طرف ایرانی علیه باشگاه‌های عربستانی چه در رسانه‌های این کشور یا از سوی تماشاگران ایرانی، ابلاغ کرد.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، این اعتراض در پی درج تیتر صفحه نخست روزنامه پیروزی که نوشته بود «قربانی کردن الهلال امشب حلال است» مطرح شد. این در حالی است که همین روزنامه سه سال پیش وقتی الهلال در ورزشگاه آزادی با یک گل مقابل پرسپولیس به برتری رسید از تیتر توهین‌آمیز «الهلال 73 هزار تماشاگر ایرانی را بلعید» استفاده کرد.

اما فارغ از همه این حاشیه‌ها، آنچه برای پرسپولیسی‌ها اهمیت دارد، نتیجه‌ای است که در پایان بازی رقم خورد. گل به خودی مدافع برزیلی الهلال در آخرین ثانیه‌ها، باعث شد پرسپولیس با وجود خستگی ناشی از بازی با استقلال در دربی پایتخت، همچنان روند بردهای خانگی خود در لیگ قهرمانان آسیا ادامه دهد.

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات پرسپولیس که حالا از محبوبیت زیادی نزد هواداران این تیم برخوردار است، پس از پیروزی تیمش مقابل الهلال گفت: واقعا برای بازیکنان من مشکل بود که پس از یک مسابقه طاقت‌‌فرسا برابر استقلال توان خود را جمع کنند و بتوانند تا دقیقه 90 به تیم حریف فشار بیاورند. گلی که ما به ثمر رساندیم گلی بموقع بود و توانستیم با آن به پیروزی برسیم. قطعا شما متوجه قدرت تیم الهلال شده‌اید. این تیم یکی از تیم‌های برتر آسیاست. آنچه من درباره آنها گفتم واقعیت داشت، اما بازیکنان من فوق‌العاده بودند.

برانکو ایوانکوویچ که بابت پیروزی یک بر صفر شاگردانش مقابل تیم قدرتمند الهلال خوشحال بود، افزود: نیازی نیست درباره این پیروزی شیرین توضیحی بدهم. خوشحالم از این که می‌توانیم این برد بزرگ را به همه هواداران‌مان هدیه کنیم. بویژه هواداران اصیل پرسپولیس. این واقعیت دارد که هواداران ما قهرمان اصلی مسابقه‌اند؛ چرا که تا دقیقه 90 ما را تشویق کردند. البته این را هم بگویم که بازیکنان من هم قهرمان هستند.

وی با اشاره به نشست خبری قبل از بازی عنوان کرد: من در آن نشست خبری گفتم فقط به دنبال برد هستیم و حالا می‌گویم پیروزی یک بر صفر سرمایه‌ای بزرگ محسوب می‌شود. خیلی مهم است که ما گل دریافت نکردیم. البته در ریاض کار دشواری پیش‌رو داریم. فراموش نکنید الهلال در فصل گذشته به شکل ناسزاوارانه قهرمان آسیا نشد. پرسپولیس تا همین الان نتیجه بسیار خوبی در لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده است. در سخت‌ترین گروه حضور داشت و در مرحله دوم هم به سخت‌ترین حریف ممکن خوردیم. ما می‌خواستیم به السد بخوریم، ولی همیشه به آرزویمان نمی‌رسیم، با این حال دست به هر اقدامی می‌زنیم تا از ریاض به مرحله بعد برسیم.

سرمربی پرسپولیس در ارزیابی خود از بازی برگشت گفت: آنها تیمی هستند که بسیار حرفه‌ای بازی می‌کنند. البته شما از ذهنیت اعراب خبر دارید، آنها تلاش می‌کردند به نحوی با وقت‌کشی ریتم بازی را بشکنند و بتوانند بر بازی ما تاثیر بگذارند. آنچه من بابت آن به بازیکنانم تبریک می‌گویم این است که آنها کاملا ورزشکارانه برخورد کردند و کوشیدند در چارچوب همین موضوع به حریف گل بزنند. طبیعی است که پاداش‌مان را دریافت کردیم.

پرسپولیسی‌ها دیروز بعدازظهر یک جلسه تمرینی سبک را در درفشی‌فر برگزار کردند. البته این تمرین فقط برای آنهایی که در بازی با الهلال در ترکیب بودند سبک بود و بقیه همان تمرینات سنگین همیشگی را انجام دادند. با این حال ایوانکوویچ با توجه به خستگی ناشی از بازی‌های فشرده و سنگین در هفته‌های اخیر، پنجشنبه و جمعه را به سرخپوشان استراحت داد. تمرین بعدی روز شنبه خواهد بود.

کاروان تیم فوتبال پرسپولیس طبق برنامه، یکشنبه هفته آینده عازم عربستان خواهد شد و برنامه تمرین تیم با توجه به ساعت پرواز برنامه‌ریزی می‌شود.

استعلام برای مکانی و عالیشاه

در جریان دیدار رفت پرسپولیس و الهلال، امید عالیشاه و سوشا مکانی از داور مسابقه کارت زرد گرفتند تا دومین اخطار خود در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورند. در این شرایط برخی منابع خبری از محرومیت عالیشاه و مکانی در بازی برگشت خبر دادند؛ اما سایت باشگاه پرسپولیس از قول سرپرست امور بین‌الملل خود این خبر را تکذیب کرد.

ثمر صنیعی گفت: در آیین‌نامه اجرایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا آمده است کارت زرد بازیکنان در مرحله گروهی به مرحله بعدی رقابت‌ها (پلی‌آف) منتقل نمی‌شود و بر این اساس سوشا مکانی و امید عالیشاه در حال حاضر یک کارت زرد دارند. البته با توجه به اهمیت موضوع و این که در آیین‌نامه مسئولیت به عهده باشگاه است، در این ارتباط استعلام هم خواهیم گرفت تا مشکلی برای این بازیکنان وجود نداشته باشد.

پرسپولیسی‌ها سه‌شنبه هفته آینده در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ریاض به مصاف الهلال می‌روند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها